Strona 1 z 2

Niebo

: 06 lip 2009, 16:48
autor: adana4
Jak zrobić niebo ?

: 07 lip 2009, 22:28
autor: Tiquill
Najkrócej, choć może wbrew Twoim oczekiwaniom to odpowiem tak: Skopiować z innej mapy.

Można robić samemu, ale wychodzą często potworki, że szkoda czasu. Robimy przecież mapy, gdzie są domy, teren, gdzie gracz chodzi, wchodzi, strzela itd. Niebo jest tylko dla ozdoby, gdzieś w górze, i żeby nie szpeciło. A gdy chcemy, aby było dobre, albo nawet takie jak w P2, to najlepiej skopiować z mapy samego P2.
W załączniku daję dwa pliki. Aby je użyć, to:
1. W PostEd otwierasz swoją mapę.
2. Bierzesz plik Niebo.txt i otwierasz go w Notatniku, klawiszami Ctrl+A zaznaczasz wszystko i kopiujesz zawartość do Schowka (czyli zwykłe kopiowanie).
3. Wracasz do swojej mapy i w menu PostEd'a dajesz 'Edit - Paste'. Wszystko co do nieba potrzebne, jest już, jest też zaznaczone. Nie odznaczasz, ale przesuwasz wszystko tak (w widoku z góry i w widoku z boku) aby sześcian nieba był oddalony od sześcianu twojej mapy, czyli: nie zachodził w żaden sposób jeden na drugi. Oddzielne sześciany.
4. Przechodzisz do sześcianu ze swoją mapą i będąc w nim zaznaczasz (od środka) cztery boki i górę, naraz (używając klawisza Shift). Wybierasz 'View - Show Surface Properties'. Na widocznej zakładce (gdzie nic nie jest zaznaczone) zaznaczasz 'Two Sides' i 'Fake Backdrop', jak na obrazku:
Obrazek
Dzięki temu nie będzie widać podczas gry tekstur tych ścian (w PostEd nadal będą widoczne), ale będą te ściany przeźroczyste, tak żeby widać było przez nie samo niebo.

A żeby pokazać, jak to wygląda w praktyce, to efekt takich zabiegów masz na drugim pliku w załączniku, mapce Niebo.fuk Prosty jak drut sześcian, tekstura gruntu, reszta ścian niewidoczna i... piękne niebo, jak Vince przykazał. xD Takie jak na mapie Dom. Zaś pliczek Niebo.txt można wykorzystać w każdej mapce. Zaoszczędzi to każdemu sporo czasu.


Ale czasem są mapy, które, no, niebo muszą mieć inne. Moje własne i żadne inne, bo musi być ciemniej, pochmurniej. Możesz edytować przedstawione wyżej niebo, ale możesz też zrobić je od podstaw, jeśli się uprzesz. Dla takich upartych i ambitnych uploaduję tutek Scotta o tym: https://www.sendspace.com/file/h13kd8

No, i to by było na tyle. ;)

: 19 sty 2010, 18:04
autor: Slayer
Odkopuję temat ale jest problem.Czy ktoś kto umie to na 100% mógłby zrobić video poradnik jak to niebo skopiować lub samemu zrobić?Wiem że mnie wyśmiejecie ale szału dostaję jak zrobię już w miarę ładna mapę, patrzę w górę i widzę co?! kiepską teksturę coś na podobieństwo nieba.Smutne :/ .

: 23 sty 2010, 07:57
autor: ArtekXDPL
OK! dzisiaj zrobię dla ciebie poradnik i dam link na YouTube. :)
link :

:) !!! Nie bój się tylu punktów !!!! :)

Teraz opis słowny napisze to w punktach.
1 Włącz 2 razy edytor do Postala.
2 W jednym edytorze naciśnij {FILE}-->{OPEN}(W górnym pasku ekranu) .
3 Następnie znajdź folder z Postalem i otwórz folder {Maps}.
4 Z folderu {Maps} wybierz {mpDGT-Cemetery.fuk).
5 Poczekaj aż mapa się uruchomi.
6 Gdy mapa się uruchomi podnieś kamerę troszkę do góry.
7 Następnie zaznacz dowolna ścianę np {z prawej strony}.
8 Teraz przejdź na drugi włączony edytor.
9 W tym drugim edytorze zacznij od stworzenia podstawowego {Kwadratu}.
10 Aby wybudować kwadrat wystarczy kliknąć na przycisk {Cube} .
11 Przycisk {Cube} znajduje się na lewej stronie ekranu {w pasku narzędzi} i ma obrazek {Kwadratu}.
12 Prawym przyciskiem myszy {ppm}.
13 Pojawi się okienko z siedmioma opcjami ale nas obchodzą tylko pierwsze trzy czyli {Height} {Widht} oraz {Breadth}.
14 Teraz wyjaśnię co oznaczają te funkcję:
- {Height}--> wysokość.
- {Widht}--> szerokość.
- {Breadth}--> długość.
15 Naprzeciwko tych funkcji mamy domyślne wartości jest to wartość (256.000000).
16 Jeśli chcemy zwiększyć np wysokość czyli {Height} to zmieniamy pierwsze trzy liczby np
{2451.000000} {Nie obchodzą nas liczby po kropce}.
17 Naciskamy przycisk {Build}.
18 W ten sposób zrobiliśmy pierwszy kwadrat.
19 Teraz gdy mamy już kwadrat naciskamy na przycisk {Subtract}.
20 Zobaczymy teraz że do kwadratu którego zrobiliśmy doszły ściany które są teraz .{Szare,dziwne}.
21 Gdy mamy już zrobiony kwadrat i ściany to:
- Wystarczy z kopiować niebo z mapy która włączyliśmy na samym początku.
22 Aby jednak to zrobić należy:
- kliknąć na jedną z dowolnych ścian {w mapie którą włączyliśmy na początku}.
- nacisnąć na klawiaturze klawisze {Ctrl+C}.
23 Teraz włączyć drugi edytor w którym zrobiliśmy {Kwadrat z Ścianami}.
24 I nacisnąć na jedną z ścian {ściana zmieni kolor na niebieski}.
25 Gdy mamy podświetloną ścianę naciskamy klawisze {Ctrl+V}.
26 W ten sposób mamy niebo na jednej z ścian {z innymi robimy tak samo od 21 do 25.

W sprawie jakiś kłopotów pisać w tym temacie,przy jakim punkcie kłopot!
Postarałem się napisać najprościej ten poradnik.

PS Link na YouTube dodam potem bo jeszcze mi się dodaje.
Często patrze na ten temat...

: 26 sty 2010, 12:17
autor: Slayer
Strasznie się podjarałem jak zobaczyłem pierwszą linijkę twojego postu, a straciłem już nadzieję bo tyle dni nikt nie odpisywał.Dzięki :bravo1:
-----------------
Edit:
Jak zrobić taką hmm...mgłę?Aby zakrywała te kanty kwadratu bo tak śmiechowo to wygląda.

: 27 sty 2010, 15:06
autor: Reality Master
To nie jest prawdziwe niebo. To jest nic innego jak bardziej skomplikowane nałożenie tekstur nieba na ściany kwadratu. Tu masz tutorial jak się robi skyboxa: https://wiki.beyondunreal.com/Legacy:Building_A_SkyBox (niestety po angielsku)

Potem musisz stworzyć teren:
https://www.box.net/shared/ork7tndyhz

: 27 sty 2010, 15:30
autor: Slayer
hmm...trochę kiepsko, angielskiego jeszcze na tym poziomie tak nie czaje, a tłumacze są do dupy!

: 27 sty 2010, 17:07
autor: ArtekXDPL
hmm... trochę nie wiem o co ci chodzi ale u mnie to wygląda tak.
Screen https://img707.imageshack.us/img707/6905/25285711.png

: 27 sty 2010, 17:17
autor: Mr Minio
Screeny nie działają(o ile w ogóle je dodałeś).

: 27 sty 2010, 19:22
autor: Reality Master
Dobra, daję ten tutek po polsku:

1. Stwórz planszę z terenem (link do tutoriala wcześniej).
2. Stwórz dodatkowy prostokąt o wymiarach np. 128/1024/1024 z daleka od mapy.
3. Oteksturuj go (tekstury nieba - paczka zo_skies).
4. Na każdej ścianie skyboxa zastosuj No Smooth w Surface Properties.
5. Dodaj oświetlenie.
6. Dodaj Actor Classes - Actor - Info - ZoneInfo - SkyZoneInfo na środku skyboxa.
7. Na każdej ścianie kwadratu z planszą zastosuj ustawienia Unlit i Fake Backdrop w Surface Properties.
8. Skompiluj level.

: 27 sty 2010, 20:14
autor: Pangia
ArtekXDPL pisze:hmm... trochę nie wiem o co ci chodzi ale u mnie to wygląda tak.
Screen 1
Screen 2
Screen 3
Zajefajne screeny.

: 28 sty 2010, 11:11
autor: Slayer
Tiquill pisze:Bierzesz plik Niebo.txt i otwierasz go w Notatniku, klawiszami Ctrl+A zaznaczasz wszystko i kopiujesz zawartość do Schowka (czyli zwykłe kopiowanie).
Nie za bardzo rozumiem jakiego schowka?

: 28 sty 2010, 11:30
autor: Mr Minio
Slayer pisze:
Tiquill pisze:Bierzesz plik Niebo.txt i otwierasz go w Notatniku, klawiszami Ctrl+A zaznaczasz wszystko i kopiujesz zawartość do Schowka (czyli zwykłe kopiowanie).
Nie za bardzo rozumiem jakiego schowka?
Kopiujesz skrótem CTRL+C, ale wklejasz CTRL+V.

: 28 sty 2010, 12:52
autor: Slayer
To wiem, ale gdzie wkleić?

: 28 sty 2010, 12:53
autor: Mr Minio
Tiquill pisze: 3. Wracasz do swojej mapy i w menu PostEd'a dajesz 'Edit - Paste'.
:bolek: