Błędy

Dział w pełni poświęcony grze w necie. Miejsce na ustawki, propozycje i pomoc.
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, ServerAdmin

Awatar użytkownika
The Iceman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1485
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:06
Lokalizacja: بيروت

04 sie 2012, 12:21

Zainstalowałem wszystkie mody wg. kolejności tj. tutaj: https://www.postalsite.info/articles.php?article_id=83 i wyskakuje mi Package "BaseFX" version mismatch po wbiciu na nasz serwer.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2012, 14:12 przez The Iceman, łącznie zmieniany 2 razy.


Posiadam zasilacz z białej listy.
Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

04 sie 2012, 15:15

W tym downloadzie były 2 pliki niezgodne z wersją z serwera : BaseFX.u i FX.u
Wyskakiwał u mnie ten sam błąd. Rozwiązaniem może być wcześniejsze skopiowanie tych dwóch plików przed zainstalowaniem nowych, a następnie wklejenie ich czyli podmiana tego co zainstalowaliśmy. Albo wklejenie wszystkiego co zainstalowaliśmy z wyjątkiem tych 2 plików. Bardzo dobrze jest posiadać kopię zapasową folderu system.


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
The Iceman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1485
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:06
Lokalizacja: بيروت

04 sie 2012, 15:22

Mógłbyś wstawić gdzieś na serwer?


Posiadam zasilacz z białej listy.
Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

04 sie 2012, 17:43

Myslę że to nie jest konieczne, wystarczy że wkleisz w miejsce zmodyfikowanych swoje stare pliki BaseFX.u i FX.u, oczywiście jeżeli wcześniej zrobiłeś kopię tych plików, jeżeli nie, to lepiej załączę do tematu, żeby inni też mogli cofnąć te niekorzystne zmiany.
eee załączam do tematu, żeby nie było ;)
(z wersji freeMP )
Załączniki
Niemodyfikowane.rar
(165.74 KiB) Pobrany 205 razy


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
The Iceman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1485
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:06
Lokalizacja: بيروت

04 sie 2012, 18:36

Spox, pomogło :>


Posiadam zasilacz z białej listy.
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

05 sie 2012, 14:06

Cóż, muszę się przyznać, że na samym starcie popełniłem błąd. Mod Rycha3D, ZCM, zawiera zmodyfikowane pliki domyślne gry, stąd ten mismatch. Paczka w powyższym załączniku go naprawia. Moda ZCM wykluczyłem z rozgrywki, póki sprawa się nie unormuje.

Aby uniknąć innych błędów, zainstalujcie jeszcze raz Project Marica, podałem złą kolejność instalacji, sory.

Wyciąłem powyższe posty z tematu Mismatche, bo temat ściśle poświęcony błędom serwera jest potrzebny. Tych się nie uniknie. Byleby ich nie powtarzać. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

15 sie 2012, 15:16

Wczoraj gdy później Grałem z Piroziom-em zauważyliśmy, że rotacja map z wymuszonym trybem Postal Arena nie działa prawidłowo, wszystko to wyglądało w taki sposób, że po wybraniu dowolnej mapy i trybu Postal Arena, wszystko działało prawidłowo do momentu, zakończenia rundy i losowym wybraniu następnej mapy, o ile mapy były wybierane odpowiednio do trybu rozgrywki, to sam tryb zmieniał się z Postal Arena, na Deathmatch i musieliśmy samodzielnie zmieniać tryb i wybierać mapę, aby można było w normalny sposób grac, nie wiem czy jest to wina ustawień serwera, czy samego trybu, który może mieć błędy. Kwestia samodzielnego wybierania mapy nie jest uciążliwa, lecz sam chodzi o sam błąd związany z błędnym wyborem trybu rozgrywki.

Z innych rzeczy zauważyłem, że tryb Postal Arena nie jest grywalny po wybraniu mutatora DarkFire Replacer, wiem, że nie jest dla niej przeznaczony lecz wspominam o tym, aby go dla tego trybu nie wybierać, bo będzie się kończyło tym, że po rozpoczęciu rundy dłuższym czasie nie posiadania broni, oraz nie mogacym się rozpocząć starciu na arenie, następuje wykopanie gracza z serwera.

Były jeszcze inne rzeczy, które zauważyłem/zauważyliśmy z Piroziom-em, lecz teraz nie mogę sobie przypomnieć, gdy sobie przypomnę to dopiszę, bo teraz nie mogę skojarzyć.


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

19 sie 2012, 14:38

Powyższego posta przeniosłem z Bieżących rozmów, bo do błędów bardziej pasuje. A tytuł tego tematu zmieniłem na po prostu Błędy, błędy gry i serwera.

Co do opisanego problemu z głosowaniem i trybem Arena. Sam wcześniej dziwiłem się, czemu w pliku INI serwera w liście map trybu DM są mapy Areny, bo były nim opisałeś problem. Dzięki twym uwagom powoli to rozkminiam. Poprzez webadmin wymuszony tryb gry nie obowiązuje stale, i po jakimś czasie, po paru głosowaniach czy też po błędzie, gra wraca do trybu domyślnego, czyli DM. Ale DM i mapa Arena naraz to już wygląda na błąd, którego przyczyny do końca jeszcze nie znam. Błąd gry, jak sądzę - samego Vote. Ominięcie go jest proste: trzeba zawsze wybierać mapę i tryb gry.

Można oczywiście na stałe przypisać tryb gry, choć nie jest to tak wygodne do zmiany.

