Left 4 Dead
: 27 kwie 2010, 15:48
Left 4 Dead :
Left 4 Dead studia Turtle Rock to gra z gatunku drużynowych strzelanek w stylu Counter Strike z bardzo silnymi akcentami właściwymi dla survival horrorów. Rzecz dzieje się na terenie Stanów Zjednoczonych stojących na krawędzi zagłady: złośliwy wirus wymknął się spod kontroli naukowców i zaatakował ludzkość zmieniając człowieka w oszalałe, pałające żądzą mordu monstrum. Gracz wciela się w jedną z nielicznych osób odpornych na mutację, a jego zadaniem jest wydostanie się z metropolii opanowanej przez mutanty. Wraz z grupką podobnych sobie uciekinierów szukamy ratunku.
Zgodnie z regułami gatunku podstawowe znaczenie ma kooperacja z innymi graczami. W Left 4 Dead samotny strzelec nie ma większych szans przeżycia – tylko ścisła współpraca z towarzyszami daje nadzieje na uniknięcie śmierci. Autorzy przygotowali po cztery typy postaci dla każdej ze stron. Jeśli zamierzamy wcielić się w rolę uciekinierów możemy wybierać pomiędzy: Billem, weteranem z Wietnamu; Louisem, menedżerem w sieci sklepów z elektroniką; Zoey, nastolatką z bogatej rodziny oraz Francisem, wielkim, głośnym, nieco ordynarnym, ale lojalnym osiłkiem. Wybierając tę stronę konfliktu musimy liczyć przede wszystkim na zgranie i koordynację działań, ponieważ postaci nie różnią się za specjalnie posiadanymi umiejętnościami. Co więcej wszystkie używają tych samych broni – korzystamy ze wszystkiego, co uda nam się znaleźć w opuszczonych domach: pistolety, strzelby myśliwskie, shotguny albo też bronie własnej roboty typu koktajle Mołotowa czy amatorskie bomby. Zupełnie inaczej rzecz ma się w przypadku wybrania drugiej strony konfliktu, czyli mutantów. Tu również są cztery dostępne postaci: Boomer, Smoker, Hunter i Tank. Każda z nich ma indywidualne umiejętności determinujące technikę gry. Na przykład Boomer potrafi wymiotować strumieniem krwi, która przyciąga do ofiary hordy mutantów, z kolei Smoker posiada długi na dziesięć metrów jęzor, którym może chwytać ludzi (na przykład by wyciągnąć ich z kryjówki). Z racji tego, iż mutanci nie mogą używać broni, kierując nimi najlepiej jest preferować działanie z ukrycia, w oczekiwaniu na dogodny moment do ataku. A tego schematu wyłamuje się jedynie Tank, olbrzym mogący przebijać się przez ściany i ciskać samochodami – tu finezja nie jest potrzebna. Główną siłą zainfekowanych ludzi jest przewaga liczebna – po prostu rzucają się szturmem na ofiary, by rozerwać je na strzępy.
Twórcy tytułu przygotowali cztery kampanie składające się z pięciu map każda. Całość zgrabnie jest spięta scenariuszem łączącym wszystko w jedną całość. W ten sposób na każdej mapie mamy inny cel do zrealizowania - cel stanowiący kolejny etap historii. Nie należy oczekiwać wielkiego zróżnicowania – wszak za każdym razem chodzi o to, by żywym dotrzeć do punktu zbiórki, skąd zabiorą nas w następne miejsce.
Oprócz wieloosobowej rozgrywki online możemy także zagrać w Left 4 Dead w trybie single player. Wtedy to ruszamy do boju w asyście towarzyszy kierowanych przez sztuczną inteligencję.
Left 4 Dead 2 :
Left 4 Dead 2 to kontynuacja wielkiego hitu 2008 roku, w którym wcielając się w jednego z czterech śmiałków podejmowaliśmy się walki z hordą zombiaków. Dwójka kontynuuje owe wydarzenia, prezentując portrety nowych bohaterów. Dzieło zostało oczywiście opracowane przez firmę Valve South.
