[P2] General Protection Fault!

Tu pomagamy początkującym i całkiem zaawansowanym w ich kłopotach i błędach z P2, StP i AW.

Moderatorzy: Admini, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2565
Rejestracja: 30 kwie 2007, 14:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

19 gru 2007, 21:33

General Protection Fault!
Pewnie 90 - 666% z Was spotkało się z błędem kategorii General Protection Fault. Taka już natura Postal2, niestety jest to największa bolączka całej gry, gdyż błąd pojawia się na każdym komputerze, niezależnie czy ma 600MHz 128MB RAM i 32MB V-RAM, czy jest to Core-Quad 4GHz, 4GB RAM i 1GB V-RAM :-P Nie ma co ukrywać, że w tym wypadku autorzy troszkę pokpili sprawę... ale do rzeczy:
General Protection Fault, to błąd wyświetlający się, kiedy Unreal Engine (na którym Postal 2 został zmontowany) próbuje odnieść się do nieistniejących w pamięci zasobów (wszelkie zmienne, obiekty itd.). Innymi słowy - gra chce pobrać z pamięci info, które teoretycznie powinno tam być, jednak go tam nie ma. W tym wypadku następuje tzw.: Naruszenie Zasad Dostępu, które kończy się zawieszeniem komputera, utraceniem danych i innymi bardziej i mniej nieprzyjemnymi rzeczami. Unreal Engine jest zabezpieczony przed tego typu wyjątkami i awaryjnie kończy program, wyświetlając błąd "General Protection Fault". Błąd zazwyczaj pojawia się, kiedy na ekranie miejsce ma ekstremalna rzeźnia, aczkolwiek może urozmaicić dzień wywalając się podczas uruchamiania gry.

Jak sobie w tym poradzić?
1. Pierwszym remedium jest, standardowo, wgranie najnowszego patch'a do Postal 2 oraz posiadanych dodatków.
2. Jeśli masz podkręcony procesor/pamięci/kartę graficzną - zmień wszystko na ustawienia producenta. Powinno to zmniejszyć częstotliwość pojawiania się błędu.
3. Obniżenie gęstości płomieni i dymu, ilości przechodniów, efektów cząsteczkowych itp. (obniżanie rozdzielczości czy jakości tekstur nie pomaga)
4. Jeśli gra się nie włącza - pomóc może wywalenie pliku Postal2.ini, co zaowocować powinno odpaleniem gry w tzw. Safe Mode

Znane przypadki:
General protection fault!
History: FCollisionHash::ActorLineCheck <- CheckWithActors <- ULevel::MultiLineCheck <- ULevel::SingleLineCheck <- UMeshEmitter::UpdateParticles <- AEmitter::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=0) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop
W tym przypadku pomóc powinno odznaczenia opcji "Allow Projectors / Zezwól na Obrazy" (oraz Limb Fix o Head Fix, jeśli używasz AWP).

General protection fault!
History: MainLoop
Tutaj pomaga wgranie nowego patch'a.

General protection fault!
History: UObject::execClassContext <- (AW7GameInfo AW7_startup.AW7GameInfo0 @ Function AW7Game.AW7GameInfo.InitGame : 0061) <- UObject::ProcessEvent <- (AW7GameInfo AW7_startup.AW7GameInfo0, Function AW7Game.AW7GameInfo.InitGame) <- BeginPlay <- UGameEngine::LoadMap <- LocalMapURL <- UGameEngine::Browse <- UGameEngine::Init <- InitEngine
Tylko w przypadku AWP - pomaga usunięcie pliku Postal2.ini z folderu, w którym zainstalowane jest AWP.

Aktualnie to by było na tyle. Pamiętaj, że błędu jako takiego nigdy się nie pozbędziesz (chyba, że dorwiesz kod źródłowy Postal 2 i poprawisz co trzeba) i będzie on pojawiał sie czasami w najmniej stosownej chwili. Na to rady niestety nie ma 8-)

UWAGA
Jeżeli masz błąd typu "General Protection Fault" NIE opisany w tym poście i nie pomaga żadna z opisanych metod, napisz o tym w tym temacie (ewentualnie do mnie na PM :-P).
Do opisu błędu dodawajcie:
1. Treść błędu
2. Opiszcie sytuację, w której błąd się pojawia
3. Podawajcie konfigurację sprzętową (procesor, ram, karta graficzna, system operacyjny, ewentualnie inne podzespoły, które uznacie za istotne)
Wszelkie inne posty będą bezwzględnie usuwane, gdyż temat ten ma służyć TYLKO i WYŁĄCZNIE błędom General Protection Fault. 8-)
Ostatnio zmieniony 19 gru 2007, 21:44 przez Lothar, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
hunter33
Wstydliwy morderca
Posty: 1
Rejestracja: 22 gru 2007, 13:03
Lokalizacja: łódź

