Strona 1 z 2

[Tutorial] Jak zwiększyć wydajność w Postal 2 i pochodnych?

: 09 mar 2018, 04:00
autor: Dev4ever
Witam. W świecie Postala wielokrotnie się rozmawiało o wydajności samej gry, że momentami odczuwalne są duże spadki fps, ścinki, stuttering, input lag, niska ogólna wydajność niezależna od mapy, lokacji itp. itd...

Ten krótki poradnik pokaże ci, jak w dość prosty sposób zwiększyć nieco fps i responsywność samej gry. Wszystko opiera się głównie na edycji pliku "Postal2.ini". Klikamy prawym przyciskiem na ikonkę z Postalem i wybieramy "Otwórz lokalizację pliku", następnie odszukujemy plik Postal2.ini (w przypadku modów jak AWP jest to AWP.ini itd..) i otwieramy go. Pojawi nam się lista przeróżnych ustawień, które można modyfikować i teraz czas na najlepsze, czyli na optymalizację gry :) Dla wygodniejszego szukania opcji przytrzymujecie klawisze 'ctrl' 'a' 'f' i kolejno szukacie opcji i ustawiacie je tak jak poniżej:

[Engine.GameEngine]
CacheSizeMegs=64

[ALAudio.ALAudioSubsystem]
UseEAX=False
Use3DSound=False
UseDefaultDriver=False
Channels=32

[D3DDrv.D3DRenderDevice]
ReduceMouseLag=False
UseTripleBuffering=False
UseCompressedLightmaps=False
UseVSync=False
DecompressTextures=False

Myślę, że ten mini poradnik pomógł w mniejszym lub większym stopniu :) W moim przypadku fps wzrósł znacząco mimo, że w grze mam wszystko praktycznie ustawione na maksa ;) Jeżeli macie jakieś pytania lub sugestie, śmiało piszcie, chętnie odniosę się do nich :)

: 09 mar 2018, 10:20
autor: Tiquill
O, bardzo dobry pomysł na poradnik. Dobra robota. Zerknę też na optymalizację pod kątem trybu multi, podeślę tamte rozwiązania i jak się przydadzą, to - zrobisz z nich użytek. ;)

: 09 mar 2018, 17:19
autor: seebeek17
FPS skoczył mi do 120fps a zazwyczaj skakał wokół 30-50 xD

To jest genialne!

Mogę nagrać o tym tutorial na yt, wraz z testem porównawczym? :D

: 09 mar 2018, 17:21
autor: Yossarian
Proponuję przypiąć ten temat :)

: 09 mar 2018, 17:27
autor: seebeek17
Yossarian pisze:Proponuję przypiąć ten temat
Popieram. Czynność pokazana w pierwszym poście powinna być robiona obowiązkowo po instalacji Postal 2 Complete. :ok:

: 09 mar 2018, 17:39
autor: Dev4ever
seebeek17 pisze:FPS skoczył mi do 120fps a zazwyczaj skakał wokół 30-50
Nieźle :ok: Dobrze wiedzieć, że to faktycznie działa nie tylko u mnie :)
seebeek17 pisze:Mogę nagrać o tym tutorial na yt, wraz z testem porównawczym?
Jasne :)
Yossarian pisze:Proponuję przypiąć ten temat
Done :ok:

: 10 mar 2018, 07:26
autor: Radzik
Muszę to na Linuksie przetestować. Ciekaw jestem czy okaże się to ratunkiem dla niskiego poziomu FPS w przypadku natywnej steamowej wersji gry.

: 10 mar 2018, 17:48
autor: seebeek17
Wziąłem się za testy i nagrywanie tego tutoriala na YouTube, ale szlag mnie trafia.

O ile normalnie przy zwykłej przechadzce, fps się mocno zwiększa, o tyle przy strzelaniu, ilość klatek spada do samobójczych wartości. Ze 120fps spada do 10-25 fps. To jest jakaś porazka ten Psotal. :/

I wydaje mi się, ze lepiej ustawić Channels na przykład na 128. Chyba lepiej działa wtedy, ale stwierdzam to po krótkich testach.

: 10 mar 2018, 19:34
autor: Dev4ever
seebeek17 pisze:O ile normalnie przy zwykłej przechadzce, fps się mocno zwiększa, o tyle przy strzelaniu, ilość klatek spada do samobójczych wartości. Ze 120fps spada do 10-25 fps. To jest jakaś porazka ten Psotal.
Na której mapie to sprawdzałeś?
seebeek17 pisze:I wydaje mi się, ze lepiej ustawić Channels na przykład na 128. Chyba lepiej działa wtedy, ale stwierdzam to po krótkich testach.
Nie testowałem na 128, ale wiem że ustawienie wartości 64 powoduje problemy z urywaniem się niektórych dialogów podczas rozgrywki, co na 32 nie występuje. Ja bym zostawił mimo wszystko na 32 tak jak to było w 1409 ;)

: 11 mar 2018, 19:10
autor: seebeek17
Dev4ever pisze:Na której mapie to sprawdzałeś?
Zrobiłem szybkie testy na mapie z tunelem do Wujka Dave'a, pakingiem z wejściem do Mall i tam jak się do kościoła idzie. Nie pamiętam jak ta mapa się nazywała

: 11 mar 2018, 20:18
autor: Dev4ever
seebeek17 pisze:Zrobiłem szybkie testy na mapie z tunelem do Wujka Dave'a, pakingiem z wejściem do Mall i tam jak się do kościoła idzie. Nie pamiętam jak ta mapa się nazywała
Highlands to najgorzej zoptymalizowana mapa w P2C, niemiłosierny stuttering podczas strzelania, zabijania, wojny bystków, zbugowane drzewa, na które nie działa światło i świecą się identycznie na ciemny kolor itd.. Jak w STP czy AWP wszystko z nią jest ok tak w P2C RWS spierdolił coś w niej, przez co jest ona niegrywalna. Sam ja wydając AWPF byłem zmuszony przeportować ową mapę z STP, by uniknąć tych problemów. To samo się tyczy map takich jak: Church, Greenbelt 1 i 2, Forest i Sub-3, wszystkie miewają podobne problemy albo z stutteringiem, albo z ogólnie niską wydajnością, albo bugi z przyciemnionymi drzewami i jest to wina tylko i wyłącznie od strony RWS'u którzy coś przekombinowali w owych mapach, że są takie spadki fps i błędy z oświetleniem obiektów ;)

: 11 mar 2018, 20:22
autor: Dzienis
Świetna rzecz Dev. :ok:
Jak jeszcze kiedyś zechcę zwiedzić Paradise to z pewnością zastosuję. ;)

: 12 mar 2018, 06:37
autor: Pan Szatan
Jak to jest że ty zawsze masz jakieś dziwne problemy z P2C o których ja pierwszy raz w życiu słyszę :bolek:

: 12 mar 2018, 09:47
autor: Dev4ever
Pan Szatan pisze:Jak to jest że ty zawsze masz jakieś dziwne problemy z P2C o których ja pierwszy raz w życiu słyszę
Bo widocznie mało grasz w Postala na steamie, lub nie przeszkadza Ci jak fps dropi do wartości poniżej 20 i Twoje oko nie widzi stutteringu czyli po prostu mówiąc chwilowych zacięć animacji :bolek: Teraz na poważnie: Odpal sobie mapę Highlands na czystym P2C, postrzelaj chwilę, pozabijaj kilku bystków i rób to przy włączonym programie mierzącym fps (czyt. Msi afterburner, fraps, lub komenda stat fps w konsoli gry) a zobaczysz jak fps niemiłosiernie dropi ;)

: 13 mar 2018, 07:59
autor: Radzik
Pan Szatan pisze:Jak to jest że ty zawsze masz jakieś dziwne problemy z P2C o których ja pierwszy raz w życiu słyszę
Wiele zależy od tego jaka jest twoja odporność na dostrzeganie bugów. Im większa tylko bardziej ignorujesz błędy, które innych drażnią.
Osobiście jestem dość mocno wyczulony na bugi, a Dev który poznał tą grę prawie na wylot od strony technicznej jest jeszcze bardziej wyczulony ode mnie, i wcale mu się nie dziwię że widzi błędy, które spora część osób ignoruje.