Nie da się w ogóle grać... mam max 5 FPS, czyli wolny pokaz slajdów ;/
Po kiego oni wydają moda skoro nie da się w niego w ogóle grać ??
v1420
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Żebym ja mógł w niego grać w miarę spokojnie, muszę wchodzić do niego przez AWP. Taka gra, obciążona przez STP, AW, AWP i AWPMod z całą kolekcją broni plus AVPC działa płynniej niż samo AVPC. Choć też nie zawsze. Usiłowałem znaleźć przyczynę, zmieniając przeróżne parametry w konfiguracji - bez rezultatu. Na grę w samo AVPC mogę tylko popatrzeć jak na pokaz slajdów. A o przeżyciu Kolesia tam mowy nie ma, bo przy następnym slajdzie on już ded. Najprawdopodobniej to wina sprzętu, lecz czemuż objawia się to tylko w AVPC?
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Ja podejżewam że to od zastosowania śniegu i tym podobnych tekstur z którymi silnik nie współpracuje zbyt przyjemnie... przykładowo: u mnie P2 STP oraz AW działa z płynnością ok. 25 - 40 klatek ze średnio-wysokimi ustawieniami, czyli dosyć płynnie. W AVPC mam ok. 3 - 5 klatek - tak samo jak inni... więc coś musi jednak być przyczyną... tak jak wspomniałem, mi się wydaje że to od zastosowania tych textur typu śnieg + tyle naładowane: AWPMod, Stevensmod, nowe, inne bronie - z takimi eksperymentami gra nie jest w stanie działać płynnie - o dziwo... w ogóle silnik to jako tako utrzymujeNajprawdopodobniej to wina sprzętu, lecz czemuż objawia się to tylko w AVPC?
- prawdziwy 666
- Master of Dead & Hell
- Posty: 2182
- Rejestracja: 30 sie 2007, 20:37
- Lokalizacja: Apocalyptic City
Kryhoo niestety tekstury nie maja takiego wpływu na grę
co do tego stwierdzenia
główną przyczyną jest to że w v1420 jest Stevensmod
niestety Stevensmod jest jeszcze w bardzo wczesnej fazie rozwoju, i posiada niestety masę błędów i niedopracowań w kodzie co powoduje że gra nie działa płynnie
co do tego stwierdzenia
odpowiem tymkryhoo pisze:tyle naładowane: AWPMod, Stevensmod, nowe, inne bronie - z takimi eksperymentami gra nie jest w stanie działać płynnie
wiec co tesz nie toTiquill pisze:Taka gra, obciążona przez STP, AW, AWP i AWPMod z całą kolekcją broni plus AVPC działa płynniej niż samo AVPC
główną przyczyną jest to że w v1420 jest Stevensmod
niestety Stevensmod jest jeszcze w bardzo wczesnej fazie rozwoju, i posiada niestety masę błędów i niedopracowań w kodzie co powoduje że gra nie działa płynnie
I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
AVPC nie ma w sobie AWPMod, a nowe bronie to arsenał AW oraz kilka broni z ED/AWP, które Steven zaimportował do swojego StevensMod, na którym to AVPC chodzi.kryhoo pisze:tyle naładowane: AWPMod, Stevensmod, nowe, inne bronie
Niekoniecznie główną. Każda wersja AVPC u mnie się cięła, także ta bez StevensMod. Lecz o ile pierwsze AVPC było w miarę zdatne, to im późniejsza, tym gorzej. Coś jest w mapach. Gdy wejdę w AVPC na mapy STP, idzie płynnie. To wina map przede wszystkim, coś w nich brudzi.prawdziwy 666 pisze:główną przyczyną jest to że w v1420 jest Stevensmod
niestety Stevensmod jest jeszcze w bardzo wczesnej fazie rozwoju, i posiada niestety masę błędów i niedopracowań w kodzie co powoduje że gra nie działa płynnie
Kiedy zwiedzałem na AWP mapy ciuciu z Fucking Party Classic, też mi się cięło. Coś jest ze złą optymalizacją samych map. Ale. Ale same mapy na AVPC chodzą płynniej. Więc wina może być zarówno po stronie źle zoptymalizowanego StevensMod jak i źle zoptymalizowanych map AVPC.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Starsze wersje AVPC bez Stevensmoda także się cięły, choć musze przyznać - że mniej, więc to nie jest główną przyczyną.główną przyczyną jest to że w v1420 jest Stevensmod
Mi się jednak wydaje że to od textur, moze to chore przemyślenia ale gdyby tak pomodyfikować mapy i usunąć śnieg z nich i dodać "normalne" textury, może by to coś dało jednak...
Kolejna przyczyna może leżeć przy tym, że do tego moda/map/textur dodano zbyt duży nacisk na Pixel Shader/Vertex Shader itp. bo zobaczmy na ustawienia Performance... jest tam bodajże ustawienie które wprowadza cienie postaci... z kolei ustawienie Lightmaps (moge się pomylić, bo nie pamiętam jak dokładnie sie nazywa) też mogło zostać pomodyfikowane.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2009, 09:49 przez kryhoo, łącznie zmieniany 1 raz.
