Sztopor

Rozmowy o Postal 2: Штопор Жж0т.

Moderatorzy: Admini, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 13:24

23 kwie 2011, 12:22

No to teraz kilka screenów. Mało, bo mało, ale są, tak jak obiecałem:

Obrazek

Podróbka Nivea.

Obrazek

Obrazków z takim podtekstem jest o wiele więcej i są o wiele bardziej, hmm... dosłowne?

Obrazek

Shtopor dodaje nowe skiny dla ludków.

Obrazek

W bibliotece można ujrzeć taki obraz.

Obrazek

Na uwagę zasługują fajne pomniki. Jakaś aluzja do Postal 2? Latanie z łopatą(ta postać trzyma szpadel?). Do tego rzeźba nie ma głowy, kolejna aluzja?


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Koloses
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1023
Rejestracja: 27 kwie 2008, 08:27
Lokalizacja: 67-100

24 kwie 2011, 14:02

[youtube][/youtube]
8-)
@Edit:To teraz niech ktoś się zbierze do kupy i przetłumaczy te ruskie gadaniny [czasami jestem pewien, że zabiłem kogoś za darmo....]
@Edit2:Przelazłem całą grę.Zostawię kompa na noc żeby filmiki się wrzuciły :)
@Edit3:No, już są:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Mr Minio pisze:Latanie z łopatą(ta postać trzyma szpadel?)
W sztoporze też można "legalnie" zdobyć łopatę.Jest w jednej z cel po wyjściu z przesłuchania.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2011, 11:18 przez Koloses, łącznie zmieniany 6 razy.


Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7046
Rejestracja: 11 sie 2007, 22:28
Lokalizacja: East Mayberry

25 kwie 2011, 11:41

Dobra robota Koloses
Ja jednak to obadam po swojemu, mod odpalił mi jakimś cudem na DR'ce ;)
Mr Minio pisze:Latanie z łopatą(ta postać trzyma szpadel?). Do tego rzeźba nie ma głowy, kolejna aluzja?
Mi to raczej wygląda na wiosło. W końcu mamy rozległe jezioro, pomnik znajduje się przy domu kultury. Jakaś nieczynna sekcja kajakowa mogła być, woda jednak toksyczna to i zamknęli :P
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2011, 11:45 przez Silver Dragon, łącznie zmieniany 1 raz.


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Koloses
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1023
Rejestracja: 27 kwie 2008, 08:27
Lokalizacja: 67-100

25 kwie 2011, 11:46

Odkryłem też, że jak mamy zabić tą babkę w poniedziałek to da się uniknąć ataku policji.Trzeba postawić przy niej mołotowa i jak najszbyciej oddalić się za obszar, w którym łapie nas cutscenka.Ona się spali, a my będziemy mogli bezpiecznie wyjść z budynku bez walki.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14457
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

25 kwie 2011, 14:51

Silver Dragon, może nie twierdzę, że P2 to demo przy Sztoporze, ale - w Muchoszrańsku jest czym oddychać! Ścisła zabudowa Paradise potrafi dusić, w rosyjskim miasteczku czuć przestrzeń, czuć wolność. Właśnie, może tym się różnią obie gry. Gry, bo Sztopora trudno nazwać modem. W Sztoporze mamy wolność, a w Postalu 2 mamy bezkarność. Umownie, oczywiście i w uproszczeniu (bo jedno i drugie jest i tu i tam), ale tak bym najkrócej opisał różnice obu.

Bardzo dobrze rozwiązali problem ograniczenia widzialnej przestrzeni, nie studnie pośród skał Arizony, ale pagórkowaty teren, po którym fajnie się chodzi. Gra u mnie się nie cięła, pomimo bogactwa detali i kolorów. Wygląda pięknie! Istotnie, porównanie z AVPC nasuwa się samo. Nawet przyszła mi myśl, że Oagh zasugerował się detalami Sztopora tworząc swojego moda. Ale to tylko moje niczym nie potwierdzone przypuszczenie. A że szaro na dworzu? No, toć to nasz klimat! Nie dziwota więc wcale. ;) Kolory na dworzu, niebo, a przede wszystkim zabudowa - też czułem się jak w Polsce! Te ganki, okna, parapety - toż to Polska nasza! :diabel: I nie, nie chodzi mi o szkło stojące na parapetach. xD

