[POMOC] Import textur

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

19 mar 2016, 20:48

Chodzi o to że jak importuje textury o równych wymiarach to wszystko jest ok
ale jak chcę zaimportować logo gry (1024x256) to nie działa :/
Nie pamiętam jak się to importowało ale kiedyś działało.


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11977
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

19 mar 2016, 21:33

powinno importować bez przeszkód


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

19 mar 2016, 22:54

A w dobrym formacie importujesz?
Najlepiej w .dds, bo ja na przykład mam czasami problemy z zaimportowaniem .bmp.

Możesz spróbować otworzyć plik, wyciąć teksturę np. w GIMPie, wkleić w nowy obraz i zapisać jako nowy plik, czasami taki zabieg pomaga.


Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

19 mar 2016, 23:03

Texturę edytowałem w GIMP'ie, zapisałem w .dds
Spróbuję w .bmp i z zapisaniem jako inny plik dam znać czy działa.


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

19 mar 2016, 23:42

Częsty błąd w gimpie z eksportowaniem do dds, to to że zapomina się połączyć warstwy
lub jedna z warstw ma większą rozdzielczość niż obraz, co przy łączeniu warstw może powodować problemy,
najlepiej zrobić tak by wszystkie warstwy były rozmiaru obrazu, oraz przed eksportem do dds, należy je połączyć.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2016, 23:43 przez Tiszer, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

20 mar 2016, 17:38

Jak zapisuję z przeźroczystym tłem to nie działa.. pomoże mi ktoś to zaimportować i podeśle paczkę .utx ?
Załączniki
Nowy Archiwum WinRARa.rar
(24.22 KiB) Pobrany 104 razy


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

20 mar 2016, 18:58

Udało mi się, i to z wykorzystaniem Painta, jednak waga obrazka spadła z "1025 KB" na "257 KB", więc domyślam się, że obrazek stracił dużo na jakości.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

20 mar 2016, 19:51

prosz :)
Załączniki
Twojapaczka.rar
(19.47 KiB) Pobrany 101 razy


Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

21 mar 2016, 14:20

Tiszer pisze:prosz :)
Mógłbyś zaimportować jeszcze raz bo tamto logo było troszkę krzywo :566:

Tu w załączniku jest poprawiona wersja. Co dziwne udało mi się to zaimportować ale się zbugowało :bolek:
Załączniki
PostalUnreal.rar
(21.21 KiB) Pobrany 91 razy
Desktop 2016-03-21 14-18-31-774.jpg
Desktop 2016-03-21 14-18-31-774.jpg (25.85 KiB) Przejrzano 2078 razy


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

21 mar 2016, 15:56

Allahu Akbar
Załączniki
NazwijSobieSam.rar
(22.85 KiB) Pobrany 88 razy


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

22 mar 2016, 06:37

ArtekXDPL pisze:Allahu Akbar
Weź mi powiedz jak to zrobiłeś bo ja już nw. czy to GIMP jest jakiś zepsuty czy mój komputer :P

PS. A no i jeszcze małe pytanko żeby zrobić animowaną tex to muszę każdy obrazek importować osobno i potem w PostED połączyć ?
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, 06:39 przez Pan Szatan, łącznie zmieniany 1 raz.


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

22 mar 2016, 07:46

Ja tam normalnie używam Painta i zapisuje do DDS i nie ma problemu.

Co do 2 pytanie do nie wiem jak to zrobić, też jestem ciekawy.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11977
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 mar 2016, 07:52

Pan Szatan pisze:PS. A no i jeszcze małe pytanko żeby zrobić animowaną tex to muszę każdy obrazek importować osobno i potem w PostED połączyć ?
Tak. Chyba że chcesz żeby się przesuwała itp. Wtedy wystarczy 1 obrazek.


8=======D
Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

22 mar 2016, 10:05

Pan Szatan pisze:Chodzi o to że jak importuje textury o równych wymiarach to wszystko jest ok
ale jak chcę zaimportować logo gry (1024x256) to nie działa :/
Zapisuję teksturę z Gimpa do .tga bez kompresji RLE (cokolwiek to znaczy ;) ), a potem w DXTBmp do .DDS . W praktyce powinno bez problemu połączyć wszystkie warstwy. Spróbuj następnym razem pójść tą drogą, może pomoże :)


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11977
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 mar 2016, 14:50

Piroziom pisze:a potem w DXTBmp do .DDS .
:ok:
Dodam jeszcze że potrafi generować maski półprzeźroczystości itp.
Trzeba tylko wybrać odpowiednią kompresję przy zapisie do dds


8=======D
ODPOWIEDZ