Strona 1 z 2

Komenda SET i inne smaczki

: 13 wrz 2012, 18:47
autor: Silver Dragon
SET <klasa> <zmienna> <wartość> >> Najpotężniejszy postalowy kod, używany przeze mnie praktycznie za każdym razem gdy włączam P2. Za pomocą tego kodu, większość rzeczy posiadających klasę, może być modyfikowana z poziomu gry. Rola PostED'a ogranicza się jedynie do wyszukiwania ewentualnych meshy i tekstur oraz zmiennych i wartości (jeśli ktoś ich nie zna >> Najpotrzebniejsze warto spisać). Możliwości jest tyle, ile wpisów we właściwościach konkretnych klas. Nie wszystkie kombinacje wprawdzie działają, ale i tak można dzięki temu zdziałać naprawdę wiele. Po zastosowaniu kombinacji z funkcją set, w wielu przypadkach, aby ustawienia wróciły do stanu pierwotnego, konieczne jest przeniesienie się na inną mapę bądź nawet zrestartowanie gry. Używając, najlepiej jest korzystać z aliasów, bądź przypisywać komendy bezpośrednio do konkretnych klawiszy, ponieważ wpisywanie tego zajzajerstwa za pomocą konsoli w grze, wkurza niemiłosiernie
Działa to w każdej wersji P2 (śmiem twierdzić, że na innych grach na silniku UE też), ale głównie w singlu. W multi kod ten jest blokowany (chyba, pewności nie mam).

1. Przykład (na podstawie mix'a ED i AWP)
scope_runningzomb >> Zombiak biegający (z ED)

ZMIANA PARAMETRÓW POSTACI:
set scope_runningzomb controllerclass class'AW7pawns.AW7Civiliancontroller'

Odpowiednik w postED
Obrazek

set scope_runningzomb pawninitialstate EP_Think

Odpowiednik w postED
Obrazek

set scope_runningzomb bplayerisenemy false

Odpowiednik w postED
Obrazek
Po zastosowaniu owych kodów każdy zespawnowany na mapie, bądź wystrzelony z PropsLaunchera zombiak tej klasy, będzie jak zwykły przechodzień, przy zachowaniu wszystkich właściwości należących do zombie (np: sposób poruszania się).

2. Przykład
Stworzymy sobie pseudo nową broń

StaticMesh'3d.Sn.DragonKn' >> Jeden z najlepiej wykonanych modeli broni białej jaki kiedykolwiek widziałem (z Flafster Weapons)
bali >> składany nożyk rodem z ED (AWPMod/EDWeapons)

PODMIANA MESHA:
set balipickup staticmesh staticmesh'3d.sn.DragonKn'
set baliattachment staticmesh staticmesh'3d.sn.DragonKn'

DOSTOSOWYWANIE PRZESTRZENNE:
set balipickup collisionheight 30
set balipickup Drawscale3d (x=0.9,y=0.9,z=-0.9)
set baliattachment Drawscale3d (x=-0.9,y=-0.9,z=0.9)

Żeby zmienić mesha w pierwszej osobie musi być konkretna animacja, a tej niestety nie ma. Można więc zrobić tak, by tej starej w ogóle nie było widać, wpisując
set baliweapon drawscale 0

Rezultatem jest:
Obrazek
3. Przykład
UROZMAICENIE SCENKI

Zrobiliśmy mega rozróbę ale niestety rozpryski krwi nagle znikają. Dzięki komendzie set można kontrolować ich wielkość, a także zachować je aż do przejścia na następną mapę. Wystarczy przypisać sobie kod set splat drawscale # (#=0.5 >> Wymiar optymalny) do konkretnego klawisza i wciskać dany klawisz w momencie znikania.

Emittery też można troszkę podrasować wpisując set particleemitter maxparticles # (# - liczba). Nie każdemu się to może jednak podobać. Potrzebny jest restart gry, żeby powrócić do poprzednich ustawień
=======

Skoro komenda set jest częścią komend konsoli UE 2.5 postanowiłem testnąć również inne. Poniżej lista wg mnie najciekawszych działających. Jak kto znajdzie jeszcze inne ciekawe niech zapoda w tym temacie:

RMODE # >> [# = 1-8] Efekty renderowania. Piątka jest standardowa
PAUSESOUNDS >> Zatrzymuje aktualnie działające dźwięki
UNPAUSESOUNDS >> Przywraca zatrzymane dźwięki
VIEWCLASS <klasa> >> Podgląd wybranej klasy na mapie w trybie wolnej kamery. Przedstawiciele danej klasy wybierani losowo
VIEWSELF >> powrót do Kolesia
CINEMATICS >> Włączenie/wyłączenie czarnych pasków filmowych
CINEMATICSRATIO # >> Gdy kod cinematics aktywny:
>> #=1 - Standard
>> #<1 - Poszerzenie ekranu
>> #>1 - Ustawienia wielkości czarnych filmowych pasków
SHOW <element> >> Włącza lub wyłącza pokazywanie wskazanych elementów na danym poziomie
>> Actors - Jak w nazwie
>> BSP - Powierzchnie (Surfaces)
>> Coronas - Efekty świetlne
>> Fluid - woda, materiały płynne
>> Fog - Mgła
>> Particles - Efekty krwi, graffiti, emittery etc.
>> Sky - Niebo
>> StaticMeshes - Jak w nazwie
>> Terrain - Podłoże

Miłego kombinowania życzę (Jeśli nie zniechęciłem już na starcie wielkością tego posta xD)

BTW: Przeglądając tą stronę, którą zalinkowałem, zauważyłem że w UE 2.5 jest możliwość nagrywania filmów. Wielka szkoda, że nie zastosowano tego w P2 :\

: 13 wrz 2012, 19:04
autor: Mr Minio
O cholera! Strasznie to skomplikowane i bardzo dużo kombinowania, ale efekty powalają. Nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje.

: 13 wrz 2012, 20:21
autor: Plebs
Mr Minio pisze:O cholera! Strasznie to skomplikowane i bardzo dużo kombinowania
Czemu? Tego nie wpisuje czasem w konsoli jak zwykłe kody?

: 13 wrz 2012, 22:54
autor: Radzik
Plebs, oczywiście, że w konsoli tak jak zwykłe kody :)

A propo samego set to jak narazie testowałem tylko:

set p2pawn health 5000

set p2pawn bcanpickupinventory true

i jeszcze kod na kamizelkę, którego nie mogę teraz skojarzyć nie mniej wszystkie działały, prawidłowo :)

Silver Dragon, w Twoim linku znalazłem interesująca komendę NETSPEED właśnie ją testuję i odnoszę wrażenie, że odpowiednie ustawienie jej może zmniejszyć ping.
Ostatnio miałem ping 90, teraz podczas kombinowania z różnymi wartościami przy wpisaniu netspeed 5000 mam ping na poziomie 50, do końca pięknie nie jest bo mam coś za coś ping 50 a FPS na danej mapie spada ze 120 do 60.

Link do stronki, w której jest info odnośnie komendy netspeed.

Tiquill, Przetestuj tą komendę może ona pomóc na Twoje problemy potyczące pingu na multi.

Oczywiście Innym graczom również polecam to zrobić :)

: 16 wrz 2012, 02:11
autor: Tiquill
Mmm... 8-) Taki temat to sama przyjemność! :spoko: Komenda set wymaga wiele od gracza, ale jej opanowanie to całkiem nowe spotkanie z grą. Możemy nawet tworzyć własne mody, mając za towar do ich prezentacji tylko plik User.ini, bo w nim można to używać. Idea modyfikacji User.ini jest stara niemal jak P2, można to znaleźć na PostalNetwork i Yahoo groups. Ale zabawy z komendą set to wyższa szkoła jazdy.

Biorąc za źródło wstępny post, teoretycznie można wciskając jeden klawisz na gorąco stworzyć sobie moda. Przykład, to dajemy w User.ini:

Kod: Zaznacz cały

P=set balipickup staticmesh staticmesh'3d.sn.DragonKn' | set baliattachment staticmesh staticmesh'3d.sn.DragonKn' | set balipickup collisionheight 30 | set balipickup Drawscale3d &#40;x=0.9,y=0.9,z=-0.9&#41; | set baliattachment Drawscale3d &#40;x=-0.9,y=-0.9,z=0.9&#41;
Nie sprawdzę teraz, czy działa aż taka skomplikowana linia, ale gdyby tak - to głowa mała.

Radzik136 pisze:Tiquill, Przetestuj tą komendę może ona pomóc na Twoje problemy potyczące pingu na multi.
Z całą starannością przetestuję! :) Sporo kodów z tej strony nie znałem bądź nie poświęciłem im należytej uwagi.

: 14 kwie 2015, 20:43
autor: seebeek17
Da się tym set zmienić jasność na mapie?
Bo chciałbym zrobić sobie nocny klimat.

