Strona 1 z 2

[TUTORIAL] Export różnych modeli do psk i psa [Noesis]

: 10 cze 2013, 23:45
autor: Ryuq
Czy czasami nie denerwowało was że nie mogliście wyciągnąć jakiegoś modelu z innej gry bo miała jakiś dziwny format, a export przez 20 programów aż do blendera wam się nie widział?
Jako że siedzę trochę w ID Techu, szukałem jakiegoś prostego programu ktory przenieie mi model z Half Life 2 do Quake.

Męczyłem sie z tym z tydzień, nic mi nie pomogło.
inside3d milczy, QuakeOne.com milczy. Aż w końcu google podesłało mi programik "Noesis". Odpalam, znajduje folder ze strzelbą Mossberg zassaną z Game Banana.
Sprawdzam. No, textury są, wszystko jest, animacja działa.
No to robię File -> Export -> .md3 Quake III output
potem Texture Output -> .tga TGA Image
Daję ok.
Nie potrwało to sekundy, sprawdzam folder. MossbergOut.md3 jest.

I tyle. Pełnoprawny model jest utworzony. Można tak robić z formatami:

.OBJ
.md5mesh
.rdm
.smd
.ply
.md3
.mdl
.fbx
.dae
.stl
.iqm
.md2
.mdr
i oczywiście .psk i .psa

Wszystko hula i działa, sprawnie, szybko. I żadne Milkshape nie jest potrzebne :D

Mi sie bardzo przydało, więc pomyslałem że podziele się tym programem z PSI, bo może się przydać ;) Miłego używania. Mi sie przydał nie raz :P

[LINK]
PS: Nie wiedziałem jak nazwać ten temat, więc jak ktoś z "Wyższych" ma jakiś pomysł to proszę coś tam skrobnąć bardziej adekwatnego :D

Strona nie aktywna. Mirrory:

https://www.richwhitehouse.com/filemirro ... v40991.zip
https://www.3ddownloads.com/telefragged/ ... v40991.zip

I załacznik:

: 11 cze 2013, 06:52
autor: Rycho3D
Świetne :ok:

: 11 cze 2013, 08:18
autor: Ryuq
A, i na tej stronie są pluginy do importu i exportu, np Modeli z Crysisa :D

: 12 cze 2013, 01:19
autor: Tiquill
Ryuq666, człowieku, to jest kurna genialne! :peace: Jeden program i za free. Mały, prosty, funkcjonalny - to co cenię najbardziej. Marzenia się spełniają.

Ogłaszam Święto Narodowe. :biskup:



A tytuł tematu dobry. :)

: 12 cze 2013, 19:40
autor: Ryuq
To może przypniem temacik? xD

: 17 cze 2013, 16:34
autor: MaKiPL
A wiecie, że to dosyć stary program? Popularny w środowisku XNAlara itp. Dodatkowo, Noesis ma możliwość dekodowania paczek z różnych gier m.in. te z Final Fantasy 7/8/9/10/13 (X360) i setki innych. Pozwala z byle jakiego modelu wyexportować do .PSK lub .FBX dla SM'a. Jednakże nadal może być potrzebny 3DS Max, do edycji modelu bo np. przekręcony jest o 90 o...

: 17 cze 2013, 19:43
autor: Rycho3D
MaKiPL pisze:bo np. przekręcony jest o 90 o...
PSK obracasz przy imporcie do UE

: 17 cze 2013, 23:56
autor: Ryuq
No to że pozwala na import z wielu gier to napisałem już
Stary czy nie stary, nie było, to wrzuciłem. xd

: 18 cze 2013, 16:10
autor: MaKiPL
Rycho3D pisze:
MaKiPL pisze:bo np. przekręcony jest o 90 o...
PSK obracasz przy imporcie do UE
Ale już nie zeskalujesz. Obrócić można, skalować już nie.

: 18 cze 2013, 18:08
autor: Rycho3D
MaKiPL pisze:Ale już nie zeskalujesz. Obrócić można, skalować już nie.
Odracać, skalować można ,Przesuwać też. :P

: 18 cze 2013, 18:28
autor: Zaver
jeżeli o to chodzi, to jest pewnie :P

: 20 cze 2013, 20:00
autor: MaKiPL
Rycho3D pisze:
MaKiPL pisze:Ale już nie zeskalujesz. Obrócić można, skalować już nie.
Odracać, skalować można ,Przesuwać też. :P
Jak zeskalować bezpośrednio w edytorze SkeletalMesh?

: 20 cze 2013, 21:14
autor: Zaver
Tak:

: 21 cze 2013, 19:48
autor: MaKiPL
No tak... Mogłem napisać, że wspominałem o UDK...

: 21 cze 2013, 21:23
autor: Rycho3D
W UDK też się da skalować :D