Dźwięki? Pierwsze wrażenie, to muzyka ta w menu mi nie pasuje. Menu pozostało postalowe i tylko postalowe dźwięki tam mogą się znajdować. I rzecz w tym, że muzyka dobra, ale menu powinno być zmienione, na pasujące do Sztopora. Potem, w samej grze - w sam raz! Zaś dialogi rosyjskie? Rozmowa służb porządkowych na ulicach - miód! :D To się chce słuchać, rosyjski język ładnie brzmi, a tu dodatkowo śmiesznie. Ale też i są elementy żałosne. Mowa o tym "Iiiii...". Uszy mdleją od takiej żenady. Pozostałości z angielskiej wersji też nie pasują. Acha, i te skarpety, znane już z późniejszych importów do naszego StP i AWPMod. Skarpety dźwięczą jak nożyczki? Iiiii...

A fabuła? Zaczyna się dennym żartem, w który wciąż nie mogę uwierzyć. Ja na pewno to źle zrozumiałem... :bolek: A potem? Misje są denne. Ileż ja się nachodziłem, by spełnić jedną z nich, ze trzy razy zaczynałem poniedziałek od nowa, bo może coś skrewiłem. Bo nie przyszło mi do głowy, że trzeba po prostu tylko stanąć przed tablicą - nic więcej!. :lol2: Po raz kolejny: Iiiii...

Nie ocenię, bo nie przeszedłem do końca misji. Mapy poznałem wszystkie chyba, ale przez brak misji (owa tablica czy powtórka z biblioteki to nie misje, tylko zniechęcenie) całego smaku gry nie poznałem.

I na koniec pytanko bonusowe: Czy na naszym logo na stronie głównej jest ktoś, kto pracuje w Muchoszrańsku? :diabel:


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Koloses
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1023
Rejestracja: 27 kwie 2008, 08:27
Lokalizacja: 67-100

25 kwie 2011, 15:09

Tiquill pisze:Czy na naszym logo na stronie głównej jest ktoś, kto pracuje w Muchoszrańsku?
Tak ^^ Ta pani w czornym, którą niechlubnie odstrzeliłem w pierwszym filmiku :D
"Iiiii..."
Mam ochotę rozwalić każdą postać, która wykorzystuje ten dźwięk :D
Szkoda, że twórcy nie wykorzystali tej fajnie zrobionej fabryki.Dla gracza jest ona zamknięta, nie ma tam dostępu.Bardzo fajnie wygląda..ale zwiedzać możemy tylko z zewnątrz.Taki fajny element zmarnowany :<
Tiquill pisze:Bo nie przyszło mi do głowy, że trzeba po prostu tylko stanąć przed tablicą - nic więcej!. :lol2:
Za pierwszym razem też nie wiedziałem o co chodzi. "Cholera jasna przecież stoję tutaj!Hmmm, może trzeba wytłuc wszystkich?".Wybiłem cały komisariat i jak wychodziłem koleś spojrzał na tablicę.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2011, 15:09 przez Koloses, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14457
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

25 kwie 2011, 15:40

Mr Minio pisze:Shtopor
Stanowczy sprzeciw! To jest transkrypcja rosyjskiej cyrylicy i zapisujemy ją tak jak ona brzmi, używając polskich liter. Pierwowzór nie powstał po angielsku i w angielskiej pisowni, żebyśmy mieli go powielać. Bardzo, bardzo tego nie lubię i wszędzie piętnuję. Nie małpujmy anglojęzycznych, mówimy i piszemy po polsku, bo - rozumiemy po rosyjsku. ;)
Koloses pisze:Tak ^^ Ta pani w czornym, którą niechlubnie odstrzeliłem w pierwszym filmiku :D
Yes! :D Zaraz, jak jej na imię...

