Strona 1 z 1

Poradnik kieszonkowy - sztuczna inteligencja

: 03 gru 2010, 21:49
autor: Pablo Abruzzi
Witam

Jak wiecie, a jak nie wiecie to się dowiecie, ja zajmuję się moddingiem do wielu gier. W wielu przypadkach muszę pisać sobie kieszonkowe poradniki, bo jabym miał pamiętać 4 języki skryptowe, albo pełną obsługę 3 programów o różnej konstrukcji to sory :D

Poradniki te są cholernie przydatne. Ja piszę je językiem prostym, w punktach bez jakiś zdjęć etc., ale nawet ktoś zielony z nich wyłuska co i jak. Zazwyczaj składają się z opisanych przeze mnie mini-tutków lub tutków autorstwa innych użytkowników, ale z deczka zmienionych przeze mnie.

Pomyślałem, że taki poradnik, który napisałem do P2 wam się może przydać. Opisałem w nim tylko charakterystyczne rzeczy dla AI, bo dotyczące mapki mam zapisane w poradniku innego użytkownika, który również mi pomaga.

To nie jest poradnik dla zielonych (nie ma screenów etc.). Prosto, zwięźle i konkretnie.
Zwykle takich rzeczy nie publikuję, robię je dla siebie, ale dla was zrobię wyjątek. Nie publikuje ich również dlatego, ze nie wszystko z tego "zestawu pomocy" jest moje (czasem jakiś tutek, albo nawet cały poradnik dotyczący czegoś nie jest mój).

Have fun :P

: 04 gru 2010, 14:28
autor: Pangia
Pablo Abruzzi pisze:nawet ktoś zielony z nich wyłuska co i jak
Pablo Abruzzi pisze:To nie jest poradnik dla zielonych
Nadajesz się na polityka.

: 04 gru 2010, 16:00
autor: Pablo Abruzzi
Pangia pisze:
Pablo Abruzzi pisze:nawet ktoś zielony z nich wyłuska co i jak
Pablo Abruzzi pisze:To nie jest poradnik dla zielonych
Nadajesz się na polityka.
Czepiać się szczegółów to każdy potrafi, ale robić to nie ma komu :diabeł: Precz z Żydo-komuną.

: 06 gru 2010, 23:08
autor: Tiquill
Kieszonkowe poradniki? Ha! bardzo dobra idea, by przez minimum słów zawrzeć to co potrzeba. :spoko: Może i ja wreszcie jakiego tutka zrobię, bez zbędnego gadulstwa i nadmiaru spędzonego czasu. Bo takie podejście jest dobre - rady są przejrzyste i pomocne. Albo i sam kontynuuj swoją zacną ideę. ;)

Mam jednak takie uwagi. Przy tworzeniu bystandera - wstawianiu go na mapę dałeś
Przejdź do mapy 2D
Lepiej to robić w widoku 3D, wtedy na pewno postawisz go tam gdzie trzeba. Bo w widoku 2D, na przykład z góry, stawiając go na mapie może okazać się że... on jest hen! za wysoko ponad mapę. ;) Gra bowiem uwzględnia tylko twój wybór odnośnie dwóch wymiarów, trzeci, w tym przypadku góra-dół zapodaje domyślny.
ArmorMax-1000.000000
Znak '=' zamiast '-' :P
PawnAttributes -> IgnoreHearing: TRUE;
PawnAttributes -> IgnoreSense: TRUE;
Błąd (brak 'b' na początku) i nie wyjaśniłeś, co one dają spawnowanemu bystkowi. A więc:
bIgnoresHearing=True - ignoruje krzyki i strzały, stoi obojętny
bIgnoresSenses=True - ignoruje widok broni i masakry

Więcej błędów nie dostrzegłem. :papiery:

: 07 gru 2010, 22:10
autor: Pablo Abruzzi
No spoko, nie planowałem wcześniej publikować tego, ja to piszę dla siebie, żeby nie zapomnieć "moim językiem", więc mogą być błędy stylistyczne. Opisuje tak jak robię, więc i niektórym może się to wydawać dziwne.
Tiquill pisze: i nadmiaru spędzonego czasu.
Ehm...zależy do jakiej gry. Nie wiem czy ty siedzisz w moddingu, ja tak i muszę powiedzieć że do P2 jest krótko, zwięźle i przyjemnie, ale na przykład do CoD'a 4 pisałem taki poradnik najściślej jak można, a żeby sobie opisać wszystko "swoim językiem" musiałem zapełnić 40 stron A4 :| , więc wiesz... xD Tam jest tego znacznie więcej i jest 10 razy trudniejsze, bo tam masz to bardziej rozbite, ale chociaż do każdej części ta sama konstrukcja, raz się nauczysz i umiesz - dobre i to.

Może przyklejmy temat, przyda się na widoku :P

: 09 gru 2010, 11:25
autor: Tiquill
Wiem, pisałeś dla siebie, to i błędy są, normalna rzecz. I może bym ich nie wytykał, ale przydadzą się te korekty innym, którzy tego "kieszonkowca" użyją.

Siedzę w moddingu, dwóch gier. Jak na potrzeby przystępnego i wyczerpującego tutka, to imo P2 jest i tak zbyt rozbudowany. :D Czytaj: Nie mam czasu i chęci by taki tutek zrobić. Ale inni robią. ;)