Jak zrobić swojego RPG'a
: 03 mar 2015, 19:07
Witam.
Może mi ktoś powiedzieć, a właściwie doradzić jak zrobić swoją własną grę RPG?
W sąsiednim temacie pytałem czy ktoś taką zna. Jako, że "tej wymarzonej" nie znalazłem, chcę zrobić ją po swojemu, samemu.
Jak ktoś nie czytał tamtego tematu:
Gra z gatunku RPG. Dużo questów, ulepszeń, rozbudowany crafting, moby, itemy, klasy postaci (mag, łucznik, wojownik). Grafika będzie w 2D w takim starym stylu:
Jak ktoś grał w Margonem, będzie wiedział o co chodzi.
Ma być głównie na singla, ale nie wykluczam dodania multi (jeśli będę umiał) choćby w formie porównania wyników z innymi graczami (np. Levele, najszybciej ukończone lochy itp.).
Grę chcę napisać w c++ i myślałem żeby użyć do tego SFML 2.2 albo SDL, ale raczej postawię na SFML.
Nad dźwiękiem się nie zastanawiałem jeszcze ale raczej coś darmowego (najlepiej na wszelki wypadek do wykorzystania komercyjnego), do kolizji dobry chyba będzie Box2D.
Może mi ktoś doradzić co będzie lepsze do zrobienia takiej gierki? SDL czy SFML? Jakie polecacie inne biblioteki np. do obsługi dźwięku, kolizji itp. (najlepiej darmowe do zastosowań komercyjnych).
Jak ktoś ma jakieś wskazówki to chętnie poczytam.
Może mi ktoś powiedzieć, a właściwie doradzić jak zrobić swoją własną grę RPG?
W sąsiednim temacie pytałem czy ktoś taką zna. Jako, że "tej wymarzonej" nie znalazłem, chcę zrobić ją po swojemu, samemu.
Jak ktoś nie czytał tamtego tematu:
Gra z gatunku RPG. Dużo questów, ulepszeń, rozbudowany crafting, moby, itemy, klasy postaci (mag, łucznik, wojownik). Grafika będzie w 2D w takim starym stylu:
Jak ktoś grał w Margonem, będzie wiedział o co chodzi.
Ma być głównie na singla, ale nie wykluczam dodania multi (jeśli będę umiał) choćby w formie porównania wyników z innymi graczami (np. Levele, najszybciej ukończone lochy itp.).
Grę chcę napisać w c++ i myślałem żeby użyć do tego SFML 2.2 albo SDL, ale raczej postawię na SFML.
Nad dźwiękiem się nie zastanawiałem jeszcze ale raczej coś darmowego (najlepiej na wszelki wypadek do wykorzystania komercyjnego), do kolizji dobry chyba będzie Box2D.
Może mi ktoś doradzić co będzie lepsze do zrobienia takiej gierki? SDL czy SFML? Jakie polecacie inne biblioteki np. do obsługi dźwięku, kolizji itp. (najlepiej darmowe do zastosowań komercyjnych).
Jak ktoś ma jakieś wskazówki to chętnie poczytam.