Modyfikacje - spis i opis
: 12 lut 2007, 23:34
Witam!
Postanowiłem opisać wszystkie dostępne mi mody dla Postala 2. Jako że roboty jest wiele, będę dzielił się swoją pracą systematycznie wg postępów nad tym. To co zrobię, zamieszczę.
Na początek wstępna informacja. Mody podzieliłem na grupy, aby łatwiej było się między nimi połapać. Linki pomocne do ściągnięcia pliku podałem tylko tam, gdzie ich lokalizacja jest nietypowa. Jeśli linku nie ma, znaczy to, że mod jest dostępny na PostalNetwork.org lub na samej PostalSite.info w dziale Download. Albo że nie znam lokalizacji, z której można go ściągnąć.
Jedyny mod dodający nowe cheaty, bronie i mnóstwo zabawy w stylu Postala. Obowiązkowa pozycja każdego fana Postala. Finalna wersja wcześniejszych dokonań Kameka, SilenWrath'a oraz Dopamine'a: kChompy1337v11, kRndViolence1337, kmod10, kMod16, kMod40, kSPMods42, BulletTime oraz innych. Jeśli ktoś ma wcześniejsze wersje, musi je usunąć, aby uniknąć konfliktów w grze. Tylko trzy pliki a zabawa przednia! Oto najlepsze cheaty: nuke (wyrzutnia atomówek), playerhater (nienawidzą cię!), armedndangerous (broń i siła przechodniów znacznie bardziej niebezpieczna dla ciebie), chompy (rybka!), hyperjump, hyperspeed, mightyfoot (kopiesz mocniej), catrain (kod, który włącza spadające koty z nieba i który możemy modyfikować innymi kodami; razem z rainchaos daje piekło!), rapidfire (szybsza broń), bullet, doghouse (pieski cię wspierają), saddamizeme... A inne? Sprawdź sam!
Chcesz wszystkie nowe bronie, jakie daje mod? Wpisz cheat betty a dostaniesz: Karma Gun, Super Shovel (kilka głów z jednego ludka), Puker, Robocop Pistol (szybkostrzelny pistolet), Uber Shotgun, Gib Gun (strzelasz mięchem, także płonącym), Party Bomb (paczka - muzyczna bomba), eksplodujące pączki, Bouncing Betty (znane potem z AW7), Giant Scissors oraz też znane z AW7 Anthrax Launcher, Cat Launcher i Nuke Launcher. Oprócz tego mod daje Random Wardrobe (czyli możliwość przebierania się losowo w inne postaci, w tym kobiety).
Mod zmienia menu startowe i dodaje swoje właściwości do gry, wymaga więc niewielkich modyfikacji w pliku Postal2.ini. W sekcji
Drugi niezbędny mod trybu single dla prawdziwego Kolesia. Co daje? 17 nowych broni! Łom, kij golfowy, laser, Objective Individual Combat Weapon, Magnum 44, Remington, MP5, AK47 czy długaśny M82. Co trzeba zrobić? Wystarczy wypakować pliki. Nie wchodzi w konflikt w modem KW2, bo działa na innej zasadzie.
TokyoNightingale, autor moda, umieścił wszystkie bronie w zmodyfikowanej mapie Dom - trzeba więc tylko podmienić oryginalny plik suburbs-3.fuk na ten z archiwum moda (zachowawszy wczesniej oryginalny plik). Aby zdobyć od razu wszystkie bronie, idziemy do domu sąsiada Kolesia i zbieramy co tam jest... Mod wymaga jednak zaczęcia gry od nowa, bo nie pójdzie na starych sejwach. Ale warto dla niego zacząć grę od nowa.
Mod można ściągnąć ze strony Oagh'a https://shannonnewman.tripod.com/fun.html Znajdujemy tytuł 'TnInventory by Tokyo Nightingale : A mod for Postal stp'. Nie polecam ściągania moda ze strony autora https://tokyo-nightingale.hp.infoseek.co.jp/ bo są tam różne wersje moda (o tych samych nazwach) i choć przeznaczone także dla AW7 i AWP oraz dające nowe mapy, to jednak powodują konflikty. Autor wciąż rozwija swoje projekty, więc może kiedy doczekamy zgodnych wersji. Ale podkreślam: Wersja ściągnięta ze strony Oagha jest jak najbardziej w porządku.
Moda nie możemy użyć w kasycznym Postalu 2. A to, z czego możemy być niezadowoleni, po jednoczesnym użyciu modów KW2 i Tn? Hehe, że za dużo mamy broni i nie wszystkie mieszczą się pod rolką myszy.
Pakiet map. Nie jest to klasyczny mod, tylko własnie pakiet 18 map powiązanych ze sobą; możemy przechodzić z jednej mapy do drugiej. Taka gra w grze, bez własnego skrótu. Mapy powstały jeszcze dla zwykłego Postala 2 i działają w każdej wersji gry, nawet w najnowszym modzie AWP. Autor map, Hieronymous, podszedł jednak do sprawy nietypowo, gdyż zaprezentował owe mapy i towarzyszące im pliki w kilku archiwach, aktualizujących się z każdym nowym archiwum. Wszystko znajdziemy na PostalNetwork.org, a są to po kolei: NightmareCitySystemFiles00.zip, NightmareCityMaps01.zip, NightmareCityUpgrade01.zip, NightmareCityUpgrade02.zip, NightmareCityUpgrade03.zip i NightmareCityUpgrade04.zip. Niestety, dopiero po pobraniu wszystkiego, możemy cieszyć się w pełni tymi dodatkami. Ostatecznie, możemy sobie darować plik NightmareCityUpgrade03.zip gdyż jedyna rzecz, która później nie zostanie zaktualizowana to plik Startup.fuk czyli nowa animacja w menu gry. Jest ona zresztą dostępna na PostalSite jako New Menu (MJPNewMenu.exe).
Jak grać? W menu gry wybieramy 'Własna mapa' i spośród listy map zaczynających się na cus-MJPNC wybieramy dowolną. Najlepiej oczywiście wybrać startową mapę do wszystkich innych lokacji, czyli cus-MJPNC00Centre - da to nam najlepszą zabawę. A lekko nie będzie. Jeśli ktoś już pobierał mapy ze z frazą cus-MJP na początku, ten pozna lokacje. Autor po prostu swoje wcześniejsze mapy połączył w jedną całość. Broni nowych nie dostaniemy. Ale za to ujrzymy galerię nowych postaci. W tym autorską wersję zombie. Tak, zombie straszyły już w Postalu 2. Choć są to całkiem inne zombie...
Mod będący grą z samodzielnym skrótem i własnymi mapami. Map jest trzy i wszystko zaczynamy od nowa, żadnych znanych cheatów itd. Musimy po prostu wygrać. To chyba pierwszy mod dla Postala bedący oddzielną grą. Wielkością równać nie może się z Eternal Damnation - ale zagrać warto. Spotkamy Talibów itd... Ściągniemy go z PostalNetwork.org lub z autorskiej strony TEAM AF https://w3.quake3.jp/fantom/ Plik RD.zip zawiera instalator, który nie zmieniając w żadnym stopniu samego Postala zainstaluje swoje pliki razem ze skrótem na pulpicie. Nie jest przeznaczony dla zwykłego Postala 2.
Wariacki mod autorstwa Wolve. Daje swoje stare-nowe cheaty i zmienia co nieco. Jak zainstalować? Mod podmienia kilka plików, najpierw więc trzeba oryginalne zarchiwizować. A są to: GameTypes.u, BasePeople.u i People.u w podfolderze System oraz intro.fuk w podfolderze Maps. Po zarchiwizowaniu oryginałów, wypakowujemy całą zawartość wg instrukcji w readme. Mod wymaga też edycji pliku Postal2.ini. Odnajdujemy sekcję
To nie tyle mod, ale sugestia, jak wyedytować swój plik User.ini, aby móc, wciskając jeden przycisk na klawiaturze numerycznej, przenieść się na wybraną mapę. Ot, i cały teleporter! I zadziała w każdej wersji, od Postala 2 do moda AWP.
Dobrej zabawy!
Cdn...
Postanowiłem opisać wszystkie dostępne mi mody dla Postala 2. Jako że roboty jest wiele, będę dzielił się swoją pracą systematycznie wg postępów nad tym. To co zrobię, zamieszczę.
Na początek wstępna informacja. Mody podzieliłem na grupy, aby łatwiej było się między nimi połapać. Linki pomocne do ściągnięcia pliku podałem tylko tam, gdzie ich lokalizacja jest nietypowa. Jeśli linku nie ma, znaczy to, że mod jest dostępny na PostalNetwork.org lub na samej PostalSite.info w dziale Download. Albo że nie znam lokalizacji, z której można go ściągnąć.
Postal 2: Share the Pain
Tryb singleplayer
Niektóre mody zadziałają też na pierwotnym Postal 2, co zaznaczę.
KW2 - Kamek & SilentWrath Mod v.2Niektóre mody zadziałają też na pierwotnym Postal 2, co zaznaczę.
Jedyny mod dodający nowe cheaty, bronie i mnóstwo zabawy w stylu Postala. Obowiązkowa pozycja każdego fana Postala. Finalna wersja wcześniejszych dokonań Kameka, SilenWrath'a oraz Dopamine'a: kChompy1337v11, kRndViolence1337, kmod10, kMod16, kMod40, kSPMods42, BulletTime oraz innych. Jeśli ktoś ma wcześniejsze wersje, musi je usunąć, aby uniknąć konfliktów w grze. Tylko trzy pliki a zabawa przednia! Oto najlepsze cheaty: nuke (wyrzutnia atomówek), playerhater (nienawidzą cię!), armedndangerous (broń i siła przechodniów znacznie bardziej niebezpieczna dla ciebie), chompy (rybka!), hyperjump, hyperspeed, mightyfoot (kopiesz mocniej), catrain (kod, który włącza spadające koty z nieba i który możemy modyfikować innymi kodami; razem z rainchaos daje piekło!), rapidfire (szybsza broń), bullet, doghouse (pieski cię wspierają), saddamizeme... A inne? Sprawdź sam!
Chcesz wszystkie nowe bronie, jakie daje mod? Wpisz cheat betty a dostaniesz: Karma Gun, Super Shovel (kilka głów z jednego ludka), Puker, Robocop Pistol (szybkostrzelny pistolet), Uber Shotgun, Gib Gun (strzelasz mięchem, także płonącym), Party Bomb (paczka - muzyczna bomba), eksplodujące pączki, Bouncing Betty (znane potem z AW7), Giant Scissors oraz też znane z AW7 Anthrax Launcher, Cat Launcher i Nuke Launcher. Oprócz tego mod daje Random Wardrobe (czyli możliwość przebierania się losowo w inne postaci, w tym kobiety).
Mod zmienia menu startowe i dodaje swoje właściwości do gry, wymaga więc niewielkich modyfikacji w pliku Postal2.ini. W sekcji
Więcej o modzie w readme znajdującym się w archiwum. Znalezione cheaty możemy przypisać sobie do wybranych klawiszy, edytując plik User.ini. A pobierzemy go choćby z PostalSite.info jako K&W. Nie możemy go użyć w zwykłym Postalu 2.[Engine.Engine]
znajdujemy wpis
BaseMenu=Shell.ShellRootWindow
i zmieniamy go na
BaseMenu=kSPMods.kRootMenu
---------- xxxxx ----------
Tn InventoryDrugi niezbędny mod trybu single dla prawdziwego Kolesia. Co daje? 17 nowych broni! Łom, kij golfowy, laser, Objective Individual Combat Weapon, Magnum 44, Remington, MP5, AK47 czy długaśny M82. Co trzeba zrobić? Wystarczy wypakować pliki. Nie wchodzi w konflikt w modem KW2, bo działa na innej zasadzie.
TokyoNightingale, autor moda, umieścił wszystkie bronie w zmodyfikowanej mapie Dom - trzeba więc tylko podmienić oryginalny plik suburbs-3.fuk na ten z archiwum moda (zachowawszy wczesniej oryginalny plik). Aby zdobyć od razu wszystkie bronie, idziemy do domu sąsiada Kolesia i zbieramy co tam jest... Mod wymaga jednak zaczęcia gry od nowa, bo nie pójdzie na starych sejwach. Ale warto dla niego zacząć grę od nowa.
Mod można ściągnąć ze strony Oagh'a https://shannonnewman.tripod.com/fun.html Znajdujemy tytuł 'TnInventory by Tokyo Nightingale : A mod for Postal stp'. Nie polecam ściągania moda ze strony autora https://tokyo-nightingale.hp.infoseek.co.jp/ bo są tam różne wersje moda (o tych samych nazwach) i choć przeznaczone także dla AW7 i AWP oraz dające nowe mapy, to jednak powodują konflikty. Autor wciąż rozwija swoje projekty, więc może kiedy doczekamy zgodnych wersji. Ale podkreślam: Wersja ściągnięta ze strony Oagha jest jak najbardziej w porządku.
