Gracz ma za dużo dróg do wyboru na mapach z obozami. Nie wiadomo gdzie wejść wpierw a gdzie skończyć. Bo można szybko dotrzeć do loadingu nie przechodząc reszty mapy. Nie mówię o blokowaniu dostępu ale jakimś sprowokowaniu gracza by szedł we właściwym miejscu. Odgłosy strzałów, ożywienie żołnierzy na widok gracza, krzyki kobiety "Ratunku" itp. Musisz, że tak powiem, odgadnąć intencje twórcy, jak to miało być. Albo - zapodać własne. Podobnie w mieście, które wybrać wczytanie, do mapy z mostem czy innej - i co dalej.
Większość map można na razie przebiec, bo nie atakują. A takie długie tunele mogą być pełne wrogów, tyle że po drodze bardzo mocny kewlar by się przydał. I biegniemy wąwozem, siejąc ogień bez umiaru...
Wywal bardzo ten tunel na mapie ze szpitalem. Daje wrażenie dwóch małych map i - to jest złe wrażenie. Najlepsza byłaby tam przemysłowa zabudowa z cegły sąsiednich budynków wchodząca na chodnik, taki ścisk, co dawałoby tą samą funkcjonalność co tunel - ale efekt całkiem na plus. Nawet od góry też mógłby być obudowany, nawet jakaś brama półotwarta...
Światło w szpitalu jest bardzo jasne, w innych miejscach też czasami. Myślałem, że ktoś przesadził z dynamic light, ale nie, jak zajrzałem teraz, to Spotlight zbyt duży radius mają.
Pasowałoby coś zrobić z podziałem rasowym. Temat trudny, ale dla chcącego...
Co do ożywienia żołnierzy, to niech nie będą tak statyczni. Zwiedzaniu mapy nie przeszkadzają, ale do gry - muszą reagować od razu na gracza typu "wynocha stąd!" a nie stać jak sieroty gdy się ich mija. Co chyba oczywiste.
I krótko o innych: Sam szpital bardzo ciasny, ale tego już nie naprawi... Na brzegu mapy, w morzu, widać poszarpane krańce Terrrain. Suche drzewa wywal, robią złe wrażenie. Podłoga w ciemnym pomieszczeniu gdzie dałeś światło do poprawy. Ten krzywy domek usuń. No i jak poprzednicy mówią - za dużo tego tałatajstwa, żyć nie dadzą. Inne rzeczy, jak wyrównanie kanciastego przejścia między górami, są tak oczywiste, że ich nie wskazuję. Ręka zmienia, oko widzi.
To jest fajne miasteczko i może być fajny mod. Ale: sugeruję współpracowników. Bo samodzielna praca może skończyć się tylko epizodyczną zabawą, wariacją na temat. A chyba nie o to chodzi. Roboty jest sporo. Taki plan wyspy i miasta chociażby by się przydał dla ogarnięcia tego...