BloodLogin93 pisze:Znamy UnrealEngine , CryEngine , Source , Unity i kilka innych.
To nie są silniki
graficzne, tylko normalne "zwykłe" silniki.
Mają one w sobie wszystko, silnik fizyki, silnik grafiki. Ty możesz w nich tylko wszystko "poustawiać", według własnego widzimisie.
Silnik graficzny, to np. taki Irrlicht.
mika90 pisze:Na jednym silniku graficznym nie zrobisz wyścigówki, FPSa, strategii i platformówki.
Na silniku
graficznym, zrobisz wszystko co chcesz (o ile umiesz), i nie ma on nic do rzeczy jaką grę robisz.
...
A na dwóch silnikach zrobi?
ł:
mika90 pisze:Każdy silnik musi być dostosowany do danego gatunku.
....
Silniki:
-CryEngine
-Unity
-Unreal Engine
-Source
-Id Tech
-FrostBite
jeszcze chyba Dunia (Far Cry 2), ale nwm. .. poza tym to jeszcze pewnie masa innych.
Graficzne:
-Irrlicht
jeszcze chyba OGRE3D i inne..
Studia robią własne silniki, by lepiej wykorzystać swoje pomysły, by lepiej wszystko zrobić według projektu, także by zmniejszyć koszty (i nie płacić grubych $$$ za inne silniki), i żeby mieć się czym chwalić.
ł:
A co do wydajności to chyba najbardziej chodzi o kompresję, tak jak
mika mówił.
Ale to może ktoś jeszcze potwierdzi to info.
Taki tam krótki wykład. ._.
A jeszcze do tematu. Który jest naj?
To zależy. Jeden dostanie CryEngine 3 i zrobi grafikę jak z pierwszego doom'a a inny dostanie Unity i zrobi Crysisa 5. xd