: 14 kwie 2015, 21:15
autor: Silver Dragon
Niestety nie próbowałem
Gdybym wiedział gdzie w PostED się to zmienia, to spróbowałbym potestować ;)

: 14 kwie 2015, 21:21
autor: Mr Minio
Jasność możesz sobie zmienić zmieniając Brightness, Contrast i Gamma. Przypisane są do klawiszy F10, F11, F12 z tego co pamiętam.

: 14 kwie 2015, 21:27
autor: Yossarian
Mr Minio pisze:Jasność możesz sobie zmienić zmieniając Brightness, Contrast i Gamma. Przypisane są do klawiszy F10, F11, F12 z tego co pamiętam.
Polecam, można sobie zrobić "piekielny" klimat albo nightmare fuel :D

: 14 kwie 2015, 21:47
autor: seebeek17
Mr Minio pisze:Jasność możesz sobie zmienić zmieniając Brightness, Contrast i Gamma. Przypisane są do klawiszy F10, F11, F12 z tego co pamiętam.
Nie pomyślałem o tym. Dzięki.

: 14 kwie 2015, 22:03
autor: Silver Dragon
Jak widać oczywiste rozwiązania w tym przypadku są najlepsze ;)

: 14 kwie 2015, 23:19
autor: Ryuq

Kod: Zaznacz cały

set MapScreen Song gay_club.ogg
Zmiana muzyczki przy wczytywaniu mapy, fajniejsza jakaś z tym bicikiem.

Szkoda że jedynie

Kod: Zaznacz cały

l=set bottle StaticMesh StaticMesh'ben_mesh.Misc.beerBottle_intact_ben' |  set bottle Skins Texture'RyuqMountainDew.dew'
mi w User.ini nie chce działać, a po wklepaniu ręcznie static mesh mi znika, ale zabawa przednia :D

: 13 cze 2015, 20:17
autor: seebeek17
Da się zmienić jakoś tym set, żeby się normalnie sikało?
Ani paliwem, ani krwią. Normalnymi szczynami.
Albo zna ktoś jakiś inny sposób?

: 21 cze 2015, 11:47
autor: Silver Dragon
Nie próbowałem nigdy
W AWP z AWPM wystarczy odhaczyć 'ptaszka' z trybem rozszerzonym i po kłopocie ;)

: 17 lip 2018, 14:57
autor: Tiquill
Może dodam pewne sugestie, gdyby ktoś chciał grzebać w User.ini na jeszcze inne sposoby. Dopisanie komendy set do jakiegoś klawisza w pliku User.ini nie zadziała jeśli znak podziału "|" wprowadzicie ze spacją - a czasem zadziała. Różnie z tym jest. Dodatkowo na górze pliku User.ini macie też sekcję z Aliases, tam też ze spacją nie działa. Oto przykłady POPRAWNYCH wpisów:

Kod: Zaznacz cały

Aliases&#91;31&#93;=&#40;Command="SetCameraDist 25|onrelease SetCameraDist 2",alias="SetCamDist"&#41;	;znak | wyłącznie bez spacji
F9=SetCameraDist 25|onrelease SetCameraDist 7											;znak | bez spacji, a poniżej zadziała także ze spacją&#58;
F8=SetCameraDist 25 | onrelease SetCameraDist 7
L=Sweet|MadMods|TnInv|DarkPS|DarkFire													;znak | bez spacji, a poniżej zadziała też ze spacją&#58;
P=Sweet | TnInv | CDInv | MaDMods | DarkPS | DarkFire
Backspace=IWant DarkPS.BerettaOpticWeapon|Iwant DarkFire.RocketBagInv|IWant DarkFire.HelicopterWeapon		;znak | wyłącznie bez spacji

Testowałem teraz swój wcześniej proponowany wpis z tym Bali, zapodanym przez SD. Cóż, działa tylko podmiana pickupa, Attachment już nie. Czy ze spacją czy bez spacji. Więc pewno bez ręcznego wklepywania komend set w konsoli gry się nie obędzie...

seebeek17 pisze:Da się zmienić jakoś tym set, żeby się normalnie sikało?
Ani paliwem, ani krwią. Normalnymi szczynami.
To jest w kodzie "sików" uzależnione zapewne od dnia tygodnia i wypełnieniu misji ze szpitalem. Więc raczej się nie da. Choć przez te lata może sam to rozwiązałeś. ;)