Model i problem z normalami

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

05 paź 2013, 22:16

Witam
Mam problem z własnym modelem wyexportowanym do posteda.
Otóż w blenderze oraz w zakładce z staticmeshami normale są obrócone poprawnie na zewnątrz,
natomiast gdy dodam model na mapkę, obracają się do wewnątrz.
Czy macie jakiś pomysł czemu tak się dzieje?
Od razu mówię, że w blenderze ustawiłem teksturę na Twosided a normale są ustawione na flip outside, model eksportuje bez materiału, ale mam ustawione w exporterze uv map as mat.
Potrzebuję waszej pomocy, bo dzieje się tak z większością moich modeli które eksportuję.
Skriny z zamieszczonym problemem
Załączniki
pomoc1.png
pomoc1.png (595.83 KiB) Przejrzano 2122 razy
pomoc2.png
pomoc2.png (703.54 KiB) Przejrzano 2095 razy
pomoc3.png
pomoc3.png (1.1 MiB) Przejrzano 2096 razy
Ostatnio zmieniony 05 paź 2013, 22:18 przez Tiszer, łącznie zmieniany 3 razy.


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

06 paź 2013, 00:29

już ci wyjaśniam - przy eksporcie do .ase, odznacz "recalculate normals" (widoczne na obrazku) :D
Załączniki
eksport_ase.png
eksport_ase.png (44.17 KiB) Przejrzano 2076 razy


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11977
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

06 paź 2013, 07:49

To wygląda na jakiś grobowiec. Dude Statue, bardzo interesujące :)


8=======D
Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

06 paź 2013, 12:01

ZigHor
Hmmm... Nie mogę tego zrobić, ponieważ używam wersje Blendera 2.49.
A wtyczka nie posiada tej opcji.


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

06 paź 2013, 14:01

a więc moja rada wiadoma - blender 2.59/2.63 i jazda :P

nie mam pojęcia gdzie znajdują/mogą znajdować się opcje normalsów we wtyczce 2.49, najlepiej zainstalować najnowszą wtyczkę do odpowiedniego blendera oraz eksportować tą wersją


ODPOWIEDZ