21 kwie 2008, 07:41

1.Failed to find function PlayWeaponReload in JohnPawn Save5.JohnPawn0

Historia: UObject::ProcessEvent <- (BerettaWeapon Save5.BerettaWeapon23, Function Engine.Weapon.Reloading.BeginState) <- UObject::GotoState <- UObject::ProcessEvent <- (BerettaWeapon Save5.BerettaWeapon23, Function Engine.Weapon.NormalFire.AnimEnd) <- UpdateAnimation <- AActor::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=0) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

2. Błąd pojawia się (w tym przypadku) w ED kiedy strzelam z pierwszego pistoletu, który się tam zdobywa. Jeden strzał i wychodzi z gry.

3. procesor 1,5 GHz, 512 ram, karta radeon 9550, windows xp.

Jeżeli nie uda się tego błędu ominąć to będę musiał całą grę przejść z tasakiem w ręce :P


Awatar użytkownika
prawdziwy 666
Master of Dead & Hell
Master of Dead & Hell
Posty: 2182
Rejestracja: 30 sie 2007, 19:37
Lokalizacja: Apocalyptic City

21 kwie 2008, 11:46

gdzie masz zainstalowane ED???

(w jakim folderze)
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2008, 11:47 przez prawdziwy 666, łącznie zmieniany 1 raz.


I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
Obrazek
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2565
Rejestracja: 30 kwie 2007, 14:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

21 kwie 2008, 15:13

1. Odpowiedz na pytanie prawdziwego 666
2. Usuń plik SAVE5.USA z folderu SAVE w ED, po czym zacznij grę od poprzedniego save'a. Jeśli dalej będzie tak samo, odpal grę od nowa, wpisz po kolei kody:
SISSY
GetTheJobDone
wybierz z ekwipunku owy feralny pistolet, wystrzel i powiedz, czy dalej jest tak samo. Jeśli nie - engine postal'a znowu się popisał, dewastując Ci save'a 8-) Jeśli jednak dalej jest źle... no cóż, pomyślimy 8-)


Awatar użytkownika
Robseßed
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4985
Rejestracja: 14 paź 2006, 12:33
Lokalizacja: Lodsch
Kontakt:

25 kwie 2008, 17:27

General protection fault!

History: FNameEntry<< <- SaveNames <- FArchiveFileWriter::~FArchiveFileWriter <- ULinkerSave::Destroy <- UObject::ConditionalDestroy <- (LinkerSave Transient.LinkerSave0) <- UObject::SavePackage <- UGameEngine::SaveGame <- UGameEngine::Exec <- UObject::execConsoleCommand <- AActor::ProcessState <- Object DudePlayer Estates.DudePlayer2, Old State State Postal2Game.P2Player.PlayerPrepSave, New State State Postal2Game.P2Player.PlayerPrepSave <- APlayerController::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=0) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop
Nie mogę przejść do żadnej mapy. :( Za każdym razem wyskakuje mi taki błąd, co oznacza oczywiście koniec gry. Próbowałem przechodzić do innej mapy przy pomocy kodu "Goto", ale to też nie działa.


Obrazek
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2565
Rejestracja: 30 kwie 2007, 14:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

25 kwie 2008, 23:08

Hmmm, a wywal z gry wszystkie save'y 8-)


Awatar użytkownika
Robseßed
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4985
Rejestracja: 14 paź 2006, 12:33
Lokalizacja: Lodsch
Kontakt:

26 kwie 2008, 10:44

Nie! Za dużo się namęczyłem, by pobić swój rekord zabójstw bez kodów. :( Jestem przy czwartku... :/

Eh, ok, tak zrobię. Dzięki.


Obrazek
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2565
Rejestracja: 30 kwie 2007, 14:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

26 kwie 2008, 13:36

Zrób kopię zapasową, po prostu istnieje możliwość, że wywalenie save'ów pomoże... albo i nie 8-) Możliwe, że to wina samego Autosave'a (Save0) 8-)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14457
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

29 kwie 2008, 15:11

Uszkodzony sejw, albo coś zmieniłeś w plikach gry. Jeśli uszkodzony - to nie ma ratunku. Spróbuj wczytać starszego sejwa.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Dr. Dundersztyc
Szalony Naukowiec
Szalony Naukowiec
Posty: 1299
Rejestracja: 05 gru 2007, 22:48
Lokalizacja: Druelselstein
Kontakt:

04 maja 2008, 01:01

No cóż... życie chyba jest okrutne, albo tam na górze zawzięli na mnie spisek. Problem odnosi się do tego... problemu TUTAJ

Trochę to trwało, ale odzyskałem mój bezprawnie zabrany RAM [2 x 128] i teraz mam 384 i AWP śmiga :D . Ale nie w tym rzecz. Gdy chce odpalić Nową grę to mi takie cuś wyskakuje:

General protection fault!

