Strona 1 z 2

[POMOC] Jak modyfikować tekstury?

: 06 cze 2007, 14:55
autor: eddie
W jakim programie mam modyfikować pliki tekstur? Chodzi o tworzenie modów, takich jak mają Kazik i Mixer. Podajcie program i sposób edycji.

: 06 cze 2007, 15:29
autor: Mixer
wiec robisz tak:
musisz wyexportowac wybrana texture na pulpit(przy pomocy postED)
potem otwierasz ta teksture np programem XNVIEW i zmieniasz rozszerzenie pliku na *bmp
edytujesz texture
ponownie zmieniasz rozszerzenie teraz jednak na *dds
znowu otwierasz postED wyszukujesz tekstury ktora edytowales i klikasz p.p.m wybierasz rename
zpisujesz nazwe grupy i nazwe pliku (np na kartce)
potem wybierasz ,,import'' wybierasz teksture
pokazuje ci sie okno tam zmieniasz nazwe grupy i nazwe pliku na taka jak sobie zapisales (np na kartce)
teraz wybierasz file>save
i mozesz sie cieszyc nowa textura

: 06 cze 2007, 17:09
autor: eddie
Dzięki. Spróbuję zrobić Crazy Weapon Skins.

: 06 cze 2007, 17:18
autor: Mixer
a nie lepiej eddie weapons skins?? jak cos to pytaj bo wytlumaczylem tak ogolne ;)
ale powinienies sobie poradzic

: 06 cze 2007, 17:38
autor: kazik
A jako program do edytowania polecam Gimpa. Jest łatwy i wygodny w obsłudze.

: 06 cze 2007, 20:17
autor: eddie
Mam Gimpa ale go nie lubię. Mixer, dalej już wiem jak edytować. Pracuję nad nowy pudełkiem od M@D Syringens. (wirus w strzykawce)

: 09 cze 2007, 20:21
autor: Alixo
Powiedz mi, jakiego programu używasz? Bo ja Photoshopa do takich rzeczy.

: 09 cze 2007, 20:29
autor: Mixer
ja uzywam PhotoFiltre ma on duzo opcji i jest latwy w obsludze
polecam jest lepszy od gimpa

: 17 cze 2007, 12:02
autor: matix1996
Dzieki za instre ale ja i tak cos zjeb*****alem

: 23 lip 2007, 22:08
autor: Marcino
Mam problem z hud'em a sciślej z teksturami (ikonami) bo takie tekstury powinny być przezroczystym prostokątem 64x128 a na środku mieć np łopate pistolet gdy ja robie taką teksture ma ona czarne tło i brzydko wygląda w grze jak zrobić żeby tego tła nie było?

: 24 lip 2007, 19:19
autor: Tiquill
To zależy, jakim programem edytujesz grafę. A bardziej jeszcze, w jakiej postaci grafika zostaje zapisana (paleta barw: RGB czy CMYK), jakiej jakości, z jakim kolorem przeźroczystości (w tym przypadku właśnie). Eksportuj oryginalną grafikę, przyjrzyj się jej parametrom i wg nich utwórz swoją.

: 24 lip 2007, 19:58
autor: Marcino
Różnie próbowałem różnymi programami ale postaram sie bardziej i jeszcze bardziej popróbuje jeszcze innymi sposobami.

: 24 lip 2007, 20:16
autor: Tiquill
Sam używam GIMP-a, nie dla każdego on jednak jest wygodny. Problemów jednak nie napotykam - toteż i bliższych rad na takowe nie udzielę. Jedno jest pewne - trzeba się pilnować i być cierpliwym: doświadczenie procentuje. ;)

: 24 lip 2007, 20:24
autor: Mixer
a ty mowisz o ikonach tak?? bo cos podobnego mialem z teksturami i gdy chcialem wrzucic do postala( przez edytora z AWP) to bylo ale cale w ,,bablach" i gdy uzylem tego z P2 to bylo ok

: 24 lip 2007, 21:09
autor: Tiquill
"Bąble" to znak, że brak danej tekstury lub gra ją widzi niepoprawnie i nie wyświetla. Standardowy "zamieniacz" takich brakujących grafik to właśnie wyświetlanie grafiki z tymi "bąblami".