Moda nie możemy użyć w kasycznym Postalu 2. A to, z czego możemy być niezadowoleni, po jednoczesnym użyciu modów KW2 i Tn? Hehe, że za dużo mamy broni i nie wszystkie mieszczą się pod rolką myszy.
---------- xxxxx ----------
Nightmare CityPakiet map. Nie jest to klasyczny mod, tylko własnie pakiet 18 map powiązanych ze sobą; możemy przechodzić z jednej mapy do drugiej. Taka gra w grze, bez własnego skrótu. Mapy powstały jeszcze dla zwykłego Postala 2 i działają w każdej wersji gry, nawet w najnowszym modzie AWP. Autor map, Hieronymous, podszedł jednak do sprawy nietypowo, gdyż zaprezentował owe mapy i towarzyszące im pliki w kilku archiwach, aktualizujących się z każdym nowym archiwum. Wszystko znajdziemy na PostalNetwork.org, a są to po kolei: NightmareCitySystemFiles00.zip, NightmareCityMaps01.zip, NightmareCityUpgrade01.zip, NightmareCityUpgrade02.zip, NightmareCityUpgrade03.zip i NightmareCityUpgrade04.zip. Niestety, dopiero po pobraniu wszystkiego, możemy cieszyć się w pełni tymi dodatkami. Ostatecznie, możemy sobie darować plik NightmareCityUpgrade03.zip gdyż jedyna rzecz, która później nie zostanie zaktualizowana to plik Startup.fuk czyli nowa animacja w menu gry. Jest ona zresztą dostępna na PostalSite jako New Menu (MJPNewMenu.exe).
Jak grać? W menu gry wybieramy 'Własna mapa' i spośród listy map zaczynających się na cus-MJPNC wybieramy dowolną. Najlepiej oczywiście wybrać startową mapę do wszystkich innych lokacji, czyli cus-MJPNC00Centre - da to nam najlepszą zabawę. A lekko nie będzie. Jeśli ktoś już pobierał mapy ze z frazą cus-MJP na początku, ten pozna lokacje. Autor po prostu swoje wcześniejsze mapy połączył w jedną całość. Broni nowych nie dostaniemy. Ale za to ujrzymy galerię nowych postaci. W tym autorską wersję zombie. Tak, zombie straszyły już w Postalu 2. Choć są to całkiem inne zombie...
---------- xxxxx ----------
ReDeliveryMod będący grą z samodzielnym skrótem i własnymi mapami. Map jest trzy i wszystko zaczynamy od nowa, żadnych znanych cheatów itd. Musimy po prostu wygrać. To chyba pierwszy mod dla Postala bedący oddzielną grą. Wielkością równać nie może się z Eternal Damnation - ale zagrać warto. Spotkamy Talibów itd... Ściągniemy go z PostalNetwork.org lub z autorskiej strony TEAM AF https://w3.quake3.jp/fantom/ Plik RD.zip zawiera instalator, który nie zmieniając w żadnym stopniu samego Postala zainstaluje swoje pliki razem ze skrótem na pulpicie. Nie jest przeznaczony dla zwykłego Postala 2.
---------- xxxxx ----------
CrazyModWariacki mod autorstwa Wolve. Daje swoje stare-nowe cheaty i zmienia co nieco. Jak zainstalować? Mod podmienia kilka plików, najpierw więc trzeba oryginalne zarchiwizować. A są to: GameTypes.u, BasePeople.u i People.u w podfolderze System oraz intro.fuk w podfolderze Maps. Po zarchiwizowaniu oryginałów, wypakowujemy całą zawartość wg instrukcji w readme. Mod wymaga też edycji pliku Postal2.ini. Odnajdujemy sekcję
A pobrać go możemy ze strony Oagh'a https://shannonnewman.tripod.com/fun.html I nie pogramy nim na zwykłym Postalu 2.[Engine.Engine]
a w niej
DefaultGame=GameTypes.GameSinglePlayer
i zmieniamy ją na
DefaultGame=CrazyMod.WSinglePlayer
---------- xxxxx ----------
PixiesTeleporterTo nie tyle mod, ale sugestia, jak wyedytować swój plik User.ini, aby móc, wciskając jeden przycisk na klawiaturze numerycznej, przenieść się na wybraną mapę. Ot, i cały teleporter! I zadziała w każdej wersji, od Postala 2 do moda AWP.
Dobrej zabawy!
Cdn...