Jak robic skiny do Postala 2 STP?

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
EvilYeah
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lut 2014, 18:56

14 lut 2014, 19:12

Przejrzałem większość forum i nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat więc pytam tutaj. Jak robić skiny do Postala 2? Jakie są do tego potrzebne programy? Jak je potem umieścić w grze, tak żeby mieli je przechodnie?

Mam Postal 2 STP.
Chodzi mi głównie o skiny ciał przechodniów. Jeśli by już taki temat to poproszę o link. Byłbym też wdzięczny za jakiś poradnik i kilka rad dla kogoś, kto zaczyna robić skiny do Postala 2.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014, 19:14 przez EvilYeah, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11977
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

14 lut 2014, 19:32

Skiny można zrobić na dowolnym programie to grafiki.
A w postalED masz opcje export, import. Reszty się domyśl ;)


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

14 lut 2014, 21:42

Kurde, muszę w końcu dokończyć ten poradnik, bo bym teraz do niego zalinkował, a tak to by się przydał, bo jest to zagadnienie w nim opisane. :/
Tworzenie własnego ludka, klasy, controllery, skiny, i inne szmelce..
(nareszcie mam motywację, by go skończyć :p )
:D


Awatar użytkownika
BloodLogin
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2310
Rejestracja: 09 gru 2013, 09:33
Lokalizacja: Rzadkochowa ?

14 lut 2014, 22:30

EvilYeah jak zrobić skin to naprawde śmieszne pytanko.
Zapewne jeszcze ani razu PostED nie otwierałeś.
Pisz do mnie albo czekaj.

PS.Seebeek poradnik (pdf) w pierwszej kolejności do mnie,
nie musi być dokończony te "szmelce" są naprawde ważne.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014, 22:32 przez BloodLogin, łącznie zmieniany 1 raz.


"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi lżej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

14 lut 2014, 22:41

Nie będzie Ci się chcia-o redagować +150 stron. ;D
Jeszcze tylko napiszę co-nie-co o skryptach, zmiennych i wszystko popoprawiam i poradnik gotowy. :)
Ale już koniec off topu z mojej strony.


Awatar użytkownika
EvilYeah
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lut 2014, 18:56

15 lut 2014, 00:18

ale w modzie MixerSkins i nie ma potrzeby używania PostEd, aby podmienić skiny, bo wystarczy tylko podmienić kilka plików w formacie .dds z ich odpowiednikami w plikach Postala.


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11977
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

15 lut 2014, 08:05

EvilYeah pisze:wystarczy tylko podmienić kilka plików w formacie .dds z ich odpowiednikami w plikach Postala.
Gdzie w postalu masz pliki dds ?


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

15 lut 2014, 18:29

wystarczy tylko podmienić kilka plików w formacie .dds
a nie aby kilka plików z teksturami w formacie .utx do folderu Textures?


Awatar użytkownika
EvilYeah
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lut 2014, 18:56

16 lut 2014, 00:32

Z tymi .dds to jednak jest potrzebne do ręcznej podmiany w PostEd.

A co do tych plików .utx... Je też edytujemy w PostEd czy czymś innym?

I jeszcze jedno. Jak wypakować pliki tekstur z PostEd, żeby jest otrzymać jako obrazek? Bo przydało, by mi się kilka oryginalnych skinów w formie obrazków na wzór.


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

16 lut 2014, 00:37

.utx to pliki z teksturami (textury spakowane są w tym pliku), by je wypakować, wejdź do edytora, wybierz jakąś teksturę, kliknij na nią PPM i wybierz "Export to File..." i wybierz miejsce.
wyexportowana texturka będzie w formacie .dds. :)


Awatar użytkownika
EvilYeah
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lut 2014, 18:56

16 lut 2014, 02:07

a jak otworzyć i edytować .dds?

PS.jako "obrazek" miałem na myśli taki plik, który mogę otworzyć w programie do edytowania grafiki (np. Gimp 2)
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, 02:10 przez EvilYeah, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14476
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 lut 2014, 02:41

EvilYeah pisze:Przejrzałem większość forum i nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat więc pytam tutaj. Jak robić skiny do Postala 2? Jakie są do tego potrzebne programy? Jak je potem umieścić w grze, tak żeby mieli je przechodnie?
Ciężko Ci idzie to szukanie. Są przypięte tematy w dziale Szkoła Mistrzów. Podam dwa: https://forum.postalsite.info/t ... vt1012.html i ten, od którego zaczynamy szukanie: https://forum.postalsite.info/m ... vt2774.html


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14476
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 lut 2014, 03:25

EvilYeah pisze:a jak otworzyć i edytować .dds?
Wszystko jest na forum, ale po krótce:

1. Różne rzeczy w PostEd możesz eksportować i importować w różnych formatach. Nie zawsze jest to więc DDS, czasem BMP albo inny. Kiedy coś chcesz zmienić, patrz, na jaki format jest to eksportowane i swoją pracę zapisuj też do tego formatu.
2. Musi być spełnione wiele warunków, aby twoją pracę PostEd przyjął i zaimportował. Zaczynając od rozmiaru grafiki (krotność 128 pikseli) (czyli albo 64x64, albo 128x128, albo 256x512 i tym podobne) poprzez paletę koloru, kanał alfa aż po kompresję obsługiwaną przez dany format.
3. Jak to ogarnąć? Przejrzyj wszystkie parametry, jakie ma grafika wyeksportowana w PostEd. Następnie metodą prób i błędów eksportuj w swoim GIMPie czy PhotoShopie tak długo, aż - aż PostEd to przyjmie. Zmieniając różne parametry zapisu grafiki. Trudno to wszystko ogarnąć, ale da radę.
4. Spośród darmowych programów wspomnianego DDS otwiera i zapisuje XnView. Zapisz coś w swoim edytorze do BMP (zawsze zapisuj swoją pracę do formatu bezstratnego, to na jakości nie stracisz) a potem otwórz tą bitmapę w XnView i w nim już eksportuj do DDS, pilnując, by odpowiednie parametry zachować.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

16 lut 2014, 04:02

Jeśli masz GIMPa to ściągnij sobie plugin do obsługi formatu .dds.


Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

21 lut 2014, 11:35

Prawy na teksturę> Export
Google> Nvidia DDS plugin - wtyczka do obsługi i otwierania plików .DDS.
Edytujesz plik następnie zapisujesz jako .DDS i w opcjach zapisu:
Eksportujesz jako DXT1 lub DXT3 w przypadku przezroczystości.
Plik .DDS importujesz pod tą samą nazwą pod którą chcesz zamienić skina w PostEd'zie. To wszystko.

gotowe.


ODPOWIEDZ