Strona 1 z 1

Tworzenie postaci

: 23 wrz 2008, 12:00
autor: Pablo Abruzzi
Jestem początkujący jeśli chodzi o edytor, ale ,,wielbię" postala (2) i chciałbym wiedzieć jak się tworzy nowych ludzi w edytorze w innych postach nie było nic konkretnego(przynajmniej ja nie znalazłem). Proszę o pomoc.

: 23 wrz 2008, 14:14
autor: Mr Minio
Tworzenie postaci(jako modeli 3D) jest trudne. Potrzebujesz programu(3D Studio Max, Blender), stworzyć model i dodać go do gry. Jeżeli chodzi ci o stworzenie tekstury potrzebujesz programu graficznego(polecam Photoshopa, chociaż do prostej edycji wystarczy nawet Ms Paint).

: 23 wrz 2008, 14:52
autor: Pablo Abruzzi
Mi chodziło o normalne tworzenie podstawowych postaci typu Gary Coleman itd. Ich też nie moge normalnie stworzyć?

: 23 wrz 2008, 15:13
autor: Mr Minio
Acha, czyli chcesz je dodać do mapki, czy stworzyć nową, bo już nie kapuję!

: 23 wrz 2008, 17:50
autor: Pablo Abruzzi
Chce dodać normalne postacie z gry do normalnej mapy, no może nie takiej normalnej bo do orginalnej mapy z Postala 2 STP; nic nowego po prostu,np: gline itd.

: 23 wrz 2008, 18:36
autor: Mr Minio
Aha no to trzeba było tak od razu :)


UWAGA! Zanim cokolwiek zrobić, zrób kopię zapasową mapy!
Napiszę Ci w miarę zrozumiale co pokolei robić:
1. Otwórz edytor .../.../Postal2STP/System/UnrealEd.exe
2. Czekasz aż ci się załaduje.
3. Klikasz na File, a następnie Open
4. Otwierasz jakąś mapę. polecam suburbs-3(jest to dom- tutaj zaczynasz grę)
5. Przechodzisz na zakładkę Actor Classes nastepnie rozwijasz Actor, a następnie rozwijasz kolejno:
Pawn
P2Pawn
P2MoCapPawn
mpPawn
PersonPawn
Bystanders

Teraz kliknij na jakiegoś np. Fanatics. Przejdź do mapy.
Kliknij prawym przyciskiem myszy w miejscu gdzie chcesz postawić postać i wybierz:
Add Fanatics Here
Żyjesz jeszcze? Jeśli tak to pozostało już tylko zapisać mapę Ctrl+L i włączyć grę!

: 23 wrz 2008, 19:10
autor: Pablo Abruzzi
Dzięki coś wspaniałego nie chce być wredny, ale wiesz może jak się nadaje broń postacią i tak przy okazji on po włączeniu będzie chodził czy stał w miejscu :?:

: 23 wrz 2008, 19:31
autor: Mr Minio
Postać będzie miała broń w zależności jaki poziom trudności wybierzesz. Postać będzie chodziła.

Ubiegam pytanie jak dodać broń, którą może podnieść Koleś.
Actor Classes
Actor
Pickup
WeaponPickup
P2WeaponPickup

Następnie wybierasz jakąś broń którą chcesz dodać, załóżmy że to będzie Koktajl Mołotowa.
Wybierasz MolotovPickup, klikasz prawym na mapce i wybierasz:
AddMolotovPickup Here. Zapisujesz mapkę, a następnie ją włączasz i podnosisz broń w miejscu gdzie ją umieściłeś.

: 23 wrz 2008, 19:56
autor: Demonical Monk
Nie prawda! Można ustalić broń po przez kliknięcie PPM i wybranie Attributes czy coś takiego. Otwierasz Base EQ i klikasz ADD. Później z listy wybierasz broń jaką ma posiadać fanatyk. W atrybutach możesz też ustalić PlayerIsEnemy lub PlayerIsFriend. Jeśli fanatyk wklei się do ziemi, wciskasz SHIFT i trzymając również lewy, prawy lub oba przyciski myszy, w zależności od kombinacji którą wybrałeś postać będzie przesuwała się po 3 różnych osiach.

: 23 wrz 2008, 19:59
autor: Mr Minio
Nie wiedziałem tego :) dzięki.

: 23 wrz 2008, 23:12
autor: Spoonman
W zasadzie, jeżeli wybierzesz któryś z najtrudniejszych poziomów, to istotnie, dana postać będzie miała jakąś dodatkową randomową broń.

A co do tego czy postać będzie stała czy się szwędała, to zależy to od wartości właściwości PawnInitialState. Nazwy tych wartości w edytorze dość sporo mówią, co oznaczają, więc nie będę ich tutaj tłumaczył (z resztą pewnie nawet nie wiem do czego wszystkie służą). Najlepiej jest samemu poexperymentować.

: 24 wrz 2008, 04:45
autor: Tiquill
Hehe. :): Widzę, że ciekawy temat o tworzeniu postaci ktoś zaczął, i to w dodatku nowy ktoś. Podjarałem się, ale czytam dalej... Ach! Chodziło o dodawanie do mapy, po prostu! :lol: Ale na początek dobre i to. ;) A w poznaniu głębszym tajników edytorki rzeczywiście, najlepiej jest eksperymentować. No i mieć dużo czasu.



Może jeszcze uzupełnię, co do samego tytułu tematu. Do utworzenia NOWEJ postaci potrzebne są trzy główne elementy, dziedziny wiedzy i umiejętności:

1. Edycja grafiki - czyli grafika 2D (dwuwymiarowa), dla której edycji najlepsze są wymieniony płatny Photoshop, darmowe GIMP, Paint.NET, czy inne zaawansowane, ale już płatne programy. Są to narzędzia które pozwolą utworzyć nam nowe tekstury, bądź zmienić istniejące. Jest w internecie bardzo wiele poradników, jak się tego nauczyć. Także na naszym forum co nieco jest.
Jak eksportować i importować tekstury masz na forum, choćby w temacie [Tutorial] - Jak przerobić textury. Jeśli zmieniamy tylko grafikę, to na tym możemy pozostać. Zapisujemy zmienioną paczkę tekstur i tyle. Efekt zmian widzimy w uruchomionej grze. Tekstury zawarte są w plikach o rozszerzeniu .UTX i znajdują sie w podfolderze Textures.

2. Edycja obiektów trójwymiarowych - czyli grafika 3D (3 wymiary) którą dzielimy na modele statyczne i modele ruchome. Przedmioty w obu to jest to samo, różni je tylko to, że w drugim przypadku bryły mają zdolność ruchu. Najlepszym bez wątpienia programem do edycji 3D jest 3ds max, jest on jednak bardzo drogi, bo, niestety, jego twórcy nie przewidzieli, że można go używać w celach hobbystycznych, a nie tylko zawodowych. Dla hobbysty darmową alternatywą jest Blender, który też ma wszystko co potrzeba.
Pliki w folderze StaticMeshes, które mają rozszerzenie .USX to są te elementy nieruchome. Można je wyeksportować z Postala 2, zmienić i na nowo zaimportować. Efektem takich zabiegów może wyjść kosmita, dziki stwór itp. Roboty wiele, ale poza naszymi zdolnościami, chęcią i czasem nic nas nie ogranicza. Bo po zintegrowaniu naszego dzieła z grą, nasze meshe "podpięte" są do istniejących animacji. Nasz człowieczek, któremu daliśmy ciało biega w grze poruszany przez istniejące animacje.
Owe animacje, czyli pliki .UKX, które są w folderze Animations, nie można niestety wyeksportować z gry. Dostępne są tylko animacje rąk, które pozwalają nam dodać nowe ruchy do tworzonej przez nas broni. Ale nie zmienimy całej postaci. To trzeba zrobić od podstaw, a jest to bardzo zaawansowana dziedzina animacji 3D. Dodam, że żaden fanowski mod do P2 nie ma nowej własnej animacji. Można dowolnie edytować animacje całych postaci w Postalu, bo import naszych prac umożliwia nam sam PostEd. Ale najpierw trzeba mieć to, co chcemy zmieniać. A takie animacje (pliki w formacie .3DS) nie są udostępnione publicznie. Trzeba kontaktu z twórcami samego Postala 2, czego przykładem jest mod ED, który ma nowe animacje całej postaci, zrobione własnie przez edycje plików oryginalnych animacji P2. Tu co nieco o tym zajęciu: [POMOC] Program do modeli 3d.

3. Edycja skryptów - czyli języka programistycznego, który daje życie całej grze. Owe skrypty są zawarte w paczkach o rozszerzeniu .U, które to paczki znajdują się folderze System. Aby dodana animacja, która ma być nowym kompletnym projektem a nie tylko przeróbką istniejących plików, w ogóle nam chodziła, trzeba ją oskryptować. Ba, gdy nawet chcemy dodać nowych przechodniów ubranych w nasze teksturki, to takich nowych przechodniów trzeba oskryptować, trzeba nadać im nową klasę. Czyli podłubać w skryptach właśnie. Drobne zmiany, polegające na kopiowaniu istniejących skryptów są dosyć łatwe do opanowania. Ale utworzenie samodzielnie jakiejś funkcji czy całego skryptu to już trudna orka i wymaga większego nakładu pracy, zapału i czasu niż praca z grafiką 2D czy 3D. Co prawda PostEd umożliwia edycję skryptów, ale, no, każdy to odradza. Bo ma rację. xD Od tego jest UCC.exe czyli program działający w tekstowej konsoli systemowego Wiersza poleceń. Nie jest może atrakcyjny, ale po przyzwyczajeniu i obyciu z nim staje się prawdziwym przyjacielem. ;) Oczywiście są inne programy, które pomagają w tworzeniu czy przeglądaniu skryptów. Tu ich lista i opis: Narzędzia. Zaś tu encyklopedia dla każdego "skryptowca" P2: wiki.beyondunreal.com.



I tak po wielu miesiącach (latach?) nauki, prób i błędów... możemy zrobić moda dającego nowe postacie, nowe animacje, nowe skrypty, która powali wszystkich na kolana. :rozjaździa: Albo zrobić to szybciej, ale bez ceregieli z animacjami a tworząc tylko tekstury i uciekać sie do prostych modyfikacji skryptów.


No i trzeba też zajrzeć do tego tematu: Tutoriale, rady, linki. No i czytać inne nasze tematy oraz zakładać własne. Nie sposób nam (tym, którzy zdobyli jakąś wiedzę) dawać wszystkiego z góry. Będziemy pomagać w miarę zgłaszanych potrzeb.
Jest zamówienie - jest realizacja. ;)
:blah:

: 24 wrz 2008, 10:15
autor: Pablo Abruzzi
A i jeszcze jedno. Czy jest możliwe zapisać orginał w STWORZONE MAPY czy jakoś tak, w opcjach gry, bo kiedy zapisuje w maps jako nowa mapa ( opcją save as...) nie ma tego w stworzonych mapach ani w grze; mógłby ktoś coś poradzić :?:

: 24 wrz 2008, 14:18
autor: Mr Minio
Aby mapka była wyświetlana w "Moje Mapy" w opcjach, należy przed jej nazwą dodać końcówkę "cus-"

: 24 wrz 2008, 18:46
autor: Pablo Abruzzi
Wielkie dzięki :D bardzo mi pomogłeś