Fabuła Left 4 Dead 2 osadzona została tuż po wydarzeniach z jedynki. Wspólnie z nowymi ocalonymi próbujemy przeżyć natarcia zombiaków w południowo-wschodnich stanach USA. Zwiedzamy nie tylko piękne obszary Georgii, ale również francuską dzielnicę Nowego Orleanu.
Jedną z największym innowacji względem jedynki jest udostępnienie graczom różnych rodzajów broni do walki w zwarciu. Wrogów pozbywamy się zatem nie tylko przy pomocy karabinów i pistoletów, ale również za sprawą m.in. piły łańcuchowej, patelni, siekiery oraz kija baseballowego. Fakt ten wzbogaca niezwykle intensywną mechanikę rozgrywki, wprowadzając do niej wiele nowych rozwiązań zespołowej walki o przetrwanie.
W Left 4 Dead 2 zastosowanie znalazła również nowa wersja AI Directora, systemu odpowiedzialnego w części pierwszej m.in. za wybór kierunku napływu nowych przeciwników, miejsca ich pojawiania się itp. Dzięki niemu każda rozgrywka wyglądała nieco inaczej. W odsłonie drugiej autorzy z Valve South postanowili pójść jeszcze dalej. AI Director 2.0 pozwala nie tylko na implementację zmiennych warunków atmosferycznych, ale także wpływa na kształt map. Otóż, w trakcie ponownej rozgrywki niektóre przejścia mogą być zablokowane (np. przez przewrócony autobus), co wymusza na graczach skorzystanie z innych przejść.
W Left 4 Dead 2 wcielamy się w jednego z czterech nowych bohaterów (Nicka, Rochelle, Coacha lub Ellisa) i podejmujemy walkę z zombiakami oraz innymi nieumarłymi (w tym nowymi bossami). W eksterminacji napływającego mięsa armatniego pomogają nam niedostępne wcześniej rodzaje broni, w tym wymienione już środki do walki w zwarciu, a także przedmioty specjalne. Left 4 Dead 2 jest grą o wiele większą niż jedynka. Produkcja oferuje nam nie tylko więcej kampanii dla trybu kooperacji, ale również scenariuszy w opcji Versus. Fani znajdą tu także wiele nowych mapek do Survivala. Miłośnicy rankingów otrzymali rozbudowany system statystyk, zestawienia najlepszych graczy, a także system nagród oparty oczywiście na zdobywaniu Osiągnięć.
Left 4 Dead 2: The Passing
The Passing to tytuł pierwszego oficjalnego rozszerzenia do drugiej części gry Left 4 Dead. W tym przygotowanym przez Valve Software dodatku ponownie stajemy do walk z hordami zombiaków.
Główną atrakcją opisywanego rozszerzenia jest możliwość powtórnego pokierowania czterema głównymi postaciami pierwszej części cyklu, a więc Billem, Francisem, Louisem oraz Zoey. Do spotkania bohaterów Left 4 Dead i Left 4 Dead 2 dochodzi w niewielkim rolniczym miasteczku w amerykańskim stanie Georgia. Oferowane przez dodatek The Passing misje czasowo umieszczone są pomiędzy wydarzeniami znanymi z rozdziałów Dead Center (pierwsza kampania podstawowej wersji Left 4 Dead 2) i Dark Carnival (druga kampania podstawowej wersji Left 4 Dead 2).
Zabawa może być prowadzona na kilka różnych sposobów. Oprócz opcji rozegrania nowych etapów w pojedynkę i z innymi graczami możemy również liczyć na nowe areny dla trybów Survival, Versus i Scavenge. Ponadto producent opracował zupełnie nowe wyzwania przygotowane z myślą o kooperacji.
W The Passing możemy korzystać z dwóch nieznanych wcześniej typów broni (jedna broń palna i jedna broń biała), a bestiariusz poszerzony został o jedną nową odmianę zombiaków.
