Strona 1 z 1
[Steam] Dodatkowy content Workshopa
: 13 gru 2016, 00:36
autor: Tiquill
Do dziś nie pobierałem specjalnie dużych modów, więc nie interesowało mnie, co Steam w swoich trzewiach ma. Ale ilość wolnego miejsca na dysku jednak spada zbyt bardzo. Zaglądam... Spójrzcie na załącznik.
Folder \Steam\SteamApps\workshop\content\223470 Czy to jest potrzebne? Można to usunąć? To jest aż 4,3 GB dodatkowo zajętego miejsca. Dla mnie cennego miejsca na laptopie a zupełnie niepotrzebnie zajętego. Co to w ogóle jest??
: 13 gru 2016, 00:44
autor: Tiszer
Z ciekawości sprawdziłem czy te liczby z folderu workshop/content zgadzają się z tymi z postalcomplete/workshopcontent i wyszło, że tak.
Czyli są to pliki binarne z informacjami dla platformy steamowego workshopa, tak mi się wydaję.
Zapewne jakieś metadane odnośnie wersji moda itp. co by steam wiedział, kiedy aktualizować pliki z folderu p2, taki myk na autoupdatea.
Co do wagi tych binarek, to sam nie wiem

Steam ma swoje wady, ale jako platforma z całymi bajerami jak zapisywanie sejwów do chmury i wszystkich ustawień, to jestem skory do poświęcenia tego dodatkowego miejsca na dysku, chociaż sam zauważyłem, że steam jest mocno dyskożerny.
Edit.
Sprawdziłem, też przed chwilą co jest w tych folderach.
Okazuję się, że są tam duplikaty plików, które są w folderach p2 complete

Panowie z rws odwalili kolejną fuszerę, nie chciało się ustawiać w postalowym iniaczu zewnętrznych ścieżek, to zrobili to na podstawie kopiowania plików ze steamowego folderu.
Ale po co?
: 13 gru 2016, 02:00
autor: Tiquill
Kto się odważy usunąć jakieś foldery i sprawdzić co się będzie działo?

Ostrożnie: To może uszkodzić subskrypcje, albo i co gorzej.

: 13 gru 2016, 10:25
autor: seebeek17
A to nie są czasem po prostu foldery z modami? Do tej pory ja tak właśnie myślałem.

: 13 gru 2016, 12:58
autor: Pan Szatan
seebeek17 pisze:A to nie są czasem po prostu foldery z modami? Do tej pory ja tak właśnie myślałem.

Wydaje mi się że tu pobierają się zasubskrybowane mody a następnie po uruchomieniu gry zostają przekopiowane do WorkshopConntent w folderze Postal2Complete.
Jak usunąłem folder moda to mi go sam steam przywrócił bez pobierania... to skąd by go wziął? Tam są kopie modów, tak myślę. Wywal to nie powinno się nic złego stać
PS. Zanim uruchomimy P2 to dopiero co pobranych modów nie ma w folderze a w lewym rogu pisze wypakowywanie zawartości workshopu... czyli tak pewnie jest, że tam się zapisują mody pobrane przez steam a potem P2 kopiuje je do swojego folderu i segreguje do folderów i dopisuje je w .ini
: 13 gru 2016, 14:36
autor: BakenS
Dla stu procentowej pewności usunąłem wszystko, odpaliłem Postala, mody działały, a folder wciąż pusty. Myślę, że można spokojnie usunąć.
: 13 gru 2016, 15:00
autor: Tiquill
Nie znam się na działaniu Steama, ale ścieżka folderu \Steam\SteamApps\workshop\content\ raczej wprost sugeruje, że są tam pobrane przez Steam dodatki do gier. A podfoldery w nim to zawartość dla danej gry; w naszym przypadku \223470\ to Postal 2. Więc tu odpowiedź sobie znalazłem.
Zawsze mnie ciekawiło, podczas pobierania subskrybowanych modów, gdzie one są pobierane. Bo transfer był a w folderze \POSTAL2Complete\WorkshopContent\ nic nie przybywało. Dopiero gdy włączyłem grę - zawartość się tam pojawiała, błyskawicznie. Widać, myślałem sobie, przenosi pobraną zawartość z tymczasowej lokalizacji roboczej do folderu docelowego, do samej gry. I szukałem, czy jakiś folder \cache\, \tmp\ lub tym podobny jest i jest z tą zawartością. Nie był. I nawet nie przyszło mi do głowy, że gra tego nie przenosi, ale sobie - kopiuje!
Ja rozumiem, że próba zoptymalizowania gry względem Steama wymaga czasem kompromisu. Dobrze mieć wszystko w folderze gry i nie szukać nigdzie indziej. Ale czy nie lepiej skryptom gry współpracującym ze SteamWorkshop byłoby wskazać zewnętrzną lokalizację, ten pierwotnie pobierany content Steama, niż tworzyć duplikaty?? To takie uszczęśliwianie na niby, pozorne. A miejsca na dysku ubywa...
: 13 gru 2016, 15:04
autor: Pan Szatan
w tym folderze nie pliki nie są posegregowane na foldery, pewnie P2 by nie mógł ich odczytać gdyby były 2 pliki o tej samej nazwie... w PostED tak chyba miałem.
: 13 gru 2016, 15:09
autor: Tiquill
BakenS pisze:Dla stu procentowej pewności usunąłem wszystko, odpaliłem Postala, mody działały, a folder wciąż pusty. Myślę, że można spokojnie usunąć.
A wejdź teraz ba Steam i sprawdź:
1. Czy ci się subskrypcje nie popsuły? Czyli czy są zaptaszone?
2. Czy nie pobiera ich od nowa?
3. Czy po takiej wizycie na Steamie odpalona gra nadal widzi dobrze mody i w opcjach gry można je aktywować/deaktywować?
Jeśli odpowiedzi byłyby zgodne z oczekiwaniami - to znaczy że to tylko backup plików, który można spokojnie usunąć...
: 13 gru 2016, 15:55
autor: BakenS
1. Mody wciąż są zasubskrybowane.
2. Niby mi się włączyło jakieś pobieranie, kiedy odpaliłem steama, ale było to "0 bytes/0 bytes".
3. xMod pokazuję mi, że wszystko jest na miejscu, ale jeszcze nie wszystko sprawdziłem w grze.
Ale jeśli xMod działa, i wszystko w nim jest zawarte, to z całą pewnością wszystko działa.
: 15 gru 2016, 22:12
autor: Tiquill
BakenS, dzięki, dałem "Pomógł".
To i zrobiłem też ja. Wnioski testów są takie:
1. Po usunięciu jakiegoś folderu z lokalizacji \workshop\content\223470\ folder nie jest znowu tworzony. Subskrypcje i zainstalowane mody są w porządku.
2. Następne subskrybowane mody mają tam swoje foldery, ale już nie są to jawne pliki, lecz jeden plik typu *_legacy.bin o rozmiarze moda. Czyli coś się popsuło już po usunięciu pierwszego folderu i nie tworzy tam już plików w postaci jawnej, a tylko binaria.
3. Te też można usuwać. Wyczyściłem wszystko w \workshop\content\223470\ i gram bez problemu we wszystkie mody. Subskrypcje są też ok.
Ale mimo wszystko zalecam ostrożność. Nigdy nic nie wiadomo.
Pan Szatan pisze:pliki nie są posegregowane na foldery, pewnie P2 by nie mógł ich odczytać gdyby były 2 pliki o tej samej nazwie
Może sobie z tym poradzić. Wszystko zależy od skonfigurowania ścieżek do każdego rodzaju plików. Jak każdemu rodzajowi przypiszesz ten sam folder, to sobie gra poradzi.

: 17 gru 2016, 17:14
autor: seebeek17
Tiquill pisze:Ale czy nie lepiej skryptom gry współpracującym ze SteamWorkshop byłoby wskazać zewnętrzną lokalizację, ten pierwotnie pobierany content Steama, niż tworzyć duplikaty??
Każdy logicznie myślący programista by tak zrobił. Choć może tak zrobili nie bez przyczyny? Może to miało jakiś "głębszy" sens?
Tiquill pisze:po usunięciu pierwszego folderu i nie tworzy tam już plików w postaci jawnej, a tylko binaria.
A jednak coś skminili z tym chłopoki.
Pan Szatan pisze:pewnie P2 by nie mógł ich odczytać gdyby były 2 pliki o tej samej nazwie
Na pewno ekipa Steama przewidziała, że nazwy plików modów mogą się powtarzać.