Strona 1 z 1

Kopiowanie BSP

: 15 wrz 2018, 19:40
autor: seebeek17
Siema. Jak można łatwo i szybko kopiować BSP, bo zapomniałem. :D

Chcę część poprzedniego poziomu (brushe/BSP) skopiować na nową mapę.

: 15 wrz 2018, 22:04
autor: Rycho3D
Edit>copy edit>paste :D

: 16 wrz 2018, 02:32
autor: seebeek17
Jak kopiuję np. postawione już żółte i niebieskie brushe to co mam dalej z nimi zrobić? Serio pytam

: 16 wrz 2018, 03:32
autor: Piroziom
Moim sposobem to tak:

1. Zaznaczasz WSZYSTKIE interesujące Ciebie brushe
2. Klikasz "Invert selection" i wciskasz delete. Usuwają Ci się wszystkie inne rzeczy.
3. File -> export. (.t3d/.stl)- zapisujesz w tym formacie brushe
4. Na docelowej mapce file -> import i importujesz brushe. Możesz zaznaczyć- import do mapki lub nie.
5. na końcu wiadomo- rebulid geometry albo bulid all. :)

: 16 wrz 2018, 09:24
autor: Rycho3D
seebeek17 pisze:Serio pytam
To ci serio odpowiadam. kopiujesz i wklejasz na drugiej mapce

: 16 wrz 2018, 10:37
autor: Pan Szatan
Ctrl+Alt+LPM > Kopiuj > Wklej > Przebuduj,
przecież to nawet ja wiem xD

: 16 wrz 2018, 11:50
autor: Rycho3D
Można kopiować pomiędzy mapami wszystko oprócz SceneVideo i ScriptedTrigger

A żeby skopiować na tej samej mapie klikasz Ctrl+W
Moim sposobem to tak:

1. Zaznaczasz WSZYSTKIE interesujące Ciebie brushe
2. Klikasz "Invert selection" i wciskasz delete. Usuwają Ci się wszystkie inne rzeczy.
3. File -> export. (.t3d/.stl)- zapisujesz w tym formacie brushe
4. Na docelowej mapce file -> import i importujesz brushe. Możesz zaznaczyć- import do mapki lub nie.
5. na końcu wiadomo- rebulid geometry albo bulid all. :)
:D
Zapisujesz jako brush i możesz tym albo dodać, albo wyciąć. Nie będziesz miał mieszanych brushy
Twoja metoda mogła by działać gdyby ściągnąć geometrię całego obiektu opcją Inselect i taką siatką można dodawać gotowe całe obiekty, ale nie polecam tego bo w ścianach mogą pojawiać się dziury, lub mogą być odwrócone.

: 16 wrz 2018, 14:14
autor: Piroziom
Rycho3D pisze: Zapisujesz jako brush i możesz tym albo dodać, albo wyciąć. Nie będziesz miał mieszanych brushy
Twoja metoda mogła by działać gdyby ściągnąć geometrię całego obiektu opcją Inselect i taką siatką można dodawać gotowe całe obiekty, ale nie polecam tego bo w ścianach mogą pojawiać się dziury, lub mogą być odwrócone.
Zawsze tak robiłem i zawsze było wszystko oki. Kopiuje brushe z Intersect i z add włącznie ze static meshami (jeżeli chcemy), pozostaje tylko kwestia ich ustawienia na mapie po dodaniu. Po rebulidzie wszystko działa jak należy. Chyba że chodziło o coś innego ;)

: 16 wrz 2018, 15:49
autor: seebeek17
Pan Szatan pisze:A żeby skopiować na tej samej mapie klikasz Ctrl+W
A jak kopiujesz na tej samej mapie, to różni się czymś Ctrl+C/V od Crtl+W, oprócz tego, że to pierwsze wywala obiekt pół metra dalej?

Dziwne, bo wczoraj normalnie próbowałem skopiować brushe na inną mapę, robiłem rebuild, ale BSP się nie pojawiało i zostawały same brushe tak jak wkleiłem. Coś się chyba zrypało, bo po usunięciu plików .ini edytora wszystko działa.

: 16 wrz 2018, 16:25
autor: Rycho3D
seebeek17 pisze:Dziwne, bo wczoraj normalnie próbowałem skopiować brushe na inną mapę, robiłem rebuild, ale BSP się nie pojawiało i zostawały same brushe tak jak wkleiłem. Coś się chyba zrypało, bo po usunięciu plików .ini edytora wszystko działa.
Wszystko zależy od kolejności, który BSP był wcześniej.
Jeśli najpierw dodasz budynek, a potem wytniesz świat to wytnie się też budynek. itp.

Dlatego w PPM masz opcję zmiany "Order" ;)

: 16 wrz 2018, 16:55
autor: seebeek17
Rycho3D pisze:Dlatego w PPM masz opcję zmiany "Order"
To po to to jest!

No dobra, postaram się zapamiętać. xd

: 19 wrz 2018, 18:38
autor: Tiquill
seebeek17 pisze:Jak kopiuję np. postawione już żółte i niebieskie brushe to co mam dalej z nimi zrobić?
:facepalm:

Ale i tak wychodzisz na Mistrza! :diabeł:

Rycho3D pisze: :D
Zapisujesz jako brush i możesz tym albo dodać, albo wyciąć. Nie będziesz miał mieszanych brushy
O czym ty gadasz? Od tego jest format T3D, żeby móc dokładnie kopiować-przenosić BSP takie jakie one są. I nie tylko zresztą BSP. Nie ma żadnych dziur, są mieszane, wszystko działa po rebuildzie.
seebeek17 pisze:że to pierwsze wywala obiekt pół metra dalej?
Jeśli chcesz mimo tego z tego korzystać, to po zaznaczeniu dodaj do grupy nowej. Skopiuj, wklej. Zaznacz widok tylko tej nowej grupy - świeci się, to łatwo znajdziesz. ;)