Strona 1 z 7

CRYSIS

: 05 kwie 2007, 18:01
autor: ciuciu
Grałem w tą wspaniałą gierke 8-)
Jest full-wypas!!! Grafika nawet nie mówie przebija wszystkie gry dosłownie!
Fabuła też niezła ale o ufo już sporo było

Co sądzicie o tej wspaniałej gierce?

Dodano:

Crysis to gra akcji/FPS zrealizowana w studiu programistycznym Crytek, które w 2004 roku swoim znakomitym Far Cry’em wdarło się na czołówki list przebojów gier komputerowych. Powodem tego był zarówno niespotykanie szczegółowy, trójwymiarowy silnik graficzny, znakomity model fizyczny, jak i ciekawa fabuła. Przez kolejne dwa lata developerzy ostro pracowali i ulepszali każdy mechanizm zastosowany w Far Cry, czego owocem jest druga wersja silnika CryEngine oraz opisywany tutaj tytuł, Crysis, który rzecz jasna go wykorzystuje. Idąc z aktualnie panującą modą, autorzy postawili największy nacisk na opracowanie rozbudowanego trybu wieloosobowego, zaś dla pojedynczego gracza przygotowali dość krótką, bo około 10-godzinną, aczkolwiek wciągającą fabułę. Co prawda, mimo, iż nie mamy wpływu na przebieg zaplanowanych wydarzeń, to pewne cele może osiągać na różne sposoby. Ponadto, bohater może (ale nie musi) np. romansować z jedną z żołnierek występującą w grze.

Akcja gry ma miejsce w niedalekiej przyszłości, kiedy to na małej tropikalnej wysepce rozbija się niezidentyfikowany obiekt latający pochodzenia pozaziemskiego. Północna Korea jak również Stany zjednoczone wysyłają swoje floty, by sprawdziły jego pochodzenie. Okazuje się, że na wyspie wylądowali kosmici, którzy aby przeżyć muszą przebywać w temperaturze ujemnej. Dlatego też przy pomocy specjalnego działa dużej mocy stopniowo zmieniają wyspę w lodową skorupę. Mamy więc wojska dwóch zwaśnionych nacji oraz przybyszy z kosmosu, a zatem bardzo niestabilną i trudną sytuację. W całym tym zamieszaniu znajduje się Jake, główny bohater Crysis.

Jedną największych zalet gry jest obszar na jakim toczą się nasze przygody, czyli wyspa o zróżnicowanej topografii terenu i porośnięta bujną roślinnością. Dzięki silnikowi CryEngine 2, autorom udało się uniknąć dzielenia jej na przeróżne poziomy ograniczone niewidzialnymi ścianami czy przeszkodami. Zatem w każdym momencie rozgrywki cały jej obszar stoi otworem. Na dodatek całość zrealizowano w robiącej duże wrażenie oprawie wizualnej (wsparcie DirectX 10 i shader model 4.0) oraz włożono dużo wysiłku w to, aby otoczenie było w pełni interaktywne – każdy element można poruszyć i zniszczyć. Dynamicznie zmienia się położenie słońca ze wschodu o świcie do zachodu o zmierzchu, chmury i duże skały rzucają odpowiednie do pory dnia cienie itd.

W stosunku do Far Cry rozbudowano też sam gameplay. Nasz bohater nie porusza się tylko w pojedynkę, lecz wspomagają go koledzy z oddziału. Co prawda nie mamy bezpośredniego wpływu na ich zachowanie się (tj. nie możemy wydawać rozkazów), ale Crytek opracował złożone procedury sztucznej inteligencji, które nimi sterują. Notabene już te w Far Cry wzbudzały szacunek. Zarówno Jake jak i reszta żołdaków wykorzystuje całą gamę futurystycznych gadżetów, począwszy od specjalnego Nano-kombinezonu, dzięki któremu są w stanie przetrwać w bardzo niekorzystnych środowiskach (np. niskiej temperaturze), a skończywszy na akceleratorach molekularnych lub generatorach impulsów energetycznych o promieniu 50 metrów. Ponadto do używanej broni można przyłączać np. tłumiki, lunety lub celowniki laserowe. Warto dodać, że dane jest nam również uczestniczyć w podniebnych potyczkach.