Sam mutator DarkFire Replacer i tryb Arena nie działają prawidłowo, potwierdzam. Inne mutatory podmieniające bronie również nie powinny być na Arenie używane. Tryb Arena ma własne mutatory podmieniające bronie i mogę je udostępnić w Vote. Czy to zrobić i jakie bronie dać - to już tutaj proszę.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

19 sie 2012, 15:01

No cóż, skoro o błędach to chyba najlepiej tutaj będzie pasować ;)
Na mapce mpDGT-SmallyCave wywala mnie z serwera, bo :
General protection fault!

History: UObject::ProcessEvent <- (xMpFanatic2 mpDGT-CaveSmall.xMpFanatic2, Function MultiBase.MpPawn.Dying.BeginState) <- UObject::GotoState <- UObject::ProcessEvent <- (xMpFanatic2 mpDGT-CaveSmall.xMpFanatic2, Function MultiBase.MpPawn.PlayDying) <- APawn::UpdateMovementAnimation <- AFPSPawn::UpdateMovementAnimation <- AFPSPawn::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=3) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop
Tak jest kiedy zabijam właśnie przeciwnika( raz na kilka deadów, przec. 2-3)
Iceman też się skarżył na to, że go wywala.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2012, 15:05 przez Piroziom, łącznie zmieniany 1 raz.


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

19 sie 2012, 16:59

I mnie teraz też, za 3 razem, gdy zatłukłem bota. Piroziom, to twoja mapa, może coś udziwniłeś w niej. Bo skoro wywala grę klienta, nie serwer, to raczej mapa właśnie. Z innymi mapami tego nie spostrzegliście, jak mniemam.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

20 sie 2012, 00:45

Przed chwilą próbując na chwilkę podłączyć się do serwera, podczas pobierania mapy MPDGTH-Hell3 po pobraniu 6,1% wyskoczył mi taki oto błąd.

Assertion failed: !Reader.AtEnd() [File:..\..\Core\Inc\FCodec.h] [Line: 311]

History: FCodecHuffman::Decode <- FCodecFull::Code <- FCodecFull::Decode <- UDownload::DownloadDone <- UHTTPDownload::Tick <- TickDownload <- UNetConnection::Tick <- UNetDriver::TickFlush <- UNetPendingLevel::Tick <- TickPending <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Z tego co przed chwilą zobaczyłem, mapka byłą w fazie testów, i być może błąd ten był tylko przejściowy, ale mimo wszystko pomyślałem, że wspomnę o nim.

Mutator MadMods dla trybu Arena nie działa, dokładnie objawia się to tym, że po starcie trybu i rozpoczęciu się pierwszej walki, nic się nie dzieję, gracz nie jest przenoszony na arene lecz pozostaje po za areną, nie ma żadnych broni, po czym następuje wykopanie gracza z serwera.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2012, 01:00 przez Radzik, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

20 sie 2012, 02:31

Radzik136, jak zapewne sam spostrzegłeś na serwerze, mapa była dodawana i testowana - już działa, ma wszystkie potrzebne pliki (bo ich brak był tym błędem).

Pisałem też wyżej, by nie używać żadnych mutatorów dla trybu Arena. Ten tryb rządzi się innymi prawami. Dodałem dla niego własnego mutka, o którym tu: https://forum.postalsite.info/- ... .html#74004.

Sam konflikt mutatorów starego typu z grą powodowany jest tym, że xAdmin w 1409X jako mutator ładuje się pierwszy, potem inne mutatory, i jako pierwszy innym nie pozwala się załadować poprawnie. Kiedy jednak taki MaDMods ustawiam jako pierwszy na swym hoście, potem zaś xAdmin, to bronie MaDMods ładują się idealnie. Ustawiłem MaDMods jako domyślny mutator (obok AirMail) i może pomoże to w samej Arenie.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
prawdziwy 666
Master of Dead & Hell
Master of Dead & Hell
Posty: 2182
Rejestracja: 30 sie 2007, 20:37
Lokalizacja: Apocalyptic City

25 sie 2012, 03:25

mapa hell3 nie da się pobrać

wywala grę z tym błędem

Kod: Zaznacz cały

Assertion failed&#58; !Reader.AtEnd&#40;&#41; &#91;File&#58;..\..\Core\Inc\FCodec.h&#93; &#91;Line&#58; 311&#93;

History&#58; FCodecHuffman&#58;&#58;Decode <- FCodecFull&#58;&#58;Code <- FCodecFull&#58;&#58;Decode <- UDownload&#58;&#58;DownloadDone <- UHTTPDownload&#58;&#58;Tick <- TickDownload <- UNetConnection&#58;&#58;Tick <- UNetDriver&#58;&#58;TickFlush <- UNetPendingLevel&#58;&#58;Tick <- TickPending <- UGameEngine&#58;&#58;Tick <- UpdateWorld <- MainLoop


I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
Obrazek
Awatar użytkownika
prawdziwy 666
Master of Dead & Hell
Master of Dead & Hell
Posty: 2182
Rejestracja: 30 sie 2007, 20:37
Lokalizacja: Apocalyptic City

25 sie 2012, 23:36

btw na server nie da się dostać bo cały czas jest mapa hell3
a jak pisałem nie da się jej pobrać bo wywala grę z błędem


I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

26 sie 2012, 02:14

Sprawdziłem, pliki na redirekcie są poprawne, pobrałem je swoją grą ponownie i grałem bez problemu. Podany błąd nie jest mi znany, ale wygląda jakby to był błąd downloadu, źle pobrała ci się paczka i gra wywalała z błędem, być może.


EDIT: Dalszą część dyskusji, która zaczęła się od tego problemu wydzieliłem do nowego tematu, tam. A tutaj dalej o błędach, jeśli się przydarzą.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2012, 16:31 przez Tiquill, łącznie zmieniany 2 razy.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