Strona 1 z 1

[POMOC] Server Admin Postala 2 resetuje liczbę graczy do 16

: 02 sie 2016, 13:09
autor: Tiquill
Chyba mogę o tym jawnie pisać. ;) Ilekroć wejdę do panelu Server Admin (tego, który Postal 2 sam oferuje) by zdalnie konfigurować serwer, to jedna rzecz mnie irytuje. Wejdę w Opcje gry czy Opcje serwera, czy wejdę na Listę banów. Nie muszę nic zmieniać, wystarczy że tam wejdę. I już ustawia na serwerze
MaxPlayers=16
kiedy było 32. Jak mnie to wkurza. Nigdzie nie mam tych 16, w żadnym INI serwera ani mojego Postala. Bo nawet gdy takie było, to zmieniłem na 32. A ten cholerny panel pozwala na max 16. I zauważyłem, że dzieje się to tak samo po tym, jak wejdą tam inni admini serwera.

I weź wyłączaj serwer, poprawiaj INI zdalnie i włączaj z powrotem. I wpierw czekaj, by nikogo na serwerze nie było. :bolek:

Gdzie to jest? Co to jest? Czyta wprost z paczki .U i na sztywno sczytuje z Engine.GameInfo i nic tego nie zmieni? Ma ktoś na to radę?

: 02 sie 2016, 21:11
autor: Rycho3D
Może na mapie jest 16 ustawione

: 02 sie 2016, 22:36
autor: Radzik
Zrobiłem mały test na serwerze MaxVote. Mianowicie jest tam ustawione max 16 graczy. Spróbowałem więc ustawić 15 graczy i udało się. Próbuje więc w drugą stronę wpisuję 17 graczy klikam apply, i widzę jak w tym momencie, 17 zmienia się na 16. Próbuje więc jeszcze raz tym razem wpisuję 24, i ponownie widzę jak 24 zmienia się na 16. Teraz powstaje pytanie, czy takie jest ograniczenie tylko w webadminie?
Przejrzę pliki webadmina i obczaję do czego zmienne się odwołują.

EDIT

Dodatkowo jeszcze obczaiłem czy możliwe jest ustawienie więcej niż 16 graczy, z poziomu samej gry przed startem serwera, i tutaj ten sam problem. Wymusza max 16 graczy.

Re: [POMOC] Server Admin Postala 2 resetuje liczbę graczy do

: 03 sie 2016, 00:53
autor: Piroziom
Przyznam że nigdy nie widziałem aby na jakimkolwiek serwerze było więcej niż 16 graczy. W sumie to może i dobrze bo byłoby bardzo tłoczno to raz, dwa tabelka statów pod F1 musiałaby być bardzo ściśnięta. Ale świat się rozwija może i w końcu będzie potrzeba większej liczby miejsc do grania.
Rycho3D pisze:Może na mapie jest 16 ustawione
Tylko czy jest możliwość ustalenia limitu graczy powyżej 16 na samej mapie :drapanie:

: 03 sie 2016, 01:41
autor: Tiquill
Rycho3D pisze:Może na mapie jest 16 ustawione
Tak jest przy każdej chyba mapie. Nie wiem jak ustawy mapy do ustawów serwera się mają, ale sądzę, że serwer powinien być silniejszy. Poszukam map z większą ilością, potem z mniejszą - i zobaczę. O, jest jedna mapa 1na1, ciekawe...
Piroziom pisze:Tylko czy jest możliwość ustalenia limitu graczy powyżej 16 na samej mapie
To co wpiszesz we właściwościach, to jest. Mamy taką mapę zresztą, sama nazwa mówi to: mpDGT-KK-The_Stadium-[NM](SW){32p}.


Myślałem, może w samym html-u tej stronki/panelu (pliki w folderze Web każdego StP/FreeMP) jest coś zakodowane. Może mój Firefox trzyma cache i z niego wkleja. Może dostawca netu na swoich serwerach cache... Różnie człowiek myśli. :): Ale z Opery to samo. Wy macie to samo.
Radzik136 pisze:czy możliwe jest ustawienie więcej niż 16 graczy, z poziomu samej gry przed startem serwera, i tutaj ten sam problem. Wymusza max 16 graczy.
To znaczy startowałeś hosta z własnej gry? Bo jeśli tak, to byłby kolejny dowód, że sczytuje ma chama wprost z paczki U, ignorując to, co jest w ini.

