Pomoc przy wymyśleniu fabuły

Nasze forumowe zabawy i przyjazne rozmowy o niczym i na pełnym luzie. Wcześniej znane jako Mały Hyde Park. Posty nie są zliczane.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
ninja666
Seryjny zabójca
Posty: 287
Rejestracja: 21 paź 2010, 19:10

16 lis 2010, 16:21

Mam w planach rozpoczęcie tworzenia gry w stylu Postala w FPS Creator (no comments -.-). Zasoby mam, FPS Creatora opanowałem na tyle, że na pewno się uda i raczej nie powinno być komplikacji, lecz jedyne czego mi brakuje to bohatera i czegoś w stylu fabuły. Pewnie większość z was po przeczytaniu tego bezmyślnego zlepku słów myśli: "Fabuła w Postalu? Po co taka niepotrzebna rzecz jak fabuła w takiej gierce.". Otóż nie chodzi mi o epicką fabułę o ratowaniu świata rodem z rasowych RPGów, tylko o ciąg wydarzeń, który uzasadni dlaczego na głównego bohatera poluje cała policja i połowa cywili w mieście, a on musi uciec z owego miasta wyrzynając wszystkich, którzy mu w tym przeszkodzą. Potrzebny mi także bohater, więc prosiłbym chętnych o opis wyglądu, wybiorę najlepszy, a osoby, które wymyśliły wybraną przeze mnie fabułę i bohatera gry będą w creditach. Z góry dziękuję za wszelką pomoc z waszej strony.

PS. Tutaj macie hinty, który pomoże nieco w obmyśleniu fabuły:
-Miejsce akcji: Małe miasteczko Dawnville
-Czas Akcji: Współczesność
-Planowani wrogowie: Policja, Swat, Armiejcy, Gangsterzy, Uzbrojeni cywile
-Miejsce rozpoczęcia gry: Okolica domu bohatera (A jak!)
-Rozgrywka liniowa przypominająca nieco Postala 1
-Bohater nie może mieć niczego z długimi rękawami, gdyż ręce w grze będą odkryte
-Bohater będzie bezimienny, więc nie męczcie się w wymyślanie imion tylko bierzcię się za opis wyglądu


Awatar użytkownika
Max King
Stuprocentowy psychol
Stuprocentowy psychol
Posty: 975
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:32
Lokalizacja: Newcastle

17 lis 2010, 17:55

-Bohater nie może mieć niczego z długimi rękawami, gdyż ręce w grze będą odkryte
Żartujesz sobie? Chcesz stworzyć głównego bohatera który nie będzie nosił płaszcza?! Czyś ty się szaleju naćpał?! Z choinki się zerwałeś?! Spadłeś z księżyca?!?!

A teraz poważnie, to historii może być wiele. Swoją drogą osobiście miałem pomysł na grę, która pokazuje wpływ różnych używek na gracza. Mogę tu sypnąć przykładami, ale nie o to chodzi. W każdym razie nie znam możliwości FPS Creator więc nie wiem czy to będzie możliwe, ale możesz stworzyć człowieka, który słyszy głosy każące mu zabijać, a na ekranie gry będą pojawiały się "obramowania" będące symbolem siły która każe mu zabijać wskazanych ludzi.

Ogólnie można coś z tego wymyśleć, jeśli chcesz stworzyć naprawdę dobrą gierkę, ale jeśli chcesz stworzyć grę w stylu "Idziesz do przodu i zabijasz, zabijaj jak najwięcej i jak najkrwawiej. Aha, jest jakiś powód dla którego to robisz, ale mniejsza" to po prostu zrób grę w której chodzisz po mieście i zabijasz bez wymyślania pretensjonalnej fabuły.

Biorąc jednak pod uwagę twój wiek, nie wróżę sukcesów.
No offence.

[EDIT]
A temat chyba bardziej pasuje w "Inne gry"
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 17:59 przez Max King, łącznie zmieniany 1 raz.


