Strona 1 z 4

Guild Wars / Guild Wars 2

: 03 mar 2008, 18:40
autor: Alixo
Witam chciałem wam zaprezentować moją ulubioną gre typu MMORG GUILD WARS.
Wyszło baardzo dużo części tej gry około 4 między innymi GW:Factions, GW:nightfall, GW:prophecies i GW: Eye of the north.

W grze jest dużo profesi między oto i one:



Wojownik (ang. Warrior) - jego rolą jest przede wszystkim bezpośrednie przyjęcie na siebie obrażeń zadanych przez przeciwnika. Większość jego umiejętności bazuje na adrenalinie. Może specjalizować się w walce trzema rodzajami broni (mieczami, toporami lub młotami), a także rozwijać dwie dodatkowe cechy: siłę (dla zadawania większych obrażeń i wzmocnienia działania umiejętności związanych z przetrwaniem jak najdłużej) i taktykę (pozwalającą unikać obrażeń, zwiększać szybkość albo po prostu przeszkadzać w realizacji celu przeciwnikowi). Z postacią wojownika związane jest pojęcie Tank, czyli gracza biorącego na siebie cały impet ataku przeciwnika, na którego rzucają swoje czary inni członkowie drużyny.

Mnich (ang. Monk) - postać, której głównym zadaniem jest utrzymywanie siebie i reszty drużyny przy życiu poprzez leczenie i rzucanie zaklęć ochronnych oraz odradzanie ich, jeśli zginą. Specjalizacje Monka to: Healing Prayers (leczenie), Protection Prayers (ochrona, zapobieganie), Smiting Prayers (zadawanie obrażeń) i Divine Favor (zwiększanie mocy i skuteczności czarów Monka). Monk jest także wykorzystywany jako Bonder - mnich, który chroni i zapobiega obrażeniom zadawanym wybranemu wojownikowi (patrz: tank), przy użyciu umiejętności Protection Prayers.

Elementalista (ang. Elementalist) - mag mający do dyspozycji moce czterech żywiołów - wody, powietrza, ognia i ziemi (może używać każdej z nich), jest w stanie zadawać duże obrażenia wielu wrogom jednocześnie (tzw. nuke) używając fire magic (while burning) i ma do dyspozycji najwięcej energii dzięki energy storage. Jest mistrzem efektów obszarowych.

Nekromanta (ang. Necromancer) - postać władająca magią śmierci i krwi posiadająca w swoim arsenale również klątwy. Nekromanta zyskuje energię za każdą śmierć zarówno przeciwnika jak i członków własnej drużyny (w tym przywołanych kościanych sług) dzięki Wydzieraniu Duszy (ang. Soul Reaping). do jej głównych umiejętności należy wysysanie życia z wrogów (również po to, by przenieść je na siebie) oraz tworzenie kościanych sług poprzez penetrowanie ciał zabitych. Wyróżniamy MM (Minion Master), Order Necro, BiP Necro oraz Necro na klątwy (głownie Spoil Victor, Spiteful Spirit).

Łowca (ang. Ranger) - typowy łucznik, postać, która specjalizuje się zwabianiem wrogów, zastawianiem pułapek oraz zadawaniem długotrwałych obrażeń. Może oczarować dowolne zwierzę i sprawić, by stało się jego towarzyszem. Posiada on również możliwości przerywania czynności przeciwnikom

Mesmer - postać specjalizująca się zarówno w zadawniu obrażeń poprzez degenerację życia, jak i we wspieraniu swojej drużyny zaklęciami inspirującymi. Głownym zadaniem Mesmera jest przerywanie zaklęć przeciwnika, wykradanie mu energi, oraz zadawanie obrażeń docelowo lub sygnety. Jego głównym atrybutem jest Szybkie Rzucanie Czarów.

Profesje dodane w Factions:

Zabójca (ang. Assassin) - skrytobójca zadający obrażenia przy pomocy sztyletów. Jego ataki są wyjątkowo szybkie i skuteczne. Zabija wrogów przy pomocy kombinacji ciosów. Jako jedyna postać w grze dysponuje także duzą gamą umiejętności ktore pozwalają mu na teleportowanie się do przeciwnika (tzw. shadow step).

Rytualista (ang. Ritualist) - szaman, który swą magią, opierającą się głównie na przywoływaniu duchów i modlitwach, wspiera drużynę zaklęciami ochronnymi, bądź zadaje obrażenia wrogom.

Profesje dodane w Nightfall:

Patron (ang. Paragon) - Obrońca i wojownik ze świata Elony. Używa okrzyków bojowych do buff-owania (wzmacniania) drużyny lub zwiękaszania zadawanych obrażeń u sojuszników. Za broń służy mu włócznia(Spear).

Derwisz (ang. Dervish) – Uzbrojony w kosę i mogący atakować paru wrogów jednocześnie święty wojownik. Opanował dwa żywioły wiatru i ziemi, modli się do nich prosząc o łaske i moc. Dodatkowo potrafi przybierać formy bogów ze świata GW , takie jak Balthazar, Lyssa, Melandru, Grenth oraz Dwayna.


W grze mamy bardzo dużo questów.
Jest miasto w którym się spotykają ludzie z całego świata.
Każdy gracz dostaje swoją własną mapke na którą nikt z innych playerów nie może ci na nią wejść i lać twoich potworów.

W grze mamy dwa światy
PVP:
Gracze leją się bez oporu, lub są wojny gildii
Kampania:
Właśnie w której każdy gracz dostaje swoją przestrzeń.

Gra jest bardzo wyposażona w różnego rodzaju broni i pancerzy, barwników, itp.

W Factions gdy nabijamy 20 lvl dalej sie nie da nabijać ;/ ale za to dostaniemy tak zwany green item lub popularnie nazywany "rare item"

Gra zawiera barwne krajobrazy oraz dużo potworów.
W grze jest bardzo dużo komęd typu /dance czyli można tańczyć postacią po /haha czyli tarzanie się na ziemi ze śmiechu :D


Na koniec mówię oczywiście że gra jest do kupienia, normalnie w pudełkowej wersii :D

Filmy:

Tu macie pokaz tańca :D

[youtube][/youtube]

Rozwalanie potworków:

[youtube][/youtube]

Screeny:
Obrazek
Obrazek


Recenzję napisałem sam oprócz opisywania postaci (by wikipedia.pl :D)

: 03 mar 2008, 19:47
autor: Lothar
Dla bardziej obeznanych z terminologią:
Jedynym miejscem, gdzie spotkać możemy innych graczy są miasta i outpost'y, zaś wszelkie lokacje w których coś/kogoś zabijamy, bądź wykonujemy zadania są oddzielnymi instance'ami dla każdej drużyny, która w owe miejsce się uda. Plusem tego rozwiązania jest brak buraków, tłukących nasze mobki (o czym Alixo wspomniał), oraz spore odciążenie serwera. Dla niektórych atutem może być również wyrównany poziom trudności - w żadne z miejsc nie udamy się w 20, 40 czy 200 graczy, jak ma to miejsce w standardowych MMO. Tutaj maksymalny rozmiar drużyny to 8 graczy (przy czym w początkowych miejscówkach można poskładać party z maksymalnie 4). Osobiście mi to rozwiązanie przypadło do gustu.
Przechodząc do sprawy dzielenia loot'ów - każdy wypadający przedmiot jest losowany i rezerwowany dla wylosowanej postaci... co, jak dla mnie, nie jest zbyt dobre, gdyż czasami item w sam raz dla elementalisty przypadnie warrior'owi, który okazuje się konkretnym sk... bardzo niemiłym człowiekiem i nie chce takowego item'ka oddać :-(
Oczywiście można zamiast innych graczy wykonywać zadania z henchmen'ami (coś w rodzaju bot'a. Nie mamy dużego wpływu na ich zachowanie), ewentualnie (dla posiadaczy Nightfall) heroes'ami (im możemy dobierać umiejętności, statystyki oraz ekwipunek, oraz dokładnie rozkazywać, co mają robić), jednak jak w każdej grze AI lubi czasami zawieść, co chociażby podczas walki z Shiro Tagachi (boss z Factions) kończy się fatalnie... no cóż, ale to MMO a w MMO liczy się drużyna. A dobra drużyna jest potęgą, która ze wszystkim sobie poradzi. I tutaj pojawia się problem znalezienia dobrej drużyny... ale to już trzeba sprawdzić we własnym zakresie. Osobiście byłem w 7 gildiach, z których każda się rozpadła bo... liderzy się pokłócili X_x