Akcja policji po tym "spotkaniu" to owe pamiętne kopanie w drzwi, gdy obok otwarte. I fajna strzelanina. Można przez to przebrnąć, nie strzeliwszy ani razu ani nie zginąwszy.
Koloses pisze:Odkryłem też, że jak mamy zabić tą babkę w poniedziałek
Zaraz, jakie "mamy zabić"? To niesprawiedliwe! O ile pamiętam, to nie po to tam idziemy i możemy żywą ją zostawić. Wszak robi nam dobrze. :D
Koloses pisze:Za pierwszym razem też nie wiedziałem o co chodzi. "Cholera jasna przecież stoję tutaj!Hmmm, może trzeba wytłuc wszystkich?".Wybiłem cały komisariat i jak wychodziłem koleś spojrzał na tablicę.
Wytłukłem całą planszę - i nic! Prowokowałem całą policję - nic, wyjątkowo obojętni. Co jest do cholery? :lol: A coś takiego jest możliwe. Mapa z domem dystrybutora fajek, P2 oczywiście. Przyjrzyj się tam ludziom. Stają, czytają reklamę, reagują na nią i - idą po zakup fajki. Fajnie to wygląda. W Sztoprze ten kod wpięli jako warunek wykonania misji. To już nie wygląda fajnie. xD
Silver Dragon pisze:Mi to raczej wygląda na wiosło. W końcu mamy rozległe jezioro
To ewidentnie wiosło, potwierdzam argumentację i wzrokowe spostrzeżenie. ;)

A filmy? Koloses, znakomita robota. :spoko: Muszą trafić na stronę, jako zawartość artykułu o tej grze. Chyba nie masz nic przeciw, co? :)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 13:24

25 kwie 2011, 16:00

Tiquill pisze:
Mr Minio pisze:Shtopor
Stanowczy sprzeciw! To jest transkrypcja rosyjskiej cyrylicy i zapisujemy ją tak jak ona brzmi, używając polskich liter. Pierwowzór nie powstał po angielsku i w angielskiej pisowni, żebyśmy mieli go powielać. Bardzo, bardzo tego nie lubię i wszędzie piętnuję. Nie małpujmy anglojęzycznych, mówimy i piszemy po polsku, bo - rozumiemy po rosyjsku. ;)
Iiiii! Shtopor czy Sztopor - czyta się tak samo, ale jak Ci to tak przeszkadza, to mogę pisać Sztopor, bo i bardziej po polsku i łatwiej przychodzi to "z", niż "h".
Tiquill pisze: To ewidentnie wiosło, potwierdzam argumentację i wzrokowe spostrzeżenie. ;)
Może i wiosło, tylko dlaczego postać nie ma głowy? Bo to jezioro jakieś skażone, bo odpadła?

Trochę żałuję, że misje mi nie działają, ale same mapy też dają bardzo dużo frajdy. W jakimś domku natrafiłem na ziomka w dziwnym przebraniu i z tego co zrozumiałem, powiedział coś w stylu "Przebieraj się". Jakiś gej?

Co do wyglądu Sht...wróć, Sztopora, to mapy, rzeczywiście, bogate są w szczegóły, ale niektóre modele lub tekstury są tak brzydkie, że szkoda komentować. Na przykład drzewa poza mapą, albo "kupka" drewna.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7046
Rejestracja: 11 sie 2007, 22:28
Lokalizacja: East Mayberry

25 kwie 2011, 16:04

Mr Minio pisze:Trochę żałuję, że misje mi nie działają, ale same mapy też dają bardzo dużo frajdy. W jakimś domku natrafiłem na ziomka w dziwnym przebraniu i z tego co zrozumiałem, powiedział coś w stylu "Przebieraj się". Jakiś gej?
Pokombinuj z tym co dał Koloses na poprzedniej stronie. Mi to pomogło uporządkować co nieco ;)


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Koloses
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1023
Rejestracja: 27 kwie 2008, 08:27
Lokalizacja: 67-100

25 kwie 2011, 16:14

A filmy? Koloses, znakomita robota. :spoko: Muszą trafić na stronę, jako zawartość artykułu o tej grze. Chyba nie masz nic przeciw, co? :)
Jasne że nie :D .Zrobiłem je dla was, więc wy możecie z nich korzystać.Do woli!Chyba, że youtube się do nich dobierze za to, że są w tej grze plakaty z cyckami :lol2:
Tiquill pisze:O ile pamiętam, to nie po to tam idziemy i możemy żywą ją zostawić. Wszak robi nam dobrze. :D
To chyba za biedny jestem na takie usługi xD
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2011, 16:16 przez Koloses, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14457
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

25 kwie 2011, 17:35

Mr Minio pisze:Może i wiosło, tylko dlaczego postać nie ma głowy? Bo to jezioro jakieś skażone, bo odpadła?
Utrata głowy czy dłoni to częsta przypadłość rzeźb, które są ofiarą wandalizmu. Niezależnie, czy ich sprawcami są muzułmanie niszczący rzymskie zabytki w swoich krajach, czy też parkowi wandale. Nie widzę raczej niczego, co ma wpływ na fabułę. Chyba, że przypiszemy tą utratę głowy działalności arabskich ekstremistów, bohaterów samego P2.
Koloses pisze:Jasne że nie :D .Zrobiłem je dla was, więc wy możecie z nich korzystać.Do woli!
Dzięki, zrobi się. :)
Koloses pisze:
Tiquill pisze:O ile pamiętam, to nie po to tam idziemy i możemy żywą ją zostawić. Wszak robi nam dobrze. :D
To chyba za biedny jestem na takie usługi xD
Chyba muszę zagrać znowu w Sztopora. Dawno nie widziałem tygrysa w cyrku. E... wróć! to nie ten dowcip. xD


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 13:24

25 kwie 2011, 18:00

Tiquill pisze:Utrata głowy czy dłoni to częsta przypadłość rzeźb, które są ofiarą wandalizmu. Niezależnie, czy ich sprawcami są muzułmanie niszczący rzymskie zabytki w swoich krajach, czy też parkowi wandale. Nie widzę raczej niczego, co ma wpływ na fabułę. Chyba, że przypiszemy tą utratę głowy działalności arabskich ekstremistów, bohaterów samego P2.
Zawsze można pofantazjować tak, jak w przypadku Lower Paradise. Być może to parkowi wandale, a może rzeźba już od początku miała nie mieć głowy? Jakiś postrach?
Arabowie, no, no, z tego co pamiętam w Sztoporze też są, więc to możliwe.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2011, 18:00 przez Mr Minio, łącznie zmieniany 1 raz.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14457
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

25 kwie 2011, 19:05

Mr Minio, jednej głowy brak to ciut za mało, by budować z tego jakąś akcję. ;) Ale na poszukiwanie, czy ja wiem, easter eggów, ukrytych znaczeń i innych akcji w Sztoporze można zrobić nowy temat, dla Sztopora właśnie. Po ich znalezieniu.

Ba, można nawet się pokusić i poszukać, czy twórcy Sztopora tworząc go wdali się w jakąś polemikę z samym RWS. Będzie materiał dowodowy, temat może być ciekawy. Bo gra bogata. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Koloses
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1023
Rejestracja: 27 kwie 2008, 08:27
Lokalizacja: 67-100

25 kwie 2011, 19:10

Tiquill pisze:Ba, można nawet się pokusić
Zacząłem to czytać i pierwsza rzecz, która mi przyszła do głowy zanim doczytałem resztę był nowy dział.Naprawdę by się przydał.Wszystko osobno, we własnym temacie, a nie w jednym, który wkrótce może zostać zasypany ciekawostkami itd. itd..Taka mała propozycja ;)

Miasto fajne, bogate...ale tylko z zewnątrz.Jakby dłużej pochodzić i poprzyglądać się, to niektóre budynki są po prostu przemeblowanym copy-pasta konstrukcji obok ze zmienionym umeblowaniem.Nie podoba mi się też fakt, że większość drzwi w niektórych pomieszczeniach jest zamkniętych.Nie mówię tu już o budynkach fabularnych, bo tam jest to uzasadnione, gdyż drzwi się później otwierają,a tam po prostu jest nic..ściana.Jak już wcześniej napisałem szkoda mi też fabryki, która mogłaby mieć jedno z lepszych wnętrz z całej gry..a jest tylko na pokaz.


Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 13:24

25 kwie 2011, 19:19

Koloses pisze:
Tiquill pisze:Ba, można nawet się pokusić
Zacząłem to czytać i pierwsza rzecz, która mi przyszła do głowy zanim doczytałem resztę był nowy dział.Naprawdę by się przydał.Wszystko osobno, we własnym temacie, a nie w jednym, który wkrótce może zostać zasypany ciekawostkami itd. itd..Taka mała propozycja ;)
Też tak pomyślałem, ale czy to nie za dużo i czy nie będzie to tylko dział dla tych 3-4 osób, które mają Sztopora?

Dodatkowo podoba mi się w grze fizyka niszczenia okien, a raczej pękania szyb. W ramach zostają kawałki szkła. Bardziej to realistyczne, niż "drobny mak" znany nam z Postala.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
ODPOWIEDZ