Vi Veri Veniversum Vivus Vici
Awatar użytkownika
Ramesses
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 934
Rejestracja: 30 kwie 2008, 23:38
Lokalizacja: Parczew

17 lis 2010, 18:01

MastaDJMax pisze:
-Bohater nie może mieć niczego z długimi rękawami, gdyż ręce w grze będą odkryte
Żartujesz sobie? Chcesz stworzyć głównego bohatera który nie będzie nosił płaszcza?! Czyś ty się szaleju naćpał?! Z choinki się zerwałeś?! Spadłeś z księżyca?!?!
nie od parady Koleś zawsze wyciąga jakiegoś niszczącego asa z rękawa :P


Planet Earth is great to visit, but You wouldn't wanna live there...
Awatar użytkownika
Max King
Stuprocentowy psychol
Stuprocentowy psychol
Posty: 975
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:32
Lokalizacja: Newcastle

17 lis 2010, 18:03

Ramesses pisze:
MastaDJMax pisze:
-Bohater nie może mieć niczego z długimi rękawami, gdyż ręce w grze będą odkryte
Żartujesz sobie? Chcesz stworzyć głównego bohatera który nie będzie nosił płaszcza?! Czyś ty się szaleju naćpał?! Z choinki się zerwałeś?! Spadłeś z księżyca?!?!
nie od parady Koleś zawsze wyciąga jakiegoś niszczącego asa z rękawa :P
Na przykład granat. Zawsze się zastanawiałem, skąd on go ma :P


Vi Veri Veniversum Vivus Vici
Awatar użytkownika
ninja666
Seryjny zabójca
Posty: 287
Rejestracja: 21 paź 2010, 19:10

17 lis 2010, 23:34

MastaDJMax pisze:jeśli chcesz stworzyć grę w stylu "Idziesz do przodu i zabijasz, zabijaj jak najwięcej i jak najkrwawiej. Aha, jest jakiś powód dla którego to robisz, ale mniejsza" to po prostu zrób grę w której chodzisz po mieście i zabijasz bez wymyślania pretensjonalnej fabuły.
Mogę i tak, ale raczej głupio będzie wyglądać gierka, w której tak nagle z nikąd i nie wiadomo skąd wszyscy cię nienawidzą i chcą cię ud*pić. Chodzi mi o to, że chcę stworzyć grę w stylu "idź do przodu i napier**laj ile wlezie", lecz naprawdę potrzebuję jakiegoś sensu fabularnego wyjaśniającego dlaczego niemal wszyscy bohaterowi gry chcą od początku gry zasadzić headshota z bazooki :P
MastaDJMax pisze:Żartujesz sobie? Chcesz stworzyć głównego bohatera który nie będzie nosił płaszcza?! Czyś ty się szaleju naćpał?! Z choinki się zerwałeś?! Spadłeś z księżyca?!?!
Chodzi o to, że FPS Creator jest taki typowym "klikaczem". Cały problem polega na tym, że FPSC korzysta z gotowych plików zawierających wbudowane modele i animacje, przez co nie mogę zrobić inaczej niż zrobić gostka z odkrytymi rękami i rękawicami bez palców na rękach, bo tak ma wbudowany program. Jest jeszcze tona innych broni, ale imo ten zestaw jest najlepszy. No sami oceńcie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


MastaDJMax pisze:Biorąc jednak pod uwagę twój wiek, nie wróżę sukcesów.
Czy to, że mam 15 lat wyklucza to, że mogę stworzyć (nawet prostą) grę. Imo to nielogiczne. Każdy z góry zakłada, że jak ktoś ma 15 lat, to nie ma racji, jest do d*py i nic mu nie wyjdzie pomimo wszelkich starań.

