FAQ/Troubleshooting etc dla naszego serwera
: 01 sie 2016, 16:39
Ludziom przydadzą się podstawowe porady aby nie mieli problemów naszymi serwerami. Już niebawem zareklamujemy serwer w świat i trzeba zebrać rady, jakie każdy znajdzie na tej stronie: https://mp.postalsite.info Piszcie więc, co warto ludziom "wyłuszczyć":
1. Jak uniknąć błędów z niepasującą wersją paczki, czyli mismatchy?
Jeśli jakiś serwer używa paczek innych niż twoja gra oraz innych niż powszechnie używane, to możesz w dość prosty sposób naprawić ten problem, bez reinstalacji gry. Znajdź i skasuj wszystkie pliki, które powodują błędy. Podczas następnego połączenia gra pobierze do swojego folderu Cache pliki w taki sposób, że przetrzymywać będzie tam każdą wersję danej paczki. I użyje tą, jakiej serwer wymaga. Bez błędu mismatch.
2. Czym się różnią gry Postal 2 MP Free od wersji Share The Pain na Steamie?
W zasadzie niczym. Różnice są tylko w konfiguracji gry, która na samą zgodność podczas gry nie wpływa. Domyślna instalacja Free MP nie pozwoli jednak teraz zagrać, bo gra nie ujrzy żadnego serwera. Zmienił się serwer master, który zbiera wszystkie serwery tak, by twoja gra mogła je zobaczyć. Nasza paczka AllInOne zawiera już poprawkę, która widzi wszystko poprawnie. Po pobraniu AllInOne możesz bez problemu grać też na serwerach Steam'owych.
3. Pobrałem kiedyś AllInOne, ale teraz mam mismatche, czemu?
Zaktualizuj AllInOne o nową wersję. Najlepiej pobierając nową wersję w całości, od nowa. Jeśli zaś wiesz dobrze, kiedy i jaką wersję pobrałeś wcześniej, to możesz tylko zaktualizować ją o mniejszą paczkę samego nowego update.
4. Dlaczego update serwera powoduje mismatche?
To nie nasza wina, to zależy od autora modyfikacji. Staramy się mieć najnowsze wersje plików. Jeśli autor moda zrobił nową wersję pod taką samą nazwą - konieczny jest update AllInOne, aby uniknąć mismatcha. Jeśli natomiast autor zrobił nową wersję pod nową nazwą (np. AwesomeInv_v108), to nie musisz nic robić. Gra spokojnie pobierze nową wersję do swojego Cache i z niej będzie korzystać.
5. Czy używacie własnych plików, czy tylko znane mody?
W miarę potrzeb tworzymy też własne pliki i mody. W tym przypadku update naszych plików nigdy nie będzie powodowało błędów typu mismatch, nowym wersjom dajemy nowe nazwy.
Piszcie, co warto też tu dać.
Acha, to wszystko docelowo będzie w wersji anglojęzycznej, więc możecie pisać od razu po angielsku.
1. Jak uniknąć błędów z niepasującą wersją paczki, czyli mismatchy?
Jeśli jakiś serwer używa paczek innych niż twoja gra oraz innych niż powszechnie używane, to możesz w dość prosty sposób naprawić ten problem, bez reinstalacji gry. Znajdź i skasuj wszystkie pliki, które powodują błędy. Podczas następnego połączenia gra pobierze do swojego folderu Cache pliki w taki sposób, że przetrzymywać będzie tam każdą wersję danej paczki. I użyje tą, jakiej serwer wymaga. Bez błędu mismatch.
2. Czym się różnią gry Postal 2 MP Free od wersji Share The Pain na Steamie?
W zasadzie niczym. Różnice są tylko w konfiguracji gry, która na samą zgodność podczas gry nie wpływa. Domyślna instalacja Free MP nie pozwoli jednak teraz zagrać, bo gra nie ujrzy żadnego serwera. Zmienił się serwer master, który zbiera wszystkie serwery tak, by twoja gra mogła je zobaczyć. Nasza paczka AllInOne zawiera już poprawkę, która widzi wszystko poprawnie. Po pobraniu AllInOne możesz bez problemu grać też na serwerach Steam'owych.
3. Pobrałem kiedyś AllInOne, ale teraz mam mismatche, czemu?
Zaktualizuj AllInOne o nową wersję. Najlepiej pobierając nową wersję w całości, od nowa. Jeśli zaś wiesz dobrze, kiedy i jaką wersję pobrałeś wcześniej, to możesz tylko zaktualizować ją o mniejszą paczkę samego nowego update.
4. Dlaczego update serwera powoduje mismatche?
To nie nasza wina, to zależy od autora modyfikacji. Staramy się mieć najnowsze wersje plików. Jeśli autor moda zrobił nową wersję pod taką samą nazwą - konieczny jest update AllInOne, aby uniknąć mismatcha. Jeśli natomiast autor zrobił nową wersję pod nową nazwą (np. AwesomeInv_v108), to nie musisz nic robić. Gra spokojnie pobierze nową wersję do swojego Cache i z niej będzie korzystać.
5. Czy używacie własnych plików, czy tylko znane mody?
W miarę potrzeb tworzymy też własne pliki i mody. W tym przypadku update naszych plików nigdy nie będzie powodowało błędów typu mismatch, nowym wersjom dajemy nowe nazwy.
Piszcie, co warto też tu dać.
Acha, to wszystko docelowo będzie w wersji anglojęzycznej, więc możecie pisać od razu po angielsku.