Wolność czy brutalność?

Rozmowy o P2: Share the Pain i podstawowym Postalu 2.
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Co wolisz w Postalu? Bardziej.

Wolność?
29
78%
Brutalność?
8
22%
 
Liczba głosów: 37
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

29 lip 2012, 22:43

W moim przypadku niewątpliwym magnesem który mnie przyciągnął i rzeczą stale przy grze mnie trzymającą jest wolność. Jakoś brutalność nie była dla mnie czymś atrakcyjnym, to jak wyrywanie nóżek muchom. Przeszło się to i co, dzieckiem się było. :P Toteż w samej grze brutalność to bezpośredni wynik wolności jaką mi dano w grze. Nie byłoby na nią przyzwolenia, nie byłoby jej. Tak, Postal 2 to w znacznej mierze źle interpretowana wolność. Wolność łajzowata, wolność lamerska, wolność bezkarna (na łatwych trybach gry) i niegodziwa, wolność w każdej wykoślawionej formie. Również. Bo przecież nie tylko, nie zawsze wolność to bezkarność. Brutalność jest przy okazji, od niechcenia, gdy gra do niej sprowokuje. Mały demon zrodzony z nadmiaru swobody, który szepce ci do ucha...

Nie udaje mi się już przejść cało tej gry tak, jak było na początku. Na serio, wszystkie misje od początku do końca. Zawsze jest jakiś nowy mod, jakiś pomysł, coś co nie każe serio traktować swej obecności w świecie gry. To jak wolny wyścig w ścigałce, siadam za kółko i jadę. Ta "nieukończoność" gry to też jej atut. Naturalnie, wolność P2 to przede wszystkim otwarty świat. Kiedy zaczynałem grę, musiałem wejść w każde miejsce, przewrócić każde krzesło, rozbić każdą szybę, wybić wszystkich na mapie (no, to akurat zadanie chyba niewykonalne), wszędzie wskoczyć, zajrzeć, uruchomić zdarzenie, sprowokować bójkę - aż wylazłem na "koniec świata", czyli poza teksturę. :D Czasu mnóstwo to zajęło, ale nazywam to sączeniem Postala do krwi. ;) Jak nasiąkniesz na początku to już ci tak zostanie. Nasiąkłem.

Może znudzić przemoc, może znudzić to, że ile można wchodzić w każdy zakamarek. Ale jest jeszcze trzeci czynnik tej gry, który przy niej zatrzymuje, tu humor Postala. Moim zdaniem wypływa on ze specyficznie pojmowanej wolności. No, co ja z tą wolnością, hę? :bolek: Nigdy jednak nie znudzą zabawy z policją, wkurzanie przechodniów, prowokowanie zamieszek, igranie wszystkim w grze na nosie, rozpalanie ich do wściekłości swoim zachowaniem, korzystanie z wcześniej poznanych zakamarków celem urządzenie pułapki lub schowania się. To zawsze bawi. Cały sens tej gry opiera się na zapodanej nam tam jednej sugestii:
Popatrz na żółty papierek w lewym dolnym rogu ekranu. Wybierz zadanie do wypełnienia. Teraz obejrzyj mapę i sprawdź dokąd musisz iść by wypełnić zadanie. ALBO, olej to i baw się dobrze obijając się w mieście!
Bez tego Postal nie byłby Postalem. Ale to chyba oczywista oczywistość. :evil:


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Szalona Krowa
Miłośnik broni
Posty: 119
Rejestracja: 22 lip 2014, 22:48
Lokalizacja: Z łąk Paradise

23 lip 2014, 01:30

Ludzi to kreci. Podoba im się to. Mamy to gdzies w psychice


Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

19 wrz 2014, 16:28

Oczywiście wolność. Dużo gier ma zbliżony poziom brutalności do Postala, jednak ich liniowość powoduje, że krótko sprawiają frajdę, przechodzenie gry kilka razy w identyczny sposób powoduje szybkie odstawienie gry na półkę.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

07 gru 2014, 22:01

Wolność. To gracz ma kierować sytuacją, a przynajmniej tak ma się mu wydawać.
Dwie ścieżki dobra i zła, prosta i trudna. Kiedy mam ochotę na rozwałkę idę trudną i rozwalam wszystkich w amoku jak Rambo. Kiedy mam mało życia, lub nie mogę przejść, idę łatwą drogą.
Brutalność też jest potrzebna. Jak się zdenerwuję, to samo zastrzelenie postaci nie wystarczy, trzeba ją jeszcze poćwiartować i spalić ;)


8=======D
Awatar użytkownika
kanapkozaur
Wnerwiony urzędas
Posty: 19
Rejestracja: 30 gru 2014, 22:11
Lokalizacja: Śląskie

12 sty 2015, 23:58

Niestety, w Postalu III nie otrzymaliśmy takiej wolności jaką chcieliśmy - oczywiście, jest freeroam mode. Ale jednak chyba lepiej zainstalować sobie takie StP i od razu wkroczyć w rozpie*dol aniżeli przechodzić przez tą liniowość z Source Engine w grze z 2011 która była w devhellu przez sporo lat i nie zrobili nic z tym silnikiem. I dopiero gdy przejdzie się przez to bagno mułu, można sobie spokojnie pobiegać i robić co się komu żywnie podoba. Ewentualnie można coś tam w configu pozmieniać. tak czy siak - wolność przede wszystkim :598:
Ostatnio zmieniony 12 sty 2015, 23:59 przez kanapkozaur, łącznie zmieniany 2 razy.


4chan master race
ODPOWIEDZ