Zastanówcie się, czy chcecie gierki podobnej do Postala ode mnie, gdyż między innymi dla tegoż "prezentu" dla was zarejestrowałem się na tym forum. Jeśli nie, to zawsze mogę stworzyć grę o innej tematyce niż ogólnie panująca psychoza i killing frenzy (czyt. postalowej), ot np. fantasy, zombie albo sci fi. Decyzja należy do was, bo ja nie robię tych gier dla siebie tylko dla ludzi, więc chcę stworzyć coś co ludziom się spodoba :D


Awatar użytkownika
Max King
Stuprocentowy psychol
Stuprocentowy psychol
Posty: 975
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:32
Lokalizacja: Newcastle

18 lis 2010, 15:55

Czy to, że mam 15 lat wyklucza to, że mogę stworzyć (nawet prostą) grę. Imo to nielogiczne. Każdy z góry zakłada, że jak ktoś ma 15 lat, to nie ma racji, jest do d*py i nic mu nie wyjdzie pomimo wszelkich starań.
Nie, raczej to, że chcesz profesjonalnie zabrać się za grę robiąc ją w takim "klikaczu". Daruj sobie wymyślanie fabuły jak nawet modelu gracza nie możesz zmienić.
ninja666 pisze:Zastanówcie się, czy chcecie gierki podobnej do Postala ode mnie, gdyż między innymi dla tegoż "prezentu" dla was zarejestrowałem się na tym forum.
Nie. Albo pouczysz się C# i zrobisz porządną grę albo od razu sobie daruj, bo komu by się chciało marnować czas bawiąc się jakimś gniotem z FPS Creatora skoro mamy postala?
ninja666 pisze:Jeśli nie, to zawsze mogę stworzyć grę o innej tematyce niż ogólnie panująca psychoza i killing frenzy (czyt. postalowej), ot np. fantasy, zombie albo sci fi.
Zrób zombie.
ninja666 pisze:Decyzja należy do was, bo ja nie robię tych gier dla siebie tylko dla ludzi, więc chcę stworzyć coś co ludziom się spodoba :D
To tak jak:
"Planuję nas**ć ci na klatkę schodową, więc wybierz, co chcesz żebym jadł przez następny tydzień. Ja tej kupy nie robię dla siebie tylko dla ludzi".

Słuchaj, nie zrozum mnie źle. Chętnie pograłbym w nową, ciekawą, oryginalną grę, która mimo wszystko polega na chodzeniu i strzelaniu. Podoba mi się, że chcesz taką zrobić. Chętnie ci pomogę, jeśli trzeba.

Ale jeśli zamiast uczyć się programowania i/lub teksturowania/modelowania zamierzasz stworzyć jakiegoś potworka w FPSC to nie marnuj nawet mojego czasu, bo tym gniotem i tak nikt się nie zainteresuje. Bo czas zmarnowany w FPSC możesz przeznaczyć na naukę programowania i stworzyć coś, w co ludzie będą grać, bo im się podoba, a nie na zasadzie "Specialne zarejestrował się na forum żeby zrobić tą gierkę, no to niech ma te radochę że ktoś w to gra". Jesteś młody, masz dopiero 15 lat, więc zamiast próbować zrobić coś z niczego, postaraj się zdobyć coś, z czym będziesz mógł osiągnąć COŚ.

[ Komentarz dodany przez: Lothar: 2010-11-18, 16:47 ]
C# to zło! 8-)


Vi Veri Veniversum Vivus Vici
Awatar użytkownika
ninja666
Seryjny zabójca
Posty: 287
Rejestracja: 21 paź 2010, 19:10

18 lis 2010, 16:41

Nie to nie. Nie będę nikogo zmuszał. Po prostu się dla pewności zapytałem, gdyż nie lubię (jak pewnie każdy) dowiadywać się, że naharowałem się na darmo, bo nikt nie jest zainteresowany efektami mojej pracy. Programowania to raczej nie będę się uczył, bo to nie moja bajka. A z tą specjalną rejestracją, to po prostu pomyślałem, że po prostu ludziom zainteresowanym Postalem spodoba się inicjatywa robienia gry w stylu ich ulubionej siepanki, ale widzę, że się myliłem. Jeśli jesteście aż tak negatywnie nastawieniu w stosunku do tego projektu, to go nie będę robił i tyle.


Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6421
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

18 lis 2010, 16:46

Heh, myślałem że twoja gra będzie pikselozą, a tu całkiem ładne modele broni. Tak swoją drogą, to w jakim silniku będziesz tworzył?


Awatar użytkownika
ninja666
Seryjny zabójca
Posty: 287
Rejestracja: 21 paź 2010, 19:10

18 lis 2010, 16:52

Nie wiem jakiego FPS Creator używa silnika, ale niemniej nie jest to crap w stylu silnika Wolfensteina 3D.


Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6421
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

18 lis 2010, 16:59

Jeśli to jest Source, to będziesz mógł zaoszczędzić sobie roboty, bo do tego silnika jest wiele różnych rzeczy, tu masz stronkę


Awatar użytkownika
Max King
Stuprocentowy psychol
Stuprocentowy psychol
Posty: 975
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:32
Lokalizacja: Newcastle

18 lis 2010, 17:01

ninja666 pisze:Nie to nie. Nie będę nikogo zmuszał. Po prostu się dla pewności zapytałem, gdyż nie lubię (jak pewnie każdy) dowiadywać się, że naharowałem się na darmo, bo nikt nie jest zainteresowany efektami mojej pracy. Programowania to raczej nie będę się uczył, bo to nie moja bajka. A z tą specjalną rejestracją, to po prostu pomyślałem, że po prostu ludziom zainteresowanym Postalem spodoba się inicjatywa robienia gry w stylu ich ulubionej siepanki, ale widzę, że się myliłem. Jeśli jesteście aż tak negatywnie nastawieniu w stosunku do tego projektu, to go nie będę robił i tyle.
Wiesz, powiem tak, przedstawiłem swoją opinię na ten temat, a moja opinia zwykle jest negatywna. Poza tym, PISAŁEM WYRAŹNIE ŻE CHĘTNIE BYM POGRAŁ W TAKĄ GRĘ. Ale ZROBIONĄ a nie wyklikaną w jakimś FPS Creatorze.

I nie rób z siebie takiego biednego, odrzuconego i niechcianego, niedocenionego darczyńy, bo jesteś po prostu pretensjonalny. Chcesz zrobić grę to ją zrób, ale jak masz wylewać swoje łzy w nieskończoność o tym, jak to się myliłeś w swojej wizji całego forum grającego w twoją grę, to zajmij się czymś innym. Polecam szydełkowanie ekstremalne.


Vi Veri Veniversum Vivus Vici
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

18 lis 2010, 17:04

FPS Creator sam w sobie jest engine'm (autorskim, nie używa niczego "z zewnątrz"). Obsługuje dobrodziejstwa DirectX 10, posiada własny język skryptowy, można doń dodawać tekstury, modele, muzykę, dźwięki, bla bla bla. Innymi słowy, owy pakiet ma spore możliwości, jeśli tylko umie się je wykorzystać 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6421
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

18 lis 2010, 17:05

Robiłeś coś w FPS Creator Lothar?


Awatar użytkownika
ninja666
Seryjny zabójca
Posty: 287
Rejestracja: 21 paź 2010, 19:10

18 lis 2010, 17:06

@MastaDJMax
Dobra, oszczędzę sobie kłótni, bo i tak widzę po twoich postach, że nie chcesz w ogóle widzieć gier zrobionych... wróć, wyklikanych przeze mnie, dopóki nie opanuję profesjonalnie C++ i nie poświęcę 20 lat swojego życia na naukę modelowania, teksturowania i sprajcenia dla tej jednej pieprzonej gry. Ja już chyba podziękuję...
Ostatnio zmieniony 18 lis 2010, 17:07 przez ninja666, łącznie zmieniany 1 raz.


Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6421
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

18 lis 2010, 18:05

A co do fabuły, to zrób egranizację Rampage'a xD


Zablokowany