Strona 1 z 2

[ POMOC] Zmiana pozycji broni i HUD'u na ekranie

: 14 kwie 2015, 00:17
autor: Dev4ever
Witam. Kiedy zmieniłem sobie rozdzielczość na panoramiczną 1920x1080, to pozycja broni się "przybliżyła" do ekranu, a HUD się zniekształcił i znacznie powiększył :| Wie ktoś może jakie skrypty odpowiadają za zmianę położenia broni i HUD'u? Po dłuższym czasie grania w Postala ten ogromny HUD i przybliżone bronie do ekranu zaczynają mnie irytować :<

Poniżej macie przykładowy obrazek jak to wygląda:

: 14 kwie 2015, 00:19
autor: Yossarian
Przy okazji podepnę się i spytam, jak poradzić sobie z tym wystającym paskiem poszukiwania, bo u mnie też ten problem występuje :/

: 14 kwie 2015, 01:40
autor: Tiquill
Shell.u Widescreen Support - to było tu: https://runningwithscissors.com/main/ind ... opic=115.0 ale d/l padł. Wydaje mi się, że dodałem to downloadu, ale nie znajduję. Niech więc będzie jako załącznik.

: 14 kwie 2015, 23:41
autor: Dev4ever
Niestety ten Widescreen Support nie pomógł :/ Dalej HUD jest taki wielki i nachodzi na siebie a pozycja broni jest nadal taka przybliżona do ekranu. Ma ktoś jakiś inny pomysł jak to naprawić/zmienić?

: 14 kwie 2015, 23:45
autor: Pangia
Nie wydaje mi się, żeby broń była bardziej przybliżona niż normalnie, a poza tym, to screen jest z wersji retail czy to Complete? Bo wydaje mi się, że tylko Complete obsługuje widescreen.

: 15 kwie 2015, 06:27
autor: Rycho3D
Broń można przesunąć edytując pliki animacji Mesh>Translation x=5
10 minut roboty ;)

: 15 kwie 2015, 09:47
autor: seebeek17
Tiquill pisze:Shell.u_Widescreen_Support.zip
Czemu wydaje mi się, że to było tylko dla AW?
Dev4ever pisze:pozycja broni jest nadal taka przybliżona do ekranu
spróbuj wklepać:

Kod: Zaznacz cały

set fov 85
Gdzieś było takie coś (kod chyba), że ci skaluje cały widok jak przy zmianie rozdzielczości.
Jak będę w domu to poszukam.

: 15 kwie 2015, 10:51
autor: Tiquill
Dev4ever pisze:Niestety ten Widescreen Support nie pomógł
Tak przypuszczałem, bo po drodze widziałem skriny u innych takie same. To chyba taki ich myk dla większych rozdzielczości, by było... lepiej. Albo po prostu nie przewidzieli, że HUD tak to zeskaluje. Trzeba by było edytować na nowo P2HUD. Określić na nowo proporcje i położenie.
Dev4ever pisze:a pozycja broni jest nadal taka przybliżona do ekranu.
To nie wina broni. Po prostu masz ucięty widok dolnych partii ekranu. Zrób skrina w poprawnej mniejszej rozdzielczości. Przytnij mu dolną i górną krawędź. Osiągniesz widok panoramiczny. Tylko że przytniesz także broń, tą jej część, którą widać na samym dole ekranu.

Tak właśnie działa widok panoramiczny. Taki fake, bo nic ci nie poszerzy na boki, a przytnie górę i dół. Skalując tylko na nowo pozycję HUDa. Wypas, że nie wiem. :D
Pangia pisze:wydaje mi się, że tylko Complete obsługuje widescreen
Nie, ten Shell.u można stosować też dla StP.
seebeek17 pisze:Czemu wydaje mi się, że to było tylko dla AW?
Nie. Ja wyżej.

: 15 kwie 2015, 16:25
autor: Pangia
Mi chodziło o to, że chyba tylko Complete ma wbudowaną obsługę szerokokątnych rozdzielczości; chyba gdzieś mi się to obiło przy czytaniu changeloga na Steamie.
A w ogóle to i tak to M16 lepiej wygląda niż w Complete, tam poprzestawiali pozycję wszystkich broni i wyłącznie na gorzej. Widzieliście zwiastun Paradise Lost? Tak samo wygląda wyrzutnia rakiet w Complete, co w PL, kompletnie spi♥rdolone.

: 15 kwie 2015, 18:27
autor: Tiquill
Pangia pisze:Mi chodziło o to, że chyba tylko Complete ma wbudowaną obsługę szerokokątnych rozdzielczości; chyba gdzieś mi się to obiło przy czytaniu changeloga na Steamie.
Co napisali, to napisali. A co wydali wcześniej, to wydali. Wydali i sam na StP używałem. Zresztą, edycja tego Shell.u to nie wielkie zdarzenie.

: 15 kwie 2015, 18:46
autor: Rycho3D
Tiquill pisze:Tak właśnie działa widok panoramiczny. Taki fake, bo nic ci nie poszerzy na boki, a przytnie górę i dół. Skalując tylko na nowo pozycję HUDa. Wypas, że nie wiem. :D
Trochę poszerza i obcina dół.
Dlatego nie widziałem ramienia kolesia w M4. Mi tam widok broni bardzo nie przeszkadza, ale HUD mógłby być mniejszy ;)

Może ktoś zrobi moda na nowy HUD Zgrabniejszy i lepiej dopasowany.
Z większą rozdzielczością tekstur. ;)

: 12 cze 2015, 23:53
autor: Dev4ever
Witam ponownie. Wie ktoś może jakie skrypty gry odpowiadają za zmianę wielkości HUD'u i celownika? Z góry dzięki za pomoc :)

: 13 cze 2015, 01:51
autor: seebeek17
Celownik masz napisany w P2Weapon i Weapon.
Co do HUD'a to gdzieś widziałem skrypt ze skalowaniem tego wszystkiego, ale nie pamiętam.
HUD, P2HUD, FPSHUD?

: 11 sty 2016, 23:09
autor: Dev4ever
Witam ponownie w tym temacie. Czy mógłby mi ktoś napisać mini poradnik, opisujący jak zmniejszyć cały Hud (pasek poszukiwania razem z odznaką policyjną, serducho, ikony broni, ikony przedmiotów leczących, radar, celownik i te otoczki w których jest pasek życia itp...) W postal complete widziałem, że tam Hud na wysokiej rozdziałce jest odpowiednio zeskalowany a w wersji non steamowej jest on tak duży, że aż to dziwnie i nienaturalnie wygląda. Z góry dzięki za pomoc :)

: 24 sty 2016, 21:26
autor: seebeek17
Gdzieś był (możliwe że w klasie HUD albo P2HUD) globalna zmienna skalująca cały HUD na ekranie, odpowiednio modyfikowana przez ustawioną rozdzielczość (i np. FOV [w przypadku Paradise Lost]).

Trochę byłoby trzeba się przy tym naszukać, bo to tak jak byś chciał znaleźć fragment kodu odpowiadającego za przypisanie jakiegoś Actora do deklaracji Instigator. :P