[POMOC] Wygładzanie brzegów w 3ds max 2010

Dyskusje o programach i sprzęcie komputerowym oraz mobilnym, a także internet i ogólne problemy.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Dragonmatix
Seryjny zabójca
Posty: 383
Rejestracja: 31 lip 2008, 10:52

19 kwie 2009, 18:12

Witam.
Ostatnio pobrałem sobie 30 dniowego triala 3ds maxa 2010 i mam takie pytanie:
Robię broń i chcę ją wygładzić tak aby nie była taka kwadratowa tylko bardziej realistyczna. I tu jest pytanie Jak to zrobić?


"Złap wiatr który przecina motyle"
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

19 kwie 2009, 18:45

Z "uber narzędzi" jakie pamiętam, Smooth oraz Tubro Smooth, jednak efekty często przerażają, zamiast zadowalać 8-)
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2009, 18:46 przez Lothar, łącznie zmieniany 1 raz.


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
Dragonmatix
Seryjny zabójca
Posty: 383
Rejestracja: 31 lip 2008, 10:52

19 kwie 2009, 19:33

No właśnie problem w tym, że ja jestem "uner n00b" i nie wiem co gdzie i jak :P
Jeżeli by ktoś mógł napsiac co i jak pokolei to bardzo dziękuję :P


"Złap wiatr który przecina motyle"
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

19 kwie 2009, 20:13

Obrazek
Po prawej masz Modifier List (screen nie mój, znalazłem w necie bo nie mam 3d max'a na dysku :-P), tam wybierasz któregoś ze smooth'ów i podajesz wartości, podziwiając efekty. UWAGA: przy modelu z "dziurami" nie będzie to za ciekawie wyglądało 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
Dragonmatix
Seryjny zabójca
Posty: 383
Rejestracja: 31 lip 2008, 10:52

19 kwie 2009, 21:17

Ale czy to napewno jest to, żeby np broń wyglądała jak realistyczna? Bo jeżeli nie to mi sie nie chce bawic :P


"Złap wiatr który przecina motyle"
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

20 kwie 2009, 16:34

Po użyciu tego obiekty przestają być kanciaste, z przejścia między krawędziami zostają wygładzone, co czasami może wpłynąć nawet na sam rozmiar modelu. Pobawić się zawsze można, dużo czasu nie stracisz, a może akurat Ci się przyda (zrób oczywiście backup pliku z modelem, tak na wszelki wypadek) 8-)
Obrazek
Po lewej bez, po prawej z TurboSmooth 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
Dragonmatix
Seryjny zabójca
Posty: 383
Rejestracja: 31 lip 2008, 10:52

20 kwie 2009, 18:36

Dzięki.
Nie chce zakładać nowego tematu więc tu napiszę.
Jak zrobić jakieś wgłębienia w modelu? Chodzi mi o np te wgłebienia co ma kałach wiecie które te po boku :P


"Złap wiatr który przecina motyle"
Awatar użytkownika
ciuciu
Modder
Modder
Posty: 2007
Rejestracja: 06 mar 2007, 16:34
Lokalizacja: Azyl
Kontakt:

21 kwie 2009, 17:44

[youtube][/youtube]


Awatar użytkownika
Dragonmatix
Seryjny zabójca
Posty: 383
Rejestracja: 31 lip 2008, 10:52

21 kwie 2009, 19:05

Wielkie dzięki za pomoc temat można chyba zamknąć :P


"Złap wiatr który przecina motyle"
ODPOWIEDZ