Piroziom pisze:Przyznam że nigdy nie widziałem aby na jakimkolwiek serwerze było więcej niż 16 graczy. W sumie to może i dobrze bo byłoby bardzo tłoczno to raz, dwa tabelka statów pod F1 musiałaby być bardzo ściśnięta.
No, dziś było 11u, więc do 16u jest już bliziutko. A potem - dalej hop! :diabeł:

Te 32 to bardziej dla listy serwerów, by być na niej dobrze pozycjonowanym. Pierwszym kryterium, który serwer jest wyżej na liście jest liczba aktualnie graczy. Następne są ping i max ilość graczy. Jeśli wszędzie brak graczy, to najwyżej na liście są serwery z MaxPlayers=32. Nasza 16tka jest poniżej tej czołówki. A to z deka niekomfortowe jest. :>

: 03 sie 2016, 10:16
autor: Radzik
Zgadza się próbowałem odpalić hosta z własnej gry. Zasadniczo można by zarządzać serwerem tylko z poziomu samej gry "Admin Login" bo być może to nie zmieni ilości slotów, ale tu jest drugi problem nie zmienisz ani mapy bo się nie wczytają, ani muratorów bo nie jest to możliwe. Chyba więc na prawdę szczytuję z pliku .U więc chyba trzeba się do tego pliku dogrzebać i znaleźć zmienną odpowiedzialna za ilość graczy, lub napisać własnego webadmina xD Ktoś chętny? xD

: 03 sie 2016, 20:40
autor: Rycho3D
Spróbujcie wyłączyć boty, może wtedy będzie się dało więcej graczy.

: 03 sie 2016, 22:54
autor: Radzik
Spróbowałem i niestety to nie pomogło. Chyba nie ma wątpliwości, że to siedzi głęboko w pliku .U tylko teraz pojawia się problem, bo modyfikując plik .U możemy doprowadzić do mismatchy u osób chcących się podłączyć do serwera, co oznacza że należałoby napisać cuś co zmienia wartość Max Players w pliku ini na 32, i uruchamiane jest w przeglądarce internetowej.

EDIT


Zrobiłem nietypowy test, który może częściowo wyjaśnić dlaczego ustawić można maksymalnie 16 slotów na serwerze. Ustawiłem ilość botów na 16 i w tabeli wyświetlanych wyników, było ich widać 13, oraz wyświetlona została informacja, że jest jeszcze brakuje 3 innych graczy do wyświetlenia. Ustawiłem więc ilość botów na 32, i ponownie było wyświetlanych 13 graczy, z tą różnicą, że teraz brakowało 19 graczy, o czym informował komunikat.
Stwierdziłem więc, że zrobię test ostateczny i ustawię 64 boty, i tutaj ździwko, tabela informuje, że brakuje 19 graczy, natomiast na górze po lewej stronie ekranu, wyświetlana jest informacja, że zajmuję 64 miejsce.
Nie mogę pominąć faktu, że przy takiej ilości graczy, rozgrywka jest utrudniona, nie z powodu tego, że mapy są zwyczajnie za małe, ale z tego powodu, że silnik gry wyraźnie nie daje sobie z nimi rady.
Patrząc na obciążenie CPU i GPU widziałem, że mój komputer nie jest przeciążony, tylko sam silnik nie jest wstanie przetworzyć tak dużej ilości informacji.
Wynika z tego, że narzucony limit 16 graczy, wynika częściowo z zabiegu optymalizacyjno-zabezpieczającego serwer, chociażby przed potencjalnymi Crashami, od których MP wolnie niestety nie jest.
Sam test jaki wykonałem jest dość absurdalny, ale ma pewien sens, ponieważ gracze mogą wygenerować podobne o ile nie większe obciążenie.