[ POMOC] Wycinka mapy

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

03 sie 2012, 23:36

Witam. Czy jest możliwe wycięcie odpowiedniej części mapy, czy zapisuje się na amen. Chciałem wyciąć mapę (próbować) takim sposobem:

1) Zaznaczyłem wybrany kawałek mapy (który chcę, żeby został) Cube' m.
2) Naciskam przycisk Deintersect (zaznacza mi obszar, który był stworzony ogólnie np. ściany:
Obrazek

Nie mam pojęcia co teraz. Gdy zaznaczam jeden pasek Brush' a, zaznacza się cała mapa (bo to jeden cube, wiem), ale jak wyciąć to na jego zewnątrz. Czy zaznaczyć nie ten obszar, co chcę zostawić, tylko zewnętrzny.

Dziękuję.
Załączniki
Jakby nie pokazało:
Jakby nie pokazało:
Mapa.png (143.27 KiB) Przejrzano 2708 razy


Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

04 sie 2012, 01:24

W bocznym panelu pod takim symbolem (T z 4 strzałkami na 4 kierunki ) masz inny symbol, (sześcian ze skośną linią i strzałką prowadzącą od niej). Nakierujesz to wyświetla się Brush Clipping. Oczywiście klikasz ;) Trzymasz Ctrl + Alt + LPM i przesuwasz. Rozwijasz czworobok który zaznacza Ci wszystko tak jak daleko najechałeś myszą. Ciekawa kwestia przesuwania zaznaczonego obszaru- co ciekawe brush zostaje, wszystko inne się przesuwa. Przynajmniej u mnie.


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

04 sie 2012, 01:43

Odradzam kiedykolwiek używania Deintersect i Intersect. Zamiast pomóc wypełnić luki w przestrzeni brushy, bo od tego są, zrobią to, ale nie pomogą w utrzymaniu porządku. Mnóstwo niepotrzebnych wierzchołków, zagięć, wycinków itp w budowie tak dodanego brusha. Róbcie wszystko ręcznie, dokładnie samemu dopasowując i dodając poprzez Add i Substract.

Aby wyciąć jakiś kawałek nie potrzeba wielkich zabiegów. Ustawiamy widok z góry. Wciskamy jednocześnie Ctrl+Alt oraz zaznaczamy myszą interesujący nas obszar. Dajemy z menu Copy. Przechodzimy na inną mapę, i z menu prawoklika dajemy Paste. A gdy na tej samej mapie, to po zaznaczeniu iteresujących obiektów po prostu je przesuwamy. Można dla bezpieczeństwa wcisnąć blokadę zaznaczenia (mały przycisk na dole okna, po środku) i swobodnie przesuwamy co chcemy. Możemy też dodać obiekty do nowej grupy - wtedy zawsze będą łatwo dostępne. Jak się niejasno wyrażam - jutro tutek z obrazkami. ;)

A przez Brush Clipping radzę ciąć pojedyńcze brushe, a nie mapę. Unikniecie błędów podczas renderingu mapy związanych z budową geometrii. Ja przynajmniej zawsze wolę zbudować nowego brusha, niż ciać czy kopiować istniejące.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

04 sie 2012, 03:04

Dzięki wam ludu! Miałem robić dodatek do Saints Row: The Third, ale postanowiłem najpierw zrobić Postala 2 (jak by ktoś pytał, Saints Row działa na CTG Engine). Programuję już od kilku lat, ale moja wiedza jest taka:

Blender - bardzo dobra (mój pierwszy silnik, wersja 2.49)
Source - średnia (skrypty, poziomy itp. tworzenie nowych SWEP'ów)
Unreal Engine 2.0 - bardzo słaba (muszę się poduczyć kodowania w UE, mappingu i innych)

Czekajcie na moda. Planowany pokaz: ? :D


ODPOWIEDZ