Przejrzałem większość forum i nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat więc pytam tutaj. Jak robić skiny do Postala 2? Jakie są do tego potrzebne programy? Jak je potem umieścić w grze, tak żeby mieli je przechodnie?
Mam Postal 2 STP.
Chodzi mi głównie o skiny ciał przechodniów. Jeśli by już taki temat to poproszę o link. Byłbym też wdzięczny za jakiś poradnik i kilka rad dla kogoś, kto zaczyna robić skiny do Postala 2.
Jak robic skiny do Postala 2 STP?
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- BloodLogin
- Pracownik RWS
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 gru 2013, 09:33
- Lokalizacja: Rzadkochowa ?
EvilYeah jak zrobić skin to naprawde śmieszne pytanko.
Zapewne jeszcze ani razu PostED nie otwierałeś.
Pisz do mnie albo czekaj.
PS.Seebeek poradnik (pdf) w pierwszej kolejności do mnie,
nie musi być dokończony te "szmelce" są naprawde ważne.
Zapewne jeszcze ani razu PostED nie otwierałeś.
Pisz do mnie albo czekaj.
PS.Seebeek poradnik (pdf) w pierwszej kolejności do mnie,
nie musi być dokończony te "szmelce" są naprawde ważne.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014, 22:32 przez BloodLogin, łącznie zmieniany 1 raz.
"You will always find blood here! "
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi lżej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
"No i dobrze 1 Blood mniej Szatanowi lżej"
09 Gru 2013 - 09 Gru 2016 PRAWIE 3 LATA z wami !!
Z tymi .dds to jednak jest potrzebne do ręcznej podmiany w PostEd.
A co do tych plików .utx... Je też edytujemy w PostEd czy czymś innym?
I jeszcze jedno. Jak wypakować pliki tekstur z PostEd, żeby jest otrzymać jako obrazek? Bo przydało, by mi się kilka oryginalnych skinów w formie obrazków na wzór.
A co do tych plików .utx... Je też edytujemy w PostEd czy czymś innym?
I jeszcze jedno. Jak wypakować pliki tekstur z PostEd, żeby jest otrzymać jako obrazek? Bo przydało, by mi się kilka oryginalnych skinów w formie obrazków na wzór.
Pozdrawiam
a jak otworzyć i edytować .dds?
PS.jako "obrazek" miałem na myśli taki plik, który mogę otworzyć w programie do edytowania grafiki (np. Gimp 2)
PS.jako "obrazek" miałem na myśli taki plik, który mogę otworzyć w programie do edytowania grafiki (np. Gimp 2)
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, 02:10 przez EvilYeah, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14476
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Ciężko Ci idzie to szukanie. Są przypięte tematy w dziale Szkoła Mistrzów. Podam dwa: https://forum.postalsite.info/t ... vt1012.html i ten, od którego zaczynamy szukanie: https://forum.postalsite.info/m ... vt2774.htmlEvilYeah pisze:Przejrzałem większość forum i nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat więc pytam tutaj. Jak robić skiny do Postala 2? Jakie są do tego potrzebne programy? Jak je potem umieścić w grze, tak żeby mieli je przechodnie?
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...


- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14476
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Wszystko jest na forum, ale po krótce:EvilYeah pisze:a jak otworzyć i edytować .dds?
1. Różne rzeczy w PostEd możesz eksportować i importować w różnych formatach. Nie zawsze jest to więc DDS, czasem BMP albo inny. Kiedy coś chcesz zmienić, patrz, na jaki format jest to eksportowane i swoją pracę zapisuj też do tego formatu.
2. Musi być spełnione wiele warunków, aby twoją pracę PostEd przyjął i zaimportował. Zaczynając od rozmiaru grafiki (krotność 128 pikseli) (czyli albo 64x64, albo 128x128, albo 256x512 i tym podobne) poprzez paletę koloru, kanał alfa aż po kompresję obsługiwaną przez dany format.
3. Jak to ogarnąć? Przejrzyj wszystkie parametry, jakie ma grafika wyeksportowana w PostEd. Następnie metodą prób i błędów eksportuj w swoim GIMPie czy PhotoShopie tak długo, aż - aż PostEd to przyjmie. Zmieniając różne parametry zapisu grafiki. Trudno to wszystko ogarnąć, ale da radę.
4. Spośród darmowych programów wspomnianego DDS otwiera i zapisuje XnView. Zapisz coś w swoim edytorze do BMP (zawsze zapisuj swoją pracę do formatu bezstratnego, to na jakości nie stracisz) a potem otwórz tą bitmapę w XnView i w nim już eksportuj do DDS, pilnując, by odpowiednie parametry zachować.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...


Prawy na teksturę> Export
Google> Nvidia DDS plugin - wtyczka do obsługi i otwierania plików .DDS.
Edytujesz plik następnie zapisujesz jako .DDS i w opcjach zapisu:
Eksportujesz jako DXT1 lub DXT3 w przypadku przezroczystości.
Plik .DDS importujesz pod tą samą nazwą pod którą chcesz zamienić skina w PostEd'zie. To wszystko.
gotowe.
Google> Nvidia DDS plugin - wtyczka do obsługi i otwierania plików .DDS.
Edytujesz plik następnie zapisujesz jako .DDS i w opcjach zapisu:
Eksportujesz jako DXT1 lub DXT3 w przypadku przezroczystości.
Plik .DDS importujesz pod tą samą nazwą pod którą chcesz zamienić skina w PostEd'zie. To wszystko.
gotowe.