Multiplayer oferuje kilka różnych typów potyczek wieloosobowych, w tym popularny deathmatch oraz team deathmatch. Crysis nie posiada niestety trybu kooperacji. Autorzy zrezygnowali z możliwości kierowania obcymi – na przeciwko siebie stają drużyny złożone z ludzi. Na mapach pojawiają się przeróżne artefakty, jakie mogą posłużyć do modyfikacji posiadanych broni i pojazdów.

[ Dodano: 2007-04-13, 12:16 ]
Nikt się nie wypowiadam to wstawie skrina(można się pomęczyć)

Gdyby nie było napisu to nieskapneliścieby sie które to gra a które to realne zdjęcie!Obrazek

: 18 kwie 2007, 19:16
autor: Neon
okey ale co to jest za szopa stara?

: 18 kwie 2007, 19:19
autor: Robseßed
Rzeczywiście, grafika powala. Jakie to ma wymagania?

: 18 kwie 2007, 19:24
autor: Tiquill
Jeszcze widać różnice. ;) Góry w oddali są zbyt wyraźne (gra nie uwzględnia jeszcze warunków atmosferycznych aż tak dobrze) a trawa zbyt prosta i jednorodna. Ale to tylko szczegóły. Grafika jest wielka.

: 18 kwie 2007, 19:29
autor: Mixer
ale i tak grafika jest powalajaca ciuciu, daj wiecej screenow
Kmieciu pisze:Jakie to ma wymagania?
tez bym chcial sie dowiedziec
znalazlem kilka screenow
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 18 kwie 2007, 19:32
autor: Robseßed
Zgaduję: 1 gb RAM, 256 karta graficzna? ;-) No i oczywiście jakiś "malutki" procesorek :mrgreen:

: 18 kwie 2007, 19:34
autor: Neon
Na serio sie pytam coto za szopa stara :-)

: 18 kwie 2007, 19:36
autor: Mixer
moze jest taka na jakiejs wyspie i autorzy gry dali ja tak dla zwaly

: 18 kwie 2007, 19:40
autor: Neon
wiesz mi sie nie kojarzą raczej kosmici z szopą stara ale kijek Grafika Fajna jest rzeczywiście .Gdyby postal był by z taką grafiką....no może postal 3 będzie mieć cos podobnego

: 18 kwie 2007, 19:45
autor: Tiquill
Życzyłbym sobie takiej grafy. A nawet żądał.

Neon, wszystko bardzo piękne, ale jak jeszcze raz dasz 'morze' zamiast 'może', to dam warna. Oczy bolą od takich błędów. :-/

: 18 kwie 2007, 19:48
autor: Mixer
Neon pisze:Gdyby postal był by z taką grafiką
i zapewne tylko niewiele osob bedzie mogla zagrac w postala bo wymagania sprzetowe bylyby potezne

: 18 kwie 2007, 19:49
autor: Tiquill
Zawsze można ustawić mniejsze wymagania. Także, by zagrać w Crysisa.

: 18 kwie 2007, 19:50
autor: Neon
no tesz racja ja mam troche słabą karte graficzną ale chyba na postala 3 wystarczy

: 19 kwie 2007, 00:18
autor: konrad pl
no co wy?? silnik do P3 to od Hl2, w 2008 pewnie komp każdego z nas bez problemów dżwignie go na wysokich detalach

: 19 kwie 2007, 00:53
autor: Tiquill
Silnik ten, silnik tamten - to chyba jasne i bez znaczenia w tym sensie, o którym pisałem. Nawet najbardziej rozbuchana gra powinna dawać możliwość obniżenia efektów, aby poszła na słabszych kompach. Także Crysis. Bo o grze Crysis, tu piszemy.