Strona 1 z 1

Performance fix P2

: 22 lip 2018, 00:41
autor: seebeek17
Mam pomysł na poprawienie wydajności w steamowym P2 (niestety STP na razie odpada, bo nie mam a testy chcę zrobić na P2C). Potrzebuję do tego waszej pomocy oraz spostrzegawczości. Chcę najpierw zebrać informacje, gdzie i kiedy gra najbardziej laguje i najbardziej można odczuć spadek fps.

Na razie mam w głowie strzelaniny. Bo wystarczy się z kimś ponawalać z karabinu i już gra klatkuje. Jakie jeszcze sytuacje bądź miejsca w grze najbardziej obcinają ilość klatek fps?

Plan jest taki, żeby można było zoptymalizować grę jednym wpisem w ini w ShellModifier.

No i w sumie w jakim stopniu to się taki fix może przydać? Ilu z was ma problemy z klatkowaniem w P2?

: 22 lip 2018, 01:09
autor: Radzik
Czemu Cmentarz xD ? nawet jeśli to b8 to i tak dołączę do tematu. Kurcze od tak dawna nie grałem, że moja pamięć wyrzuciła wspomnienia z klatkowaniem Psotala, po za skrajnymi sytuacjami gdzie każdemu będzie klatkować, czyli spamowanie atomówek xD
seebeek17 pisze:Plan jest taki, żeby można było zoptymalizować grę jednym wpisem w ini w ShellModifier.
Dlatego myślę, że ten temat to b8, przecież optymalizacja to byłoby czasochłonne optymalizowanie map, i ustawień silnika a nie jeden wpis xD

: 22 lip 2018, 01:35
autor: Dev4ever
seebeek17 pisze:Jakie jeszcze sytuacje bądź miejsca w grze najbardziej obcinają ilość klatek fps?
Najczęściej podczas strzelania z atomówki lub wyrzutni rakiet, kiedy bystki są rozkładane na czynniki pierwsze, kiedy ragdolle latają na lewo i prawo i gdy leje się mnóstwo krwi. Najbardziej jednak odczuwam spadki klatek i mikro przycięcia na mapie z zajezdnią pociągów, Kościołem oraz bankiem. Wszystkich 3 wymienionych przeze mnie doskwiera ten sam problem, czyli gdy oddam strzał w kogokolwiek albo gdy kogoś zabiję, zawsze na ułamek sekundy po, jest odczuwalna mała zwiecha, dokładnie taka sama, jak na dzikim zachodzie Rycha3D. Prócz tych wymienionych momentów nie mam zbyt dużych problemów z klatkami, sama gra mi chodzi w średnio 170/200fps, a w niektórych zamkniętych budynkach rośnie do 700/800 :lol: Choć w sumie zależy to też od mapy, lokacji jak i sytuacji, bo w takim suburbs-3 znam miejsca (dachy budynków pralni i stanie na billboardach), gdzie fps mi schodzi nawet do 75/80 i przy moim 144hz monitorze czuć, jak gra zwalnia. Generalnie, to same bystki powodują duże obciążenie dla silnika gry, bo gdy wpiszę ghost town, to wtedy nawet mój Christmas District chodzi w bardzo wysokim fps.

: 22 lip 2018, 10:05
autor: Tiquill
E no, seebeek17, ubiegłeś mnie z tą ideą! :P To mój temat GPF: Ragdoll Circus Foeme miał zmierzać ku optymalizacji gry, ale po cichu, bez określania wprost, że sprawa idzie od eliminacji błędów GPF do zwykłej optymalizacji gry, większej ilości FPS. Tam, a ty z nowym tematem wyjeżdżasz. g:D

Oczywiście, żart, każda inicjatywa taka na wagę złota, możemy się tylko uzupełniać. Tyle, że ja wolę wprost za dużo nie mówić i i nie ujawniać pełnych zamiarów. No ale Cmentarz jest najlepszy do takiej skrytkowej roboty. I jeśli tylko to faktycznie nie jest cmentarny b8t - to możem kminić. ;)

To najpierw rzecz chyba najważniejsza. Żeby mówić o faktycznej skuteczności optymalizacji, to trzeba by edytować sam kod Postala, a nie robić dodatkowe itemy. Które czuwają, nasłuchują... Bo każdy ForEach to odpytywanie gry, co sekundę...