History: UObject::ProcessEvent <- (InteractionMaster Transient.InteractionMaster0, Function Engine.InteractionMaster.Process_KeyEvent) <- UInteractionMaster::MasterProcessKeyEvent <- UEngine::InputEvent <- UWindowsViewport::CauseInputEvent <- UWindowsViewport::UpdateInput <- UViewport::ReadInput <- APlayerController::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=0) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop


I na pewno nie jest to związane z nowym RAMem. Jakieś pomysły?

EDIT

OK. Wszystko gra. Wywaliłem całego AWP Patcha i wrzuciłem stare pliki. Na to wygląda, że zaraz po instalce trza wrzucać tego patcha, by wszystko działało. Jak mi się cały AWP posypie to tak zrobię.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2008, 16:50 przez Dr. Dundersztyc, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Awatar użytkownika
NeroX
Wstydliwy morderca
Posty: 6
Rejestracja: 19 maja 2008, 06:15

19 maja 2008, 06:17

General protection fault!

History: UWindowsViewport::UpdateInput <- UInput::ResetInput <- UInput::Init <- UGameEngine::Init <- InitEngine

u mnie wyskakuje taki blad co mam robic sciagnalem juz patcha usunalem plik postal2.ini tylko jak wlacze gre on od nowa sie pojawia


Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2565
Rejestracja: 30 kwie 2007, 14:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

19 maja 2008, 09:05

Z treści powiem tyle, że błąd powoduje któreś z urządzeń wejścia (myszka, klawiatura, tablet, etc.)
Lothar pisze:Do opisu błędu dodawajcie:
1. Treść błędu
2. Opiszcie sytuację, w której błąd się pojawia
3. Podawajcie konfigurację sprzętową (procesor, ram, karta graficzna, system operacyjny, ewentualnie inne podzespoły, które uznacie za istotne)
4. Używasz może przypadkiem klawiatury Logitech Cordless Internet?
5. Jaki Windows i DirectX? 8-)
7. Wywal pliki Postal2.INI, User.INI i PostED.INI
8. Jeśli nie używasz Logitech Cordless cośtamcośtam, to czy Twoja klawiatura ładuje przy starcie systemu jakieś dodatkowe sterowniki? 8-)
Ostatnio zmieniony 19 maja 2008, 09:06 przez Lothar, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
NeroX
Wstydliwy morderca
Posty: 6
Rejestracja: 19 maja 2008, 06:15

19 maja 2008, 17:50

4. Nie
5. Windows Xp home edytion z tego co widze wymagania minimalne tej gry sa o wiele mniejsze od mozliwosci mojego pceta
7. zaraz wywale
8. nie laduje

gdzie jest PostED.INI ?

chcialbym jeszcze dodac ze usunalem pliki te 2 pierwsze co podales i jak wlaczylem gry to pojawia sie oczywiscie ta informacja Warning .... i wyskakuje blad ten sam a poza tym te pliki odnawiaja sie

znalazlem cos ciekawego w pliku postal2.ini

MenuViewportX=640
MenuViewportY=480
Brightness=0.800000
Contrast=0.700000
Gamma=0.800000
UseJoystick=False
CaptureMouse=True
StartupFullscreen=True
ScreenFlashes=True
NoLighting=False
MinDesiredFrameRate=10.000000
Decals=True

chodzi o usejoystick false nie uzywam joysticku tylko klawiature i myszke logiteha klawiature mode com
Ostatnio zmieniony 19 maja 2008, 17:58 przez NeroX, łącznie zmieniany 3 razy.


Awatar użytkownika
Reality Master
Modder
Modder
Posty: 1093
Rejestracja: 07 lis 2007, 19:41
Kontakt:

19 maja 2008, 18:21

NeroX pisze:chodzi o usejoystick false nie uzywam joysticku
Ale że co? Właśnie to dziwnie Ci brzmi? Ano właśnie ten UseJoystick=False oznacza, że nie korzystaasz z joysticku. ;)


Awatar użytkownika
NeroX
Wstydliwy morderca
Posty: 6
Rejestracja: 19 maja 2008, 06:15

19 maja 2008, 19:05

Mrocz pisze:
NeroX pisze:chodzi o usejoystick false nie uzywam joysticku
Ale że co? Właśnie to dziwnie Ci brzmi? Ano właśnie ten UseJoystick=False oznacza, że nie korzystaasz z joysticku. ;)
aha sorka nie za bradzo znam sie na komputerach i informatyce a co byscie na moim miejscu zrobili mam najnowsze stery wymagania odpowiednie sciagnalem najowsze patche usuwam plik postal2.ini i inne podane w tym temaci i nic a poza tym te usuwane pliki ODNAWIAJA SIE !!!


ODPOWIEDZ