Strona 1 z 3

: 03 lip 2014, 10:54
autor: Tiquill
NIEtykajmnie pisze:Seria zaczyna się od Postal2
To jest naprawdę kanoniczne stwierdzenie. Cała orientacja graczy, cała świadomość serii Postal - koncentruje się na Postal 2 i reszta serii z niej się wywodzi albo ją rozpoczyna. I nie wiem czy jakakolwiek kontynuacja to zmieni.
ZigHor pisze:
NIEtykajmnie pisze:RWS przeprasza za PIII bo robiło to inne studio (ktoś tak tu pisał).
to nie jest ważne, akella trashmasters zrobiło tę grę na wzór bety RWS
A czy ktoś wie, jaki był czas wydarzeń w tej becie?
NIEtykajmnie pisze:
Slayer pisze:Akcja Jedynki to 17 października 1997r.
NIEtykajmnie pisze:"Przeklęty Ojciec " żył do 96' tak pisze na grobie - i to mi wystarczy.
No i te dwa cytaty nic nie pomagają...

: 03 lip 2014, 15:04
autor: prawdziwy 666
ZigHor pisze:
NIEtykajmnie pisze:RWS przeprasza za PIII bo robiło to inne studio (ktoś tak tu pisał).
to nie jest ważne, akella trashmasters zrobiło tę grę na wzór bety RWS
o czym ty gadasz???

tak wygląda prawdziwa historia za p3
The original plan was for RWS to do game design and style art, with Akella responsible for production (coding, game art, audio, playtesting, etc.). The project started out great with both groups working close together, then the first blow came with the Russian economy taking a hit and Akella lost their A development team and the project got moved to Team B. Looking back now we should have canceled the project then as there was no way the new less qualified team was going to be able to deliver a “A” quality game. The next big blow was when Akella started chopping away at our design (to accommodate the limited skills of the 2nd string team), this only got worse over time. From eliminating gameplay to single player only to PC only and scratching consoles. The hole kept getting deeper and the shit shovel was in full force. We didn't even get to see or play the game in the last 12 months of development, then the worst thing happened. Akella was desperate for money trying to prevent going out of business. They made the fatal decision to ‘wrap it up’ at alpha and call it done, releasing it to the Russian market, then on Steam for the international market.
https://runningwithscissors.com/main/ind ... e=page1416

: 03 lip 2014, 15:26
autor: Tiquill
Wszystkiemu winna rosyjska gospodarka. ;)

: 17 lip 2014, 21:00
autor: Tardis
Tak naprawdę kanon Postala nie istnieje. Jeśli mielibyśmy się uprzeć to cały kanon to jedna gra i dodatek do niej. Wszystko inne powstaje na podstawie domysłów graczy, czyli myślę, że spokojnie możemy nazwać to Fanonem, a Fanon daje nam większe pole do popisu. Nic tak naprawdę nie stoi na przeszkodzie by powiedzieć, że w 1 gramy Ojcem Kolesia. Jest nawet parę faktów potwierdzających tą tezę, jednak są one dziełem przypadku. Na pewno RWS rozplanowując Postala nie uwzględnił czy bohater jedynki jest ojcem Kolesia. RWS pewnie nie zgadza się z tym obcinając całkowicie pierwszą odsłonę od kanonu, lecz słowa wypowiedziane w wywiadach itp. zawsze są ignorowane i przyjmowane za niekanoniczne. Więc czy Senior Dude jest ojcem Kolesia zależy tylko od nas, od graczy

Tak naprawdę fanon można by uporządkować w ten sposób

Postal
Postal Orgins
Postal 2 A very postal Christmas
Postal 2
Postal 2 Apocalypse weekend
Postal 3

: 18 lip 2014, 19:28
autor: Zaver
prawdziwy 666 pisze:o czym ty gadasz???

tak wygląda prawdziwa historia za p3
The original plan was for RWS to do game design and style art, with Akella responsible for production (coding, game art, audio, playtesting, etc.). The project started out great with both groups working close together, then the first blow came with the Russian economy taking a hit and Akella lost their A development team and the project got moved to Team B. Looking back now we should have canceled the project then as there was no way the new less qualified team was going to be able to deliver a “A” quality game. The next big blow was when Akella started chopping away at our design (to accommodate the limited skills of the 2nd string team), this only got worse over time. From eliminating gameplay to single player only to PC only and scratching consoles. The hole kept getting deeper and the shit shovel was in full force. We didn't even get to see or play the game in the last 12 months of development, then the worst thing happened. Akella was desperate for money trying to prevent going out of business. They made the fatal decision to ‘wrap it up’ at alpha and call it done, releasing it to the Russian market, then on Steam for the international market.
w tym cytacie wyjaśniłeś historie tworzenia starego P3 a nie historie designu
napiszę inaczej - akella działała według pierwotnego planu więc zostało to stworzone na ten właśnie wzór
Tardis pisze:Postal
Postal Orgins
Postal 2 A very postal Christmas
Postal 2
Postal 2 Apocalypse weekend
Postal 3
bardziej coś w tym stylu:
Postal Orgins
Postal
Postal 2
Postal 2 Apocalypse Weekend
Postal 2: Have A Nice Day/Postal III
Postal 4

można powiedzieć, że HAND mógłby bezpośrednio prowadzić historię do 4
Obrazek

: 18 lip 2014, 21:33
autor: Silver Dragon
Jak dla mnie Postal 3 to żadna kontynuacja
Koleś w trójce wygląda jak dużo młodszy brat tego z dwójki

: 18 lip 2014, 23:34
autor: Tiquill
Tardis pisze:Tak naprawdę kanon Postala nie istnieje. Jeśli mielibyśmy się uprzeć to cały kanon to jedna gra i dodatek do niej. Wszystko inne powstaje na podstawie domysłów graczy, czyli myślę, że spokojnie możemy nazwać to Fanonem, a Fanon daje nam większe pole do popisu.
Fanon zamiast kanon? Fajna idea, muszę to przetrawić. ;)
Tardis pisze:Postal 2 A very postal Christmas
Jak ty widzisz w tym AVPC?
ZigHor pisze:Postal 2: Have A Nice Day/Postal III
Znasz fabułę HAND na tyle, że możesz ją połączyć z P3??
Silver Dragon pisze:Jak dla mnie Postal 3 to żadna kontynuacja
Dla mnie też. To uwiąd. Ale nie grałem, więc opinia moja może być niewiarygodna, bo z drugiej ręki.

: 19 lip 2014, 17:25
autor: BloodLogin
To leci tak :
Postal/plus

Postal 2/Stp
Postal 2 Apocalypse Weekend
Postal III
Postal 2 Paradise Lost

Reszta tytułów to modyfikacje , nie możemy ich oficjalnie zaliczać do opowiadanej historii kolesia.
Jakby jakiś zapaleniec chciał wydałby mody przedstawiające historie z życia każdego mieszkańca.

: 19 lip 2014, 17:56
autor: Zaver
Postal
Postal Plus
Postal 2
Postal 2: Apocalypse Weekend
Postal 2 Paradise Lost
Postal III

lub

Postal
Postal Plus
Postal 2
Postal 2: Apocalypse Weekend
Postal III/Postal 2 Paradise Lost

: 19 lip 2014, 18:03
autor: Mozal
A gdzie LI? :D

: 20 lip 2014, 18:21
autor: Tiquill
LI to mod, pomijamy. Ale zapomnieliście o innym dodatku! Made by Akella, ale dobry! No i StP to ToraBora i WMD, a nie tylko dodany multi. Więc też trzeba uwzględnić.

Postal
Postal Plus
Postal 2
Postal 2: Share the Pain
Postal 2: Apocalypse Weekend
Postal 2: Shtopor
Postal 2: Paradise Lost
Postal III


Canon Complete. :biskup:

: 20 lip 2014, 22:54
autor: prawdziwy 666
Shtopor jest tak canoniczny jak mapka-niespodzianka

: 20 lip 2014, 23:06
autor: Tiquill
No właśnie. To jest samodzielna gra. Lecz spoza RWS. Moje CC trochę prowokacyjne. Czy za kanon uważamy tylko produkcje RWS czy też wszystko co jest grą/dodatkiem?


Dyskusja jest już na tyle duża, że wydzielam ją do odrębnego wątku. Zaczęła się tu: W Jedynce gramy ojcem Kolesia? - ale następne posty z rozpędu dotyczyły jeszcze Kolesia. Wybrałem więc inny post za początek dyskusji. Pewne wątki nadal się mieszają, ale bez szkody dla ich zrozumienia.

: 21 lip 2014, 12:34
autor: Pangia
Ja zawsze myślałem, że Postal i Postal Plus to to samo, tylko że to drugie z jakimś patchem: coś jak P2 v1337 (czyli z patchem dodającym ToraBora) i StP. Chyba nawet coś takiego było na pudełku z Postal X, ale jestem tak k♥rewsko leniwy ostatnio, że nawet mi się nie chce po nie wstać. A w ogóle to braknie mi kabla od słuchawek.

: 21 lip 2014, 13:29
autor: Tiquill
Pangia pisze:Ja zawsze myślałem, że Postal i Postal Plus to to samo, tylko że to drugie z jakimś patchem: coś jak P2 v1337 (czyli z patchem dodającym ToraBora) i StP
I tak w istocie jest, porównanie słuszne. Można je nazwać, odpowiednio jako: Krok 1, Krok 1B, Krok 2 i Krok2B...


Nie wiem czy uda się utrzymać rozdział kanonu od ojca, bo już teraz odnoszę się do słów tam napisanych:
Pangia pisze:sami widzicie, że w P3 Koleś wygląda na młodszego niż był w P2 pomimo, iż
ZigHor pisze:z postala 2 do trójki jest przeskok o 10 lat bez zmian w jego wieku
I to jest chyba największa niekonsekwencja twórców. Gdyby go postarzeli, jak Max Payne'a, to rozumiem. Ale poszli za tryndem, by było ładnie. I wyszedł nam żigolo, względnie bawidamek.

Ja mogę przyjąć nawet pełen brak połączeń między pierwszą a drugą częścią (choć tak akurat w naszej serii nie jest) ale niekonsekwencje w dalszych kontynuacjach to już są mało wiarygodne. Jest część pierwsza, nikt nie musi myśleć o ewentualnych kontynuacjach, to i robi bez troski o to. Druga część to już korekta w biografii bohatera, tak by móc pokazać ją wstecz (zgodność z pierwszą częścią) jak i wprzód (zgodność z następnymi częściami). Tymczasem ta następna część, no, nie trzyma się wzorca. Nawet chyba nie stara się go współtworzyć. Tak zresztą jak Shtopor, luźna i od rzeczy opowiastka.

Czy obecność Akelli przy (wpół)tworzeniu Trójki i Shtopora uzasadnia marginalizację obu tytułów z kanonu Postala?