Otóż przeglądając sobie info o grafice 3D natknąłem się na całkiem ciekawy program o nazwie
3D Ripper DX. Co owy program potrafi? Mniej-więcej to samo co klawisz PrintScreen w większości gier - robi screenshoty. Co w tym wyjątkowego? - Tutaj pojawia się niespodzianka, bowiem 3D Ripper DX zamiast robić prosty zrzut ekranu, zapisuje do pliku całą geometrię obrazu wraz z shader'ami oraz teksturami, tworząc kopię pojedynczej klatki animacji z trójwymiarowej gry. Nieraz trochę to trwa i efekty bywają różne, jednak warto się programem zainteresować. Narzędzie powinno być przydatne zwłaszcza osobom, które chciałby wyciągnąć w jakimś celu modele z danej gry.
3D Ripper DX obsługuje aktualnie tylko gry pod DX 8.0 oraz 9.0.
Dla przykładu "screen" z Call of Juarez: Więzy Krwi (bez tekstur, bo blender się wieszał

):
I Gears of War (podobny problem... tyle, że tutaj uparło się żeby wrzucić normal-mapy):
Guild Wars (w końcu udało mi się uporać nieco z teksturami):

Więcej informacji o programie, oraz download + tutorial znajdziecie pod tym adresem:
https://www.deep-shadows.com/hax/3DRipperDX.html
Może komuś się przyda (nie muszę chyba mówić, że tak zrobiony "screen" można dowolnie przerabiać w blenderze czy 3d max'ie)

Niestety nie udało mi się zmusić programu do współpracy z Postal 2
