Fabuła wyjaśniona (?)
: 31 sie 2015, 17:38
Powszechnie uważa się, że pierwsza część Postalowej sagi nie ma fabuły. Jest to błąd, bowiem nawet w książeczce dołączanej do gry można trafić na notki z pamiętnika Kolesia (po które odsyłam tutaj), co sugerowałoby choćby śladowe ilości fabuły. Niektórzy sądzą też, że Koleś jest opętany przez demona (krzyki Kolesia są inne niż głos, który można usłyszeć podczas rozwałki; również suwak w opcjach dźwięku jest podpisany DEMON), który zmusza go do zabijania... wrogów. Ale skąd ci wrogowie? Gdyby Koleś wyszedł mordować całkowicie spontanicznie, wtedy raczej zabijałby przypadkowe osoby (jak w Hatred). Tymczasem w grze chodzi o to, żeby zabijać WROGÓW. Gra nie nagradza ani nie karze za zabijanie cywilów. Może Koleś wcale nie jest psychopatą/opętany, tylko dobrze wie, co robi? Może w tym wszystkim jest jakiś cel?
Do rzeczy. Ostatnio w dyskusjach na Steamie znalazłem linki do strony Postala, które datowane są na styczeń 1998 roku. Dawno, co nie? Ale ciekawsza jest zawartość owych stron.
https://web.archive.org/web/19980127160 ... postal.htm
Pierwsze, co rzuca się w oczy: PostalTM is a Non-Stop-Killing, Action-Strategy, Psychological Thriller. And that ain’t bullshit – this is the real deal. And it ain't no 1st person shooter!
Dowiadujemy się, że Postal to gra łącząca w sobie akcję i strategię oraz również thriller psychologiczny. Tylko zaraz, samo strzelanie do ludzi chyba nie kwalifikuje się do tego gatunku, prawda? Idźmy dalej.
A mature theme about a character who goes postal when he uncovers a sick and twisted conspiracy that drives him to defend humanity from pure evil….or is it something else…
W skrócie: pewien człowiek odkrywa chory i pokręcony spisek, przez co musi uratować ludzkość od czystego zła. A może chodzi o coś innego? O co tutaj chodzi? Zaraz się dowiemy.
https://web.archive.org/web/19980127161 ... hebook.htm
Wychodzi na to, że planowano wydać całą książkę opowiadająca o świecie Postala. Dowiadujemy się również, że w domu Kolesia znaleziono broszury traktujące o oblężeniu siedziby sekty Davida Koresha (znacie Wujka Dave'a? Tak, to właśnie on) oraz Milicji*. Również miejsca, które Koleś odwiedza podczas morderczego tournée nie są przypadkowe. Wojsko również mogło być zamieszane w całą sprawę.
Much of the game's backstory was buried so as not to slow down the game-playing experience
Czyli tłumacząc: "ukryliśmy większość fabuły w grze, żeby nie spowalniać akcji". Ma to sens? Nie wiem. Co Wy o tym wszystkim sądzicie? Widzicie Kolesia jako psychola czy jednak, w świetle tego odkrycia, jako "człowieka z misją"? Co mają znaczyć te chore teksty przed każdym poziomem? Może to "myśli" demona? O co chodzi z samym demonem? RWS celowo wszystko pomieszał?
*Nie wiem, czy o to do końca chodziło.
Do rzeczy. Ostatnio w dyskusjach na Steamie znalazłem linki do strony Postala, które datowane są na styczeń 1998 roku. Dawno, co nie? Ale ciekawsza jest zawartość owych stron.
https://web.archive.org/web/19980127160 ... postal.htm
Pierwsze, co rzuca się w oczy: PostalTM is a Non-Stop-Killing, Action-Strategy, Psychological Thriller. And that ain’t bullshit – this is the real deal. And it ain't no 1st person shooter!
Dowiadujemy się, że Postal to gra łącząca w sobie akcję i strategię oraz również thriller psychologiczny. Tylko zaraz, samo strzelanie do ludzi chyba nie kwalifikuje się do tego gatunku, prawda? Idźmy dalej.
A mature theme about a character who goes postal when he uncovers a sick and twisted conspiracy that drives him to defend humanity from pure evil….or is it something else…
W skrócie: pewien człowiek odkrywa chory i pokręcony spisek, przez co musi uratować ludzkość od czystego zła. A może chodzi o coś innego? O co tutaj chodzi? Zaraz się dowiemy.
https://web.archive.org/web/19980127161 ... hebook.htm
Wychodzi na to, że planowano wydać całą książkę opowiadająca o świecie Postala. Dowiadujemy się również, że w domu Kolesia znaleziono broszury traktujące o oblężeniu siedziby sekty Davida Koresha (znacie Wujka Dave'a? Tak, to właśnie on) oraz Milicji*. Również miejsca, które Koleś odwiedza podczas morderczego tournée nie są przypadkowe. Wojsko również mogło być zamieszane w całą sprawę.
Much of the game's backstory was buried so as not to slow down the game-playing experience
Czyli tłumacząc: "ukryliśmy większość fabuły w grze, żeby nie spowalniać akcji". Ma to sens? Nie wiem. Co Wy o tym wszystkim sądzicie? Widzicie Kolesia jako psychola czy jednak, w świetle tego odkrycia, jako "człowieka z misją"? Co mają znaczyć te chore teksty przed każdym poziomem? Może to "myśli" demona? O co chodzi z samym demonem? RWS celowo wszystko pomieszał?
*Nie wiem, czy o to do końca chodziło.