Sprawa PvP przedstawia się nad wyraz interesująco na tle innych MMO. Po pierwsze możemy walczyć w pojedynkę (gracz vs gracz), drużynowo (team vs team), oraz w gildiach (co z kolei przekłada się na ranking gildii i jej pozycję w świecie). Należąc do gildii i posiadając dodatek Factions możemy walczyć po stronie jednego z wielkich rodów - Luxon oraz Kurzik, biorąc udział w różnych zmaganiach, polegających na zdobywaniu punktów kontrolnych i bronieniu ich przez przeciwnikami, odnalezienia artefaktu na arenie i przetransportowaniu go do swojej bazy, bądź zabiciu kapłana przeciwnej drużyny i tym podobne. Zabawa czasami bywa przednia xD A jeśli mamy jakieś święta (gwiazdka, Wielkanoc, japońskie Okunchi i takie tam) dochodzi serja ciekawych eventów i konkurencji, jak rzucanie śnieżkami, szukanie prezentów, łapanie... Grinch'a (nie nazywa się Grinch, tylko Grantch, ale wygląd jest niemal identyczny :-P), wyścigi żuków i masa innych xD

Aby grać w GW należy jedynie wykupić podstawkę, bądź któryś z dodatków (poza GW:EN, który wymaga któregokolwiek innego dodatku do działania), instalujemy, zakładamy konto i gramy. Nie płacimy żadnego abonamentu. :lol:

Polecam każdemu, kto lubi klimatyczne eRPeGi :D Przy okazji - ostatnimi czasy gra poważnie staniała, więc nie stanowi już wielkiego wyzwania dla portfela 8-)

Mógłbym jeszcze duuużo napisać, ale czas mnie goni (Boziu, kiedy to się skończy :-( ). Ale może niedługo walnę jakąś recenzyjkę :D
A teraz kilka screen'ów (niestety i tutaj nie obyło się bez dzieci NEO. Mam na myśli Koto Derwish Pl na pewnym screen'ie... no cóż, ale zawsze jest "Ignore List" :D):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Guild Wars: Eye of The North:
[youtube][/youtube]

: 03 mar 2008, 21:08
autor: Mr Minio
Eee... tam Regnum nie brzebije :diabel:
Od razu mi się◘ nie spodobała gdy przeczytałem że nie można widzieć innych graczy i ma się mapkę tylko dla siebie. A grafa jaka?

: 03 mar 2008, 21:11
autor: Robseßed
Grafa... hm śmiem twierdzić po screenach że niezła. :diabel:

: 03 mar 2008, 21:24
autor: Lothar
Mr Minio pisze:Eee... tam Regnum nie brzebije :diabel:
Od razu mi się◘ nie spodobała gdy przeczytałem że nie można widzieć innych graczy i ma się mapkę tylko dla siebie. A grafa jaka?
Innych graczy widać w miastach. Poza tym reprezentujesz sobą kiepskie podejście - "Nie grałem, coś tam przeczytałem i dlatego mi się nie podoba" :-P Jak dla mnie trzeba zagrać nawet w najgorszą szmirę, żeby móc ją jako-tako oceniać. A grafa... no cóż, screen'y tego nie pokażą. Trzeba samemu zobaczyć te gigantyczne wodospady, okrytą mgiełką dżunglę, olbrzymie lodowce, piękne, malownicze pustynie, pełne ruin, gargantuiczne podziemia, cudowne efekty świateł i cieni... ehhh... i do tego ta oszałamiająca, pełna ekspresji, klimatu i uczuć muzyka... ehhh... kocham tę grę 8-)

========EDIT========
https://forum.postalsite.info/g ... .html#20541 - dorzuciłem gameplay 8-)

: 03 mar 2008, 22:39
autor: Alixo
Lothar jakie masz części bo ja tylko factions ;/ :D

[ Dodano: 2008-03-03, 22:42 ]
Mr Minio. grafa na pewno lepsza niż w regnum, może na screenach i filmach tego nie widzać ale wież mi! No i to co lothar mówił.. muuuzyka miód dla uszu ! No i te wodospady :P

: 04 mar 2008, 14:59
autor: Mr Minio
Po filmiku widzę, że walka wygląda dziwnie, nie lubię walk z daleka. Skoro inni gracze są tylko w miastach to czemu na początku są oni?(zaraz po wyjściu z miasta)

: 04 mar 2008, 17:12
autor: Lothar
Alixo pisze:Lothar jakie masz części bo ja tylko factions ;/ :D
Wszystkie, nawet Pre-Order GW:EN sobie sprawiłem xD
Mr Minio pisze:Po filmiku widzę, że walka wygląda dziwnie, nie lubię walk z daleka.
Co za problem grać Warrior'em? :zdziw: Ehh, coś czuję, że przemawia przez Ciebie fanatyzm Regnum, przez co szukasz w GW niedoróbek, których nie ma :-P Poza tym walka od tej w Regnum specjalnie się nie różni... pomijając fakt, że tutaj jest dynamiczniejsza i bardziej emocjonująca (moim zdaniem) 8-)
Mr Minio pisze:Skoro inni gracze są tylko w miastach to czemu na początku są oni?(zaraz po wyjściu z miasta)
Chyba niedokładnie czytałeś to co napisałem:
Lothar pisze:[...] miejscem, gdzie spotkać możemy innych graczy są miasta i outpost'y, zaś wszelkie lokacje w których coś/kogoś zabijamy, bądź wykonujemy zadania są oddzielnymi instance'ami dla każdej drużyny, która w owe miejsce się uda. [...] maksymalny rozmiar drużyny to 8 graczy (przy czym w początkowych miejscówkach można poskładać party z maksymalnie 4) [...]
Czytaj - grałem w party, dlatego są ze mną inni 8-)

: 04 mar 2008, 19:06
autor: Alixo
Matkoo mr minio czytaj!! Widze że zauważasz że gw zaczyna być lepsze od regnum i wyszukujesz błędy a walka na odległość? Bo naptrzykład można być łucznikiem lub nekromatną <lol>

Warrior 4ever :D

: 04 mar 2008, 19:18
autor: Lothar
Alixo pisze:Warrior 4ever :D
Elementalista też jest niezły (zwłaszcza Earth Tank do walki w pojedynkę - praktycznie nieśmiertelny xD)... jak każda klasa. I to jest kolejnym plusem - cały czas pojawiają się większe i mniejsze update'y, dzięki czemu klasy są niesamowicie zrównoważone 8-)

: 04 mar 2008, 19:25
autor: Robseßed
Mam pytanie: kupuję Guild Wars i gram dopóki mi się nie znudzi, czy muszę płacić abonament za każdy miesiąc?

: 04 mar 2008, 19:27
autor: Alixo
Nie, gra jest w pełni darmowa, oczywiście po za za kupem :D

: 04 mar 2008, 19:29
autor: Mr Minio
A można pobrać skądś demo tej gry do testów? To bym naprawde ocenił. Chociaż wątpie aby gra internetowa posiadała demo.
A czy w tej grze można kamerę dać niżej ni ż to jest pokazane na filmiku?


Co do grafiki to lepsza niż w Regnum, ale nie samą grafą człowiek żyje.
Co do warriora to nie wyobrażam sobie innej profesji :)

A teraz małe porównanie tej gry do Regnum


Grafika: Wiadomo, że w Guild Wars lepsza.
Dźwięk: Wydaje mi się, że w Guild Wars
Opłacalność: Tu wygrywa Regnum, bo jest darmowa!
Wielkość mapki: Nie wiem, ale chyba w Regnum jest większa, lub GW więc pozostaje bez oceny.
Liczba profesji: GW wygrywa o wiele więcej niż w Regnum
Liczba ras: Wygrywa Regnum. Autor 1 postu nic nie wspomniał o rasach w GW.
Ilość graczy: Nie wiem, myśl, że GW
Liczba questów, przedmiotów, czarów itp. remis, ponieważ nikt nie będzie tego wszystkiego liczył.

Ogólnie wygrywa GW, ale jest 1 "ale". Gra plus 2 dodatki kosztuje ponad 100 zł a Regnum jest darmowe, więc która gra lepsza? Ocenę pozostawiam dla was!
Jak zagram w GW to napiszę naprawde co lepsze.

: 04 mar 2008, 19:30
autor: Lothar
Kmieciu pisze:Mam pytanie: kupuję Guild Wars i gram dopóki mi się nie znudzi, czy muszę płacić abonament za każdy miesiąc?
Normalnie zaraz się sfocham i nic nie będę pisał xD
Lothar pisze:Aby grać w GW należy jedynie wykupić podstawkę, bądź któryś z dodatków (poza GW:EN, który wymaga któregokolwiek innego dodatku do działania), instalujemy, zakładamy konto i gramy. Nie płacimy żadnego abonamentu. :lol:

: 04 mar 2008, 19:37
autor: Alixo
ras nie wymieniałem bo jest dużo od człowieka po elfa :D