- prawdziwy 666
- Master of Dead & Hell
- Posty: 2182
- Rejestracja: 30 sie 2007, 20:37
- Lokalizacja: Apocalyptic City
co do stwierdzenia że SM jest główną przyczyną powiedziałem to na podstawie tego jak wersje AVPC działały umnie, a musze przyznać wersje bez SM działaby o wiele lepiej niż te z SM
co do map Autor napchał do nich masę StatickMeshy i innych obiektyw żeby zrobić jak najlepiej wyglądające mapy jednak wersja Unreal Engine użyta w P2 może sobie nie radzić z tak bogatymi mapami
co do cieni w v1420 są wyłączone (po uruchomieniu ich nie da się grać bo wywala na pulpit z komunikatem błędu) (przyczyną jest to że kod cieni został zmieniony w stosunku do tego co było w v1120) ale to raczej nie one są przyczyną, LI ma te same cienie a działa płynnie
co do tego że to niby wina tekstur, to proszę tekstury nie mają takiego znaczenia w grze aby powodować spadek FPS
najlepszym wytłumaczeniem jest to
co do map Autor napchał do nich masę StatickMeshy i innych obiektyw żeby zrobić jak najlepiej wyglądające mapy jednak wersja Unreal Engine użyta w P2 może sobie nie radzić z tak bogatymi mapami
co do cieni w v1420 są wyłączone (po uruchomieniu ich nie da się grać bo wywala na pulpit z komunikatem błędu) (przyczyną jest to że kod cieni został zmieniony w stosunku do tego co było w v1120) ale to raczej nie one są przyczyną, LI ma te same cienie a działa płynnie
co do tego że to niby wina tekstur, to proszę tekstury nie mają takiego znaczenia w grze aby powodować spadek FPS
najlepszym wytłumaczeniem jest to
Tiquill pisze:Więc wina może być zarówno po stronie źle zoptymalizowanego StevensMod jak i źle zoptymalizowanych map AVPC.
I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
Mylisz się.Tiquill pisze:Najprawdopodobniej to wina sprzętu,
Ja mam 4 rdzeniowy procek , Radoena 4870 i 2 gb ram.
W STP mam 100 klatek, w AVPC od 15-30
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Zmiana tych parametrów w konfiguracji gry niewiele pomaga.kryhoo pisze:Kolejna przyczyna może leżeć przy tym, że do tego moda/map/textur dodano zbyt duży nacisk na Pixel Shader/Vertex Shader itp.
Mapy dzięki temu są naprawdę bogate i atrakcyjne. Ale ta ilość static meshy to też nie to. Tnie się na dworzu, meshe zaś są jako wyposażenie domów. A gdy wejdziemy do domu, jest spokojniej, gra chodzi wyraźnie płynniej, choć też nie tak jak trzeba.prawdziwy 666 pisze:co do map Autor napchał do nich masę StatickMeshy i innych obiektyw żeby zrobić jak najlepiej wyglądające mapy
ciuciu, więc to nie od maszyny też. I nawet nie od producenta karty graficznej. Ty masz ATI, ja nVidię. Różnice sprzętu na bok.
Coś mi mówi, że dziś posiedzę nad tym...
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- prawdziwy 666
- Master of Dead & Hell
- Posty: 2182
- Rejestracja: 30 sie 2007, 20:37
- Lokalizacja: Apocalyptic City
przepraszam ale meshy jest więcej na zewnątrz (a przynajmniej są większe) zobaczmy, dużo drzew, jakieś rury, tunele, ogrodzenia, jest tego dość dużoTiquill pisze:Tnie się na dworzu, meshe zaś są jako wyposażenie domów. A gdy wejdziemy do domu, jest spokojniej, gra chodzi wyraźnie płynniej, choć też nie tak jak trzeba.
poza tym na zewnątrz jest mgła (fog) a w pomieszczeniach jej niema
(nie wiem czemu ale przy dwóch identycznych mapach jednej z mgłą a drugiej bez, ta z mgłą bardziej tnie (przynajmniej u mnie coś takiego jest))
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2009, 20:33 przez prawdziwy 666, łącznie zmieniany 1 raz.
I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Przepraszam, ale P2 też ma dużo meshy na zewnątrz. AVPC wyróżnia od P2 bogactwo meshy wewnątrz pomieszczeń, a nie na zewnątrz. No i nie sama wielkość mesha decyduje o "obciążalności", ale stopień skomplikowania siatki. Misternie wyrzeźbiony kran jest bardziej wymagający od dużej, ale prostej tablicy.prawdziwy 666 pisze:przepraszam ale meshy jest więcej na zewnątrz (a przynajmniej są większe) zobaczmy, dużo drzew, jakieś rury, tunele, ogrodzenia, jest tego dość dużo
I to jest to. Mgła, niebo, widoczność i ogólnie świat przyrody AVPC - to jest szkopuł. I tego właśnie szukam.prawdziwy 666 pisze:nie wiem czemu ale przy dwóch identycznych mapach jednej z mgłą a drugiej bez, ta z mgłą bardziej tnie (przynajmniej u mnie coś takiego jest
Czytaj wcześniejsze posty. Choć może coś znajdziesz...kryhoo pisze:A moze by coś w configu, w .ini pokombinować ?? Jest tam dość dużo ukrytych opcji wpływających na wydajność...
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2009, 21:52 przez Tiquill, łącznie zmieniany 3 razy.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Silver Dragon
- V.I.P.
- Posty: 7080
- Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
- Lokalizacja: East Mayberry
- Otrzymał piwo: 2 razy
U mnie natomiast jest odwrotnie. Jak jest mgła, gra się tak bardzo nie tnie.Tiquill pisze:I to jest to. Mgła, niebo, widoczność i ogólnie świat przyrody AVPC - to jest szkopuł. I tego właśnie szukam.prawdziwy 666 pisze:nie wiem czemu ale przy dwóch identycznych mapach jednej z mgłą a drugiