Strona 1 z 6

Rekonstrukcja rangi Modder?

: 29 lip 2014, 16:52
autor: Tiquill
Ostatnie Letnie Awanse zrodziły, jak się okazuje, u kilku użytkowników parę gorzkich refleksji, które wyrazili w ten czy inny sposób na forum. Przede wszystkim Rycho3D zrezygnował z rangi Modder jak też z rangi specjalnie dla niego: VIP-Modder. Nie będę za nikogo tłumaczył jego postępowań, choć mogę je i dobrze interpretować. Pewni użytkownicy czują się pominięci w awansach do rangi Modder. Chcę zrobić z tego ankietę, ale najpierw - wyraźcie swoje zdanie. Wprost. Nie piszę nic od siebie, bo nie chcę nic sugerować. Wszystko można zmienić, jeśli jest wola. I jeśli jest powód do tego...

: 29 lip 2014, 17:10
autor: Rycho3D
Pisałem tego posta z 10 razy i stwierdzam że nie mam zdania na ten temat.
PS.
Daj wszystkich na biało i po kłopocie :D

: 29 lip 2014, 17:28
autor: seebeek17
Według mnie ranga Modder jest trochę za bardzo ogólnikowa.
Tzw. jedni znają się jedynie na animacjach, modelingu itp., inni za to są dobrymi kodderami, inni robią świetne mapy, a jeszcze inni potrafią wszystko wymienione i jeszcze więcej.

Pomyślałem o rozbiciu rangi Modder na 3 inne, ale to nie miało by sensu, bo jeśli np. na rangę "Średni Modder" (lub podobną) trzeba by było umieć robić nowe modele i animacje, a np. "Starszy Modder" by musiał umieć wszystko tamto + jeszcze robić skrypty, to by było nie fair, bo np. dla kogoś łatwiejsze są skrypty a dla innych animacje itp.

Inna moja propozycja to rozbicie rangi Modder, i zrobienie kilku innych np. Mapper, Modeler&Animator (nie wiem jaką dać łączną nazwę :p ), kodder, oraz Modder (Modder by musiał umieć wszystko powyższe). Wtedy otrzymanie rangi Modder, by było słusznie zasłużone, by było zaszczytem, a nie, że ktoś sb zrobi jakąś tam mapkę i dostaje na wejściu Moddera.

: 29 lip 2014, 17:30
autor: Rycho3D
Według mnie ranga Modder jest trochę za bardzo ogólnikowa.
Tzw. jedni znają się jedynie na animacjach, modelingu itp., inni za to są dobrymi kodderami, inni robią świetne mapy, a jeszcze inni potrafią wszystko wymienione i jeszcze więcej.
Dlatego masz dodatkowe pole [pro] w profilu by to uregulować.
seebeek17 pisze:Pomyślałem o rozbiciu rangi Modder na 3 inne, ale to nie miało by sensu, bo jeśli np. na rangę "Średni Modder" (lub podobną) trzeba by było umieć robić nowe modele i animacje, a np. "Starszy Modder" by musiał umieć wszystko tamto + jeszcze robić skrypty, to by było nie fair, bo np. dla kogoś łatwiejsze są skrypty a dla innych animacje itp.
Jeszcze więcej kolorów nie ścierpię :D

: 29 lip 2014, 17:35
autor: Tiquill
Rycho3D pisze:Pisałem tego posta z 10 razy i stwierdzam że nie mam zdania na ten temat.
I to jest zdanie inicjatora tych rozmów. Chciała Zosia Antka, ale - uuuciekła! :lol2:


seebeek17, poczekam na inne opinie, dopiero odpiszę. ;)

: 29 lip 2014, 17:40
autor: Mike
Dobry byłby rozłam "Moddera" na kilka części. Kolor inny nie potrzebny.
Bo to zupełnie nie uczciwe, że ktoś wypuści mega mod, który robił naprawdę długo i się do niego przyłożył a ktoś inny zrobi menu z innymi kolorkami czy nowy HUD i nosi tą samą rangę :| .
Jakiś podział by sie przydał.

: 29 lip 2014, 17:41
autor: Rycho3D
I to jest zdanie inicjatora tych rozmów. Chciała Zosia Antka, ale - uuuciekła! :facepalm:
Rekonstrukcja to nie mój pomysł ;>
Ja swoją rekonstrukcję przeprowadziłem, a że nie mam zdania w tej chwili, to może znaczyć że jest podzielone.

: 29 lip 2014, 18:13
autor: Ryuq
Dobry byłby rozłam "Moddera" na kilka części. Kolor inny nie potrzebny.
Mini Modder, Vip-Modder, Modder, AlfaModder i Premium Modder z lśniącym nickiem zrobionym na glitterach.

W sumie na jakimś forum o gamedevie były rangi MapMaker, Programista, Animator i tego typu szajs, ale tu? bez przesady.

Kiedyś kurcze w Polsce było (w kit dawno) że mod od Dodatku różniły gabaryty. Ot modem byłoby na przykład ED, ale już broni czy map się modami nie nazywało, a prosto dodatkami.
Dlatego masz dodatkowe pole [pro] w profilu by to uregulować.
Obrazek

: 29 lip 2014, 18:30
autor: Tiquill
Rycho3D pisze:Rekonstrukcja to nie mój pomysł ;>
Dobra, sorry, Rycho3D. Jeśli uraziłem - nie chciałem. Jakkolwiek nie patrzeć, to Ty byłeś pośrednim inicjatorem tej rozmowy, robiąc dla siebie - zadziałałeś też na całe forum. Bezpośrednim inicjatorem za to jestem ja. A w wypowiedziach ludzi tutaj dostrzegam to, co sam odczuwam, i to nie od dziś.

Lecz wciąż mam za mało, bym mógł przedstawić swoje zdanie. Muszę mieć do czego się odnieść. Kto został pominięty, kto został niesłusznie mianowany? I dlaczego.

: 29 lip 2014, 18:46
autor: Rycho3D
To nie lata 90', gdy brało się na kredyt i nie oddawało .
Moje zdanie jest takie:
Jak ktoś chciał rangę to na nią pracował, a jak dostał na kredyt to ma gdzieś wysiłek.

: 29 lip 2014, 20:30
autor: BloodLogin
mika90 pisze:Bo to zupełnie nie uczciwe, że ktoś wypuści mega mod, który robił naprawdę długo i się do niego przyłożył a ktoś inny zrobi menu z innymi kolorkami czy nowy HUD i nosi tą samą rangę :| .
dzięki mika90
seebeek17 pisze:Według mnie ranga Modder jest trochę za bardzo ogólnikowa.
Tzw. jedni znają się jedynie na animacjach, modelingu itp., inni za to są dobrymi kodderami,
Wiem że wszyscy przeciwko mnie , kiedyś wspominałem by zrobić JrModder wtedy nie przeszło...
3DMax 32bit trial nie znalazłem :/

A tak na poważnie :
Rycho3D pisze:Jak ktoś chciał rangę to na nią pracował, a jak dostał na kredyt to ma gdzieś wysiłek.
Dla Ciebie szacunek a Ja wydałem parę tricków jeszcze parę paczek na dysku w częściach ...
Ranga mnie zmotywowała rzuciłem byle przeróbki właściwości broni - bo i tak to oto pytał Seebeek17.
Teraz się wysilam nad mapkami ekmm nie tykajcie mnie !!

: 29 lip 2014, 21:50
autor: Mike
BloodLogin93 pisze:
mika90 pisze:Bo to zupełnie nie uczciwe, że ktoś wypuści mega mod, który robił naprawdę długo i się do niego przyłożył a ktoś inny zrobi menu z innymi kolorkami czy nowy HUD i nosi tą samą rangę :| .
dzięki mika90
Sorry jak uraziłem. Nie o to chodzi. Podałem tylko przykład ;) .
Chodzi mi tylko o to, żeby jakoś "rozdzielić" modderów ze względu na ich możliwości i to co zrobili do tej pory :) . Żeby była jakaś granica między nimi.

: 30 lip 2014, 00:12
autor: Mozal
Zabawne wszyscy podają BL93 na przykład. Musi być tego jakiś powód...

Co do tematu - jak już wspomniałem wyczyny Rycha nie równają się wyczynom kogoś kto zmienił tylko HUD. Już nie chodzi nawet o Ciebie BloodLogin. Muszę to powiedzieć, nie wiem czy te 'awanse lipcowe' nie były zbyt pochopne. Oczywiście nie mówię o wszystkich awansach.

: 30 lip 2014, 09:20
autor: BloodLogin
mika90 pisze:Chodzi mi tylko o to, żeby jakoś "rozdzielić" modderów ze względu na ich możliwości i to co zrobili do tej pory :) . Żeby była jakaś granica między nimi.
Dzielić lepiej niż wywalać pod warunkiem że ten sam kolor - bo fajny
Mozal pisze:nie wiem czy te 'awanse lipcowe' nie były zbyt pochopne.
A może warto poczekać aż się rozkręci... mnie ta ranga BARDZO BARDZO zmotywowała.
Jeszcze raz Dziękuje !

: 30 lip 2014, 12:06
autor: Piroziom
Co prawda rzadko zaglądam na forum, powód- mała ilość czasu ale mimo wszystko dorzucę swoje 2 grosze ;)
Szczerze trochę dziwnie czuję sie z rangą Modder, zwłaszcza czytając opis
Ludzie, którzy potrafią edytować Postala, znają się na mappingu, kodzie i animacji
Na kodach to się nie znam, na animacji też nie.
Ale czy jest sens tworzyć w nieskończoność nowe rangi?
Ps. Dokańczam mapki które miałem wypuścić 2 lata temu. Duży triple pack połączony z resztą mapek :)