źródło Gry-online.pl
Jak ktoś będzie chciał ze mna pograć w left 4 dead (narazie 1 ale 2 będe mieć za niedługo) niech pisze przez STEAM : Fazi1988
Left 4 Dead studia Turtle Rock to gra z gatunku drużynowych strzelanek w stylu Counter Strike z bardzo silnymi akcentami właściwymi dla survival horrorów. Rzecz dzieje się na terenie Stanów Zjednoczonych stojących na krawędzi zagłady: złośliwy wirus wymknął się spod kontroli naukowców i zaatakował ludzkość zmieniając człowieka w oszalałe, pałające żądzą mordu monstrum. Gracz wciela się w jedną z nielicznych osób odpornych na mutację, a jego zadaniem jest wydostanie się z metropolii opanowanej przez mutanty. Wraz z grupką podobnych sobie uciekinierów szukamy ratunku.
Zgodnie z regułami gatunku podstawowe znaczenie ma kooperacja z innymi graczami. W Left 4 Dead samotny strzelec nie ma większych szans przeżycia – tylko ścisła współpraca z towarzyszami daje nadzieje na uniknięcie śmierci. Autorzy przygotowali po cztery typy postaci dla każdej ze stron. Jeśli zamierzamy wcielić się w rolę uciekinierów możemy wybierać pomiędzy: Billem, weteranem z Wietnamu; Louisem, menedżerem w sieci sklepów z elektroniką; Zoey, nastolatką z bogatej rodziny oraz Francisem, wielkim, głośnym, nieco ordynarnym, ale lojalnym osiłkiem. Wybierając tę stronę konfliktu musimy liczyć przede wszystkim na zgranie i koordynację działań, ponieważ postaci nie różnią się za specjalnie posiadanymi umiejętnościami. Co więcej wszystkie używają tych samych broni – korzystamy ze wszystkiego, co uda nam się znaleźć w opuszczonych domach: pistolety, strzelby myśliwskie, shotguny albo też bronie własnej roboty typu koktajle Mołotowa czy amatorskie bomby. Zupełnie inaczej rzecz ma się w przypadku wybrania drugiej strony konfliktu, czyli mutantów. Tu również są cztery dostępne postaci: Boomer, Smoker, Hunter i Tank. Każda z nich ma indywidualne umiejętności determinujące technikę gry. Na przykład Boomer potrafi wymiotować strumieniem krwi, która przyciąga do ofiary hordy mutantów, z kolei Smoker posiada długi na dziesięć metrów jęzor, którym może chwytać ludzi (na przykład by wyciągnąć ich z kryjówki). Z racji tego, iż mutanci nie mogą używać broni, kierując nimi najlepiej jest preferować działanie z ukrycia, w oczekiwaniu na dogodny moment do ataku. A tego schematu wyłamuje się jedynie Tank, olbrzym mogący przebijać się przez ściany i ciskać samochodami – tu finezja nie jest potrzebna. Główną siłą zainfekowanych ludzi jest przewaga liczebna – po prostu rzucają się szturmem na ofiary, by rozerwać je na strzępy.
Twórcy tytułu przygotowali cztery kampanie składające się z pięciu map każda. Całość zgrabnie jest spięta scenariuszem łączącym wszystko w jedną całość. W ten sposób na każdej mapie mamy inny cel do zrealizowania - cel stanowiący kolejny etap historii. Nie należy oczekiwać wielkiego zróżnicowania – wszak za każdym razem chodzi o to, by żywym dotrzeć do punktu zbiórki, skąd zabiorą nas w następne miejsce.
Oprócz wieloosobowej rozgrywki online możemy także zagrać w Left 4 Dead w trybie single player. Wtedy to ruszamy do boju w asyście towarzyszy kierowanych przez sztuczną inteligencję.
Left 4 Dead 2 :
Left 4 Dead 2 to kontynuacja wielkiego hitu 2008 roku, w którym wcielając się w jednego z czterech śmiałków podejmowaliśmy się walki z hordą zombiaków. Dwójka kontynuuje owe wydarzenia, prezentując portrety nowych bohaterów. Dzieło zostało oczywiście opracowane przez firmę Valve South.
Fabuła Left 4 Dead 2 osadzona została tuż po wydarzeniach z jedynki. Wspólnie z nowymi ocalonymi próbujemy przeżyć natarcia zombiaków w południowo-wschodnich stanach USA. Zwiedzamy nie tylko piękne obszary Georgii, ale również francuską dzielnicę Nowego Orleanu.
Jedną z największym innowacji względem jedynki jest udostępnienie graczom różnych rodzajów broni do walki w zwarciu. Wrogów pozbywamy się zatem nie tylko przy pomocy karabinów i pistoletów, ale również za sprawą m.in. piły łańcuchowej, patelni, siekiery oraz kija baseballowego. Fakt ten wzbogaca niezwykle intensywną mechanikę rozgrywki, wprowadzając do niej wiele nowych rozwiązań zespołowej walki o przetrwanie.
W Left 4 Dead 2 zastosowanie znalazła również nowa wersja AI Directora, systemu odpowiedzialnego w części pierwszej m.in. za wybór kierunku napływu nowych przeciwników, miejsca ich pojawiania się itp. Dzięki niemu każda rozgrywka wyglądała nieco inaczej. W odsłonie drugiej autorzy z Valve South postanowili pójść jeszcze dalej. AI Director 2.0 pozwala nie tylko na implementację zmiennych warunków atmosferycznych, ale także wpływa na kształt map. Otóż, w trakcie ponownej rozgrywki niektóre przejścia mogą być zablokowane (np. przez przewrócony autobus), co wymusza na graczach skorzystanie z innych przejść.
W Left 4 Dead 2 wcielamy się w jednego z czterech nowych bohaterów (Nicka, Rochelle, Coacha lub Ellisa) i podejmujemy walkę z zombiakami oraz innymi nieumarłymi (w tym nowymi bossami). W eksterminacji napływającego mięsa armatniego pomogają nam niedostępne wcześniej rodzaje broni, w tym wymienione już środki do walki w zwarciu, a także przedmioty specjalne. Left 4 Dead 2 jest grą o wiele większą niż jedynka. Produkcja oferuje nam nie tylko więcej kampanii dla trybu kooperacji, ale również scenariuszy w opcji Versus. Fani znajdą tu także wiele nowych mapek do Survivala. Miłośnicy rankingów otrzymali rozbudowany system statystyk, zestawienia najlepszych graczy, a także system nagród oparty oczywiście na zdobywaniu Osiągnięć.
Left 4 Dead 2: The Passing
The Passing to tytuł pierwszego oficjalnego rozszerzenia do drugiej części gry Left 4 Dead. W tym przygotowanym przez Valve Software dodatku ponownie stajemy do walk z hordami zombiaków.
Główną atrakcją opisywanego rozszerzenia jest możliwość powtórnego pokierowania czterema głównymi postaciami pierwszej części cyklu, a więc Billem, Francisem, Louisem oraz Zoey. Do spotkania bohaterów Left 4 Dead i Left 4 Dead 2 dochodzi w niewielkim rolniczym miasteczku w amerykańskim stanie Georgia. Oferowane przez dodatek The Passing misje czasowo umieszczone są pomiędzy wydarzeniami znanymi z rozdziałów Dead Center (pierwsza kampania podstawowej wersji Left 4 Dead 2) i Dark Carnival (druga kampania podstawowej wersji Left 4 Dead 2).
Zabawa może być prowadzona na kilka różnych sposobów. Oprócz opcji rozegrania nowych etapów w pojedynkę i z innymi graczami możemy również liczyć na nowe areny dla trybów Survival, Versus i Scavenge. Ponadto producent opracował zupełnie nowe wyzwania przygotowane z myślą o kooperacji.
W The Passing możemy korzystać z dwóch nieznanych wcześniej typów broni (jedna broń palna i jedna broń biała), a bestiariusz poszerzony został o jedną nową odmianę zombiaków.
źródło Gry-online.pl
Jak ktoś będzie chciał ze mna pograć w left 4 dead (narazie 1 ale 2 będe mieć za niedługo) niech pisze przez STEAM : Fazi1988