Strona 1 z 2
Tutoriale, rady, linki
: 27 maja 2007, 19:52
autor: Tiquill
W związku z powstaniem działu o edytowaniu, mam kilka uwag do szanownych modderów.
Ze swoimi problemami dzielmy się na forum. Nie porozumiewajmy się w kwestiach istotnych tylko na GG lub przez priwa. Jeśli wyhaczymy coś ciekawego na zagranicznych forach lub uzyskamy info od ludzi spoza naszego forum (Kamek, Scott i inni wielcy zwłaszcza), dzielmy się tym tu, na forum. Wiemy coś o dobrych tutorialach? Znamy polskojęzyczną stronę? Znamy dostęp do narzędzi i elementów przydatnych w pracy nad edytowaniem? Zaprezentujmy to! Dlaczego? Nie chowajmy swej wiedzy pośród wąskiego grona znajomych. Publiczne zamieszczenie tego co wiemy na forum, da szansę, by i inni z tego skorzystali i nie szukali sami na własną rękę lub odchodzili na inne fora. Trzeba integrować się, ludkowie!
I nie chowajmy swoich projektów po "szufladach". Jeśli tylko ma to jakąś w miarę skończoną postać - dajmy to poznać szerszemu gronu. Dział zmieści tematy o wszystkim, co jest związane z edytorką Postala.
Tutoriale
: 27 maja 2007, 20:10
autor: kazik
Polski tutek UnrealEd:
https://unrealed.vel.pl/cued/?id=13&id_kol=1
Więcej linków do tutoriali znajdziecie
tu.
: 10 cze 2007, 20:53
autor: Mixer
dzielimy sie tu swoja wiedza?? a mozna tez czyms co zauwazylismy...
no to jade
przegladalem tekstury ED (naprawde ciekawe)
i znalazlem plik MaD_EDSkins w folderze>textures>ED
bylo tam kilka nowych broni oraz wiele ciekawych rzeczy
czy moglby ktos to sprawdzic i powiedziec mi czy spotkal juz sie z tymi teksturami??
sa tam miedzy innymi nowe tekstury zapalniczki nowy gun itd
znalazlem tez pelno innych tekstur w innych plikach np anaconde
a plik ss_weapons mnie rozwalil
: 12 cze 2007, 03:07
autor: Tiquill
Dalszą część tej pięknej dyskusji i poszukiwań MaDUSAS'a przeniosłem do poświęconego mu tematu, czyli
MaDUSAS w dziale o P2 i StP. Tam ciąg dalszy tej fascynującej eksploracji trzewii ED i P2.
: 29 cze 2007, 18:22
autor: Mixer
moze to nie jest o tworzeniu nowych map...
ale volve zaprezentowal filmik jak tworzyc wlasne skiny broni
oto link
: 30 cze 2007, 10:02
autor: zkar
Tak siezastanawiam, czy to nie powinno być w oddzielnym temacie, ale jak co to się przeniesie.
Tutoriale do Photoshopa, 3DSMax'a i wielu innym programów im podobnych, czyli wszystko co może przydać się potencjalnemu moderowi.
Ściągamy sobie jakiegoś klienta FTP (np. FileZillę)
Podłączamy sie do serwera o następujących danych:
adres: ftp.wsiz.rzeszow.pl
login: stud006
hasło: student
Wchodzimy w katalog WSPOLNY, poźniej szukamy folderu MNiziol. W nim znajduje się masa tutoriali i laboratorów do programów multimedialnych. Wszystko prosto, łatwo i przyjemnie.
: 10 lip 2007, 20:30
autor: Tiquill
: 10 sie 2007, 20:29
autor: Tiquill
Obszerną bazę modów prezentuje sam RWS na swojej stronie. Większość odnośników linkuje do poradników jak tworzyć mapy. Niestety - nie są po polsku, co zrozumiałe.
Oto link:
https://www.gopostal.com/postal2support/editor.php
Część z linków jest nieaktualna, ale większość z pewnością wzmocni naszą wiedzę o edytorce.
Gorzej jest, gdy chcemy robić nie mapy, ale mody - własne bronie, przeróbki plików z teksturami itp. Co do przeróbek tekstur nieco ogólnych informacji jest już na forum. Zaś co do samego kodowania, to podstawę wiedzy nabędziemy i zrobimy pierwsze prace dzięki tej grupie tutoriali:
https://www.gopostal.com/postal2support/code.php
To jest zasób niezbędnej na początek wiedzy.
: 21 wrz 2007, 21:43
autor: Tiquill
Anglojęzyczną, ale bardzo obszerną baza wiedzy, dobrze posortowaną i przejrzystą, jest
Unreal Wiki. Co prawda, strona poświęcona jest przede wszystkim serii Unreal, ale w bardzo dużym stopniu rady są przydatne i dla Postala 2. Link prowadzi do opisu drzewa klas w P2 właśnie.
: 30 paź 2007, 17:36
autor: Lothar
: 07 lis 2007, 10:14
autor: Mixer
https://sourceblog.org/forums/
tu jest opisane jak robic modele i teksturki
: 14 lis 2007, 23:35
autor: ALCRD
O tak kocham ta stronke
dzieki niej Wolve jest Wolvem
I dzieki nie powstały teksturki do Naligun
gorąco polecam!
: 19 lis 2007, 11:25
autor: Tiquill
Tym razem jedna rada. Sposób na nieoczekiwane błędy w budowaniu mapy. Jeśli zrobiłeś "nieodwracalny błąd" w tworzonej mapie i już tylko jej budowanie od nowa pomóc może... To można się tego ustrzec. Albo często zapisując mapę w dwóch naprzemienne zapisywanych plikach, albo:
PostEd domyślnie zapisuje kopie tworzonych map. Są to pliki Auto0.fuk, Auto1.fuk... aż do Auto9.fuk. Wystarczy je skopiować (aby PostEd ich nie nadpisał) a potem po kolei każdą sprawdzać. Lub po dacie modyfikacji. W ten sposób odzyskamy, co już wydało się utracone. Albo mamy na to dużą szansę.
: 02 lut 2008, 00:38
autor: ciuciu
Od niedawna w poszukiwaniu tutorialów znalazłem Bardzo interesującą stronkę:
www.unrealed.info <- niejest ona wyłącznie do postala ale można się z nią wiele nauczyć.
Dla tych którzy chcieli by się lepiej przyjrzeć czy raczej pogadać z tamtejszym plemionem zapraszam:
www.unrealed.info/forum/
Niestety strona/forum jest po niemiecku ale jeżeli chodzi o tutoriale w większości są przedstawione w obrazkach więc niema się czego bać
EDIT:
Kolejna świetna stronka o UnrealED
i po Polsku
https://turniej.unreal.pl
Polecam też wejście na forum
: 18 cze 2010, 17:27
autor: ArtekXDPL
Zajebioza żadne filmiki nie działają!!!