Strona 1 z 1

[POMOC]Jak zrobić licznik wrogów do zabicia ?

: 29 gru 2008, 23:12
autor: Tiszer
chciałbym się dowiedzieć jak zrobić licznik wrogów tak jak w grze fag hunter albo mortal kombat ?

: 30 gru 2008, 21:05
autor: Dragonmatix
Myślę, że ci chodzi o takie coś jak było w AW z misją zabicia tych zombie? Dobrze zrozumiałem?
Jeśli tak to proponuję podejrzeć mapkę z tą misją i popatrzeć w skryptach.
Lecz nie wiem dobrze.
Poczekaj jeszcze na odpowiedź bardziej doświadczonych w edytorze PostED.

: 30 gru 2008, 21:56
autor: Spoonman
Wstawiasz na mapę (byle gdzie, ale najlepiej w takim miejscu, żeby łatwo ci było go później znaleźć) Actor'a P2ScriptedSequence (znaleźć go można w Object>Actor>Keypoint>AIScript>ScriptedSequence>FPSScriptedSequence) i tam w grupie AIScript>Actions dodajesz akcję, która nosi nazwę ACTION_KillCounter.
Z dwiema zmiennymi, które się tam wprowadza powinieneś sobie poradzić, jak również z innymi akcjami, takimi jak na przykład wyzwalaniem za pomocą jakiegoś zdarzenia (Event'u) tej sekwencji. Jeżeli jednak sobie nie poradzisz, to zrób tyle, co tu napisałem, a później powiedz, czego konkretnie jeszcze nie potrafisz zrobić.

: 30 gru 2008, 23:37
autor: Tiszer
nie chce marudzić ale za bardzo nie rozumie jestem słaby w skryptach
ale zrobiłem tak jak powiedziałeś aha i mam pytanie czy żeby to się włączyło trzeba kills trigger wpisać nazwe taga jakiegoś triggera ?

: 31 gru 2008, 00:16
autor: Spoonman
W właściwie to odpowiedź na twoje pytanie brzmi tak, ale nie do końca. Osobom, których zabójstwa KillCounter będzie zliczał wyzwalają po śmierci Eventa takiego, jaki im wpiszesz (Events>Event). Zatem w KillsTrigger wpisujesz tą właśnie nazwę Eventa.
A żeby dać ograniczenie ilości zabójstw, należy wstawić Actora AWTrigger (Object>Actor>Triggers>Trigger>TriggerSuper>AWTrigger) i tam w AWTrigger>TimesTillTrigger ustawiasz liczbę, ile razy musi on zostać wyzwolony, aby sam wyzwolił swojego Eventa. Zatem w jego Tag'u wpisujesz nazwę taką samą jak w tym KillsTrigger, a w Event wpisujesz jakąś inną nazwę, która będzie sterowała np. innym trigger'em, dajmy na to, kończącem misję.

: 31 gru 2008, 00:20
autor: Spoonman
Oops, pomyłka!
Nie używaj P2ScriptedSequence tylko ScriptedTrigger (jest również podklasą KeyPoint). I jeżeli w grupie AIScript bit bWaitForTrigger będzie ustawiony na False, zadziała to od razu, a jeżeli będzie tam True, musi zostać wyzwolony Trigger o takim Even'cie, jakie Tag został wpisany w tym ScriptedTrigger'ze.

: 01 sty 2009, 15:51
autor: prawdziwy 666
dobra Spoonman napisał to trochę chaotycznie i pominą jedna ważną rzecz wiec do to uporządkuje

potrzebujemy dwóch rzeczy

ScriptedTrigger i AWTrigger

w ScriptedTrigger ustawiamy KillCounter

a w nim KillsTrigger (ty wpisujemy co chcemy i to co tu wpiszemy będzie ważne)

HudPawnIcon tu podajemy ikone jaka ma się wyświetlić w hudzie


a w AWTrigger ustawiamy tak

TimesTillTrigge liczba przeciwników do zabicia

w Events ustawiamy tak

Event - tu wpisujemy co chcemy (kiedy skończymy zostanie uruchomiony skrypt lub zdążenie które ma ustawione taki sam "Tag")

Tag - tu wpisujemy to samo co w KillsTrigger

teraz potrzeba jeszcze podpiąć "ofiary" do licznika



w Events postaci do zabicia ustawiamy tak

Event - tu wpisujemy to samo co w KillsTrigger


mam nadzieje że jest to zrozumiałe (ostatnio nie jestem pewien co do logiki tego co pisze)

: 01 sty 2009, 17:27
autor: Tiszer
zaraz zaraz coś spieprzyłem bo licznik pokazuje mi 0/2 tak jak ustawiłem i ludkom
którym wpisałem event to samo co w kills triger a i tak jak pozbędę ich życia
to licznik nadal pokazuje to samo
wie ktoś jak to naprawić

: 04 sty 2009, 15:54
autor: Edek
Aby naliczało ofiary musisz wejść w AWtrigger -> Object i w linijce InitialState wybrać CountTriggers.

: 04 sty 2009, 19:18
autor: Tiszer
dzięki działa

: 23 gru 2014, 15:13
autor: seebeek17
Możesz jeszcze zrobić własny al'a KillCounter w STP jeśli nie robisz moda pod AW.
Wystarczy globalna zmienna licząca wyzwolenia z danego event'u, która będzie sprawdzać i liczyć do wymaganej ilości, wyznaczonej przez inna globalną stałą, która będzie można ustawić w Default Properties - no to zależy gdzie byś wstawił, bo np. najlepiej to zrobić w zakładce Action i robisz własną akcję ACTION_LiczStrzaly, i ona zlicza trafienia albo wyzwolenia. :)
Tyle teorii.
Po zliczeniu wymaganej ilości wyzwoleń możesz potem dopisać w skrypcie, co ma dalej robić, albo np. że ma potem wyzwolić kolejny event.
Kod prosty, na kilka linijek góra.
Oczywiście rozwiązanie będzie miało kilka wad ale działa w miarę nieźle.
Jednak jeśli to nie problem to lepiej już użyć tego KillCounter'a z AW, bo jest jednak bardziej dopracowany, niż taki licznik zrobiony na szybko. :)

: 17 lut 2016, 12:04
autor: ArtekXDPL
Próbowałem też sam to zrobić, ale mi się nie udało. Dopiero po dokładnym przeczytaniu wszystkich postów.
Może by to tak poprawić i spiąć wszystko w jednym poście, i wstawić w odpowiedni dział, z dopiską [Poradnik]?

: 17 lut 2016, 17:33
autor: Pan Szatan
ArtekXDPL pisze:Próbowałem też sam to zrobić, ale mi się nie udało. Dopiero po dokładnym przeczytaniu wszystkich postów.
Może by to tak poprawić i spiąć wszystko w jednym poście, i wstawić w odpowiedni dział, z dopiską [Poradnik]?
Jest już coś takiego w tym poradniku:
https://forum.postalsite.info/m ... vt4255.html

: 17 lut 2016, 17:59
autor: ArtekXDPL
Przepraszam, masz racje, jest w poradniku.