Mr Minio pisze:No tej w obozie Al-Kaidy
O tym wiem, to trochę prześmiewcze ze strony twórców, żeby w bazie terrorystów stawiać skrzynkę na listy.
Pangia pisze:Krąg złożony z butelek. W środku jest wczytanie na mapę z rezerwatem słoni - trzeba wskoczyć. melchior12 kiedyś zapodał tę ciekawostkę, ja nawet to sobie zapisałem i sprawdziłem.
Tego z kolei nigdy nie spotkałem, dzięki.
---
W
tym temacie zapowiedziałem, że postaram się poszukać miejsca na mapie, gdzie mogłoby leżeć Paradise. Nie LP, ale "starsze" miasteczko, jeżeli chodzi o mapę USA. Pomysł miałem dość innowacyjny - tak sądzę
- wiedziałem również, że z powodu niedokładności, jaką programiści RWS-u wykazywali tworząc grę, niewiele z tego wyjdzie, ale jednak coś wyszło.
https://img15.imageshack.us/i/paradise3z.jpg/
Na tym chaotycznym rysunku zaznaczyłem punktami położenie sześciu miast wymienionych na tablicach przy tunelu prowadzącym od stacji benzynowej przy zajezdni aż do dzielnicy zamkniętej, a w założeniu jeszcze dalej w świat, a także Bisbee (czyli realnego Paradise). Wszystkie są oczywiście prawdziwe, a należą do nich:
- Willcox
- El Paso
- Las Cruces
- Tucson
- Phoenix
- Nogales
Wykorzystałem do tego celu atlas geograficzny, więc wszystko jest przeniesione z dość dużą dokładnością. Nie uwzględniałem tylko rozmiarów miast (np. Phoenix jest sporo większe od Willcox). Następnie spisałem ich odległości od Paradise (zakładam, że w grze były podane w milach angielskich, które mają po ok. 1,6 km, ponieważ to Ameryka) i zacząłem się bawić. Odległości kolejno wynoszą:
- 33 mile (53 km)
- 381 mil (609,5 km)
- 113 mil (181 km)
- 55 mil (88 km)
- 160 mil (256 km)
- 10 mil (16 km)
Każde miasteczko otoczyłem za pomocą cyrkla okręgiem o promieniu równym odległości od Paradise. Czerwone kręgi (4 - zaraz wyjaśnię czemu, czyli trzy pierwsze z miast), odnoszą się do danych podanych na tablicy od strony Paradise), zaś zielone (trzy ostatnie) do tych widniejących na znaku drogowym na mapce "Dzielnica". Liczyłem na to, że się one przetną i to pozwoli mi umiejscowić nasze miasto na mapie. Istniało jednak parę problemów:
- kropki, które stawiałem, włożywszy pod kartkę atlasu kalkę, mogły być trochę za duże,
- obie tablice informacyjne dzieli wg gry 1,5 mili (2,4 km) - mimo że z obu końców tunelu doskonale widać drugi,
- RWS pewnie robił to "na odpieprz" i takie mam uczucie po skończeniu projektu,
- odległość do El Paso wynosi ponad 3 razy tyle, ile do Las Cruces, położonego bardzo blisko El Paso, co mnie zdziwiło i w skutek czego zmniejszyłem odległość od E. P. z 381 do 281 mil (pozostawiając równocześnie oryginalną, stąd dwa kręgi od jednego miasta), zakładając błąd programistów (żałuję jednak że nie zrobiłem czegoś z Las Cruces).
Okrąg 1. - Phoenix
Okrąg 2. - oryginalne El Paso
Okrąg 3. - pomniejszone El Paso
Okrąg 4. - Las Cruces
Okrąg 5. - Tucson
Okrąg 6. - Nogales (miasta o tej nazwie są dwa, leżą po obu stronach granicy meksykańskiej, ja użyłem ich środka jako aglomeracji jako punktu odniesienia, ale to niewielka różnica, biorąc pod uwagę złą jakość całego rysunku)
Okrąg 7. (niezaznaczony, chodzi o najmniejszy z czerwonych) - Willcox
Uwagi:
- Granica z Meksykiem to mało widoczna, wyglądająca jak tory kolejowe linia.
- Na prawo od przecięć zielonych okręgów można dopatrzyć się kropki z podpisem B (Pr). Jest to Bisbee (Paradise), jak widać leżące dość daleko od spodziewanej strefy.
- Postaram się zwiększyć jeszcze o 100 mil odległość od Las Cruces, a wówczas jego okrąg (prawy czerwony) też się z czymś przetnie, a mam podstawy przypuszczać, że ta odległość, jak również dotycząca El Paso, podana została niewłaściwie. Widzicie zresztą, gdzie leży okrąg nr 2.
Wnioski:
Główny - RWS to lenie i nie chce im się do porządku umieścić miasta na mapie.
Poboczny - Paradise leży gdzieś obok Nogales (dzieli je tylko 16 km, jest to więc najkrótsza droga ze wszystkich) i przy granicy z Meksykiem (może dlatego miasto od południa jest zamknięte, może chodzi o to, że zanim kończą się Stany). Tereny szare to miejsca, gdzie mogłoby się znajdować (powierzchnia miasta jest dużo mniejsza niż one, to tylko domniemany obszar). Jeżeli wybierzemy zachód, najbliżej mamy miasteczko Tubac, jeśli wschód, o wiele większe Sierra Vista. Przez Tubac przebiega autostrada, Sierra Vista posiada chyba lotnisko. W takim razie to wciąż Bisbee wygląda jak Paradise. Pytanie, czemu wszystkie linie nie przecięły się na nim.