Strona 1 z 2
PostED-BRONIE
: 29 kwie 2007, 10:22
autor: Alixo
ELO.Mam problem chciał bym dodac swoją broń do postala ale nie wiem jak czyli: NP biore to uzi z tłumikiem,Exportuje np.na pulpit i edytuje jakimś programem ale jakim bo paint nie otwiera plików z końcówką .dss a textury taką końcówke mają a 2 problem to że jak już pomaluje tą broń czy dam jakies nowe kolorki to jak spowrotem wyimportowac bo wszystkie pliki maja końcówke .dss albo żeby to jakoś skonwertowac na bmp i edytowac w paincie a później znowu na .dss i włożyc to jakoś do gry tylko nie wiem jak (rozumiecie
?)
: 29 kwie 2007, 10:57
autor: Mixer
ja rozumiem mam taki sam problem w gta zrobilem se koszulke z logiem kolejorza i dupa
nie jestem pewny ale trzeba chyba robic to w edytorze gry a zreszto pytaj luigiego on w tym siedzi i sie na tym zna
: 29 kwie 2007, 11:24
autor: Alixo
no bo ja nie wiem wasnie jak konwertowac np. z dss na bmp itd
: 29 kwie 2007, 12:05
autor: zkar
W edytorze jest też opcja Import. Spróbujcie otworzyc tego dss'a Photoshopem, GIMPem, albo jakimś innym zaawansowanym progoramem do obórbki grafiki.
: 29 kwie 2007, 12:32
autor: Alixo
aha zara se zainstaluje photoshopa i zobaczymy.
[ Dodano: 2007-04-29, 12:45 ]
EHH...Photoshopem nie idzie.
: 30 kwie 2007, 02:39
autor: Tiquill
Normalne *.dss-y można nawet w IrfanView obejrzeć. Ale te z PostEd'a już nie. Spróbuj XnView, radzi sobie z nimi dobrze. A jeśli i to nie pomoże, pora na trik:
Z menu View wybierz sobie proporcje podglądu tekstur, np na 100%. A jeśli zależy Ci na jakości wyedytowanej przez ciebie tekstury, to weź większą skalę - mniej wtedy straci twoja końcowa praca. Byleby tylko cały obraz mieścił się na pulpicie. Czemu? Bo teraz skopiuj pulpit [Print Screenen]. Przytnij co trzeba, daj odpowiedni rozmiar i zapisz do *.bmp. Masz już potrzebną teksturę.
: 30 kwie 2007, 08:47
autor: Alixo
ej ja już otworzyłem np.zapalniczke tym XnView to jak mam na niej coś edytowac trzeba jakoś exportowac czy cuś?
[ Dodano: 2007-04-30, 09:22 ]
No nareście pomalowałem sobie zapalniczke wsadziłem do postED'a moją zapalniczke ale jest jeden problem jak tą moją texturke zapalniczki podmienic za oryginał?Czyli żeby ta moja edytowana zapalniczka była w grze np. jak podpala M@d bomb'e to żeby tą moją zapalniczką podpalał?
: 30 kwie 2007, 20:08
autor: Tiquill
No więc tak... Podam ogólne info:
1. Wczytaj plik tekstur, który ma teksturę jaką chcesz modyfikować.
2. Prawoklik na wybranej teksturze. Wybierz 'Rename'. Otworzy się okienko. Dodaj jakiś znaczek do nazwy w polu 'Name'. I zapamiętaj nazwę oryginalną tektury. Klikiem w OK zamknij okienko.
3.Z menu przeglądarki tekstur wybierz 'File->Import'. Masz do wyboru formaty BMP, PCX, TGA i DDS. Wybierz właściwy obrazek, który sobie edytowałeś.
4.Pojawi się okienko 'Import Texture'. PostEd pamięta poprzednio edytowaną paczkę i w polu Package powinna się wyświetlać właściwa nazwa. Jeśli była nazwa w polu Group, to też ją pamięta. Ale często paczki nazwy 'Group' nie mają. Pozostaje tylko nazwać w 'Name' wczytywaną teksturę starą oryginalną nazwą.
5. Zapisz paczkę .utx pod oryginalną nazwą. Możesz też usunąć, to co poddałeś opcji 'Rename'. Wcześniej nie zaszkodzi zrobić kopii oryginału.
6. W grze już powinna być Twoja zmiana widoczna.
: 30 kwie 2007, 20:44
autor: Alixo
tiquill Jesteś super normalnie polski Kamek bardzo mi pomogłeś teraz mam bak z benzyną bardzo kolorowy jesteś super!
: 30 kwie 2007, 21:40
autor: Tiquill
Nie wiem co powiedzieć na te komplementy...
Info, jak to robić znalazłem po prostu kiedyś w pliku z modem
Kakihara, który daje tekstury pozwalające zmienić Kolesia na Kakiharę, from "Ichi the Killer"...
: 01 maja 2007, 10:55
autor: Alixo
: 01 maja 2007, 15:40
autor: Tiquill
Fajnie to zrobiłeś. Bravo!
Przydałby się jaki nowy temat na forum z naszymi teksturami...
: 01 maja 2007, 18:13
autor: Alixo
: 01 maja 2007, 18:50
autor: Tiquill
Coraz lepiej.
Wrzuć samą teksturę, którą wczytałeś w PostEd'ie jako *.PNG do tematu
PostEd - edytujemy Postala 2.
: 04 wrz 2007, 21:21
autor: Spoonman
Tiquill pisze:Z menu View wybierz sobie proporcje podglądu tekstur, np na 100%. A jeśli zależy Ci na jakości wyedytowanej przez ciebie tekstury, to weź większą skalę - mniej wtedy straci twoja końcowa praca. Byleby tylko cały obraz mieścił się na pulpicie. Czemu? Bo teraz skopiuj pulpit [Print Screenen].
Haha! Też tak robiłem Dobry sposób. Ale z importowaniem tekstur jest lipa, jeżeli chce się uzyskać przezroczystość.