Tak w poszukiwaniu różnorakich info o programowaniu, tworzeniu map w blenderze itp., nieraz natknę się na stronkę, na której bardzo lubią rozpowszechniać znienawidzone przeze mnie, chore przekonanie, że aby cokolwiek stworzyć, trzeba mieć miliardy na koncie, skilla nadanego przez samego Boga, całą armię współpracowników, komputer od obcych i nieskończoność wolnego czasu X_x I tak oto mamy takie smaczki:
-
"nie chcę nikogo straszyć ale da się zrobić samemu mapkę, ale potrzebna jest spora wiedza"
-
"Ale bardzo dobrze wiem jak robi się samemu mapę, okropność okropność i jeszcze raz to samo"
-
"musisz mieć bardzo dobry sprzęt, aby zabrać się za robienie mapy chociaż amatorsko"
-
"spora wiedza, cierpliwość, wytrwałość i trochę softu sporo wartego"
Przestaję się dziwić, że w Polsce nie szaleje się z modami, skoro panuje takie debilne przekonanie. Po prostu nienawidzę, kiedy ktoś robi z jakiejkolwiek formy game-developingu nie wiadomo jaką udrękę, która przeznaczona jest tylko dla garstki wybrańców. Piszą takie bzdury, a później jakiś zapaleniec to przeczyta, jego zapał spada nagle do zera, albo i ujemnych wartości i totalnie marnuje się potencjał. Dla ludzi, których trapi myśl "ja się nie nadaję, trzeba ludzi, kasy bla bla bla" dam mały przykład - starą już nieco (końcówka roku 2007), ale jarą mapkę do Unreal Tournament III, a mianowicie DM-Krodan:

Jak widać mapa prezentuje się nader okazale. Co ciekawe stworzona została przez jednego człowieka. W 99% składa się z custom-content'u - własne tekstury, modele, efekty itp. Dla zainteresowanych - autor wydał nawet książkę
The Hows and Whys of Level Design. Jednak może dla niektórych to zły przykład, bowiem człowiek ten nie jest już amatorem - pracuje teraz na pełen etat przy tworzeniu Chronicles of Spellborn.
Zatem przykład numer dwa - ponownie UT3, tym razem mapka CTF-Kokki:

Mapa, którą EPIC uznało za tak zajebistą, że samodzielnie zajęli się jej konwersją dla PS3. Stworzona tylko i wyłącznie przez jednego człowieka.
Twórcy wyżej wymienionych map nie posiadają sprzętu z przyszłości, w większości są niezależnymi map-maker'ami, a tworzenie to dla nich przyjemność, nie udręka. Używają ogólnodostępnego oprogramowania (GIMP, Blender, Audacity itp.)
Nie rozumiem skąd to gadanie, że samemu nie da się niczego zrobić. Może gdyby Ci wszyscy pr0 ruszyli dupy zamiast siedzieć i gadać "jakie to wszystko jest niewykonalne", to by zmienili zdanie.
Skoro ktoś uważa, że modding to udręka, to raczej powinien zmienić hobby, a nie gadać jak to mu źle i zniechęcać innych.
Tak więc apeluję, by ludzie którzy z takimi bzdurami się spotkają, omijali je szerokim łukiem, ewentualnie pośmiali się nieco z bandy jełopów, która w życiu nic nie stworzyła, a stara się uchodzić za wszystkowiedzących. Każdy może stworzyć coś wartościowego, wystarczy tylko dużo chęci i trochę czasu na naukę obsługi odpowiednich programów
Mogłem napisać to zdeka chaotycznie, ale po prostu doznałem ataku szału czytając posty na pewnym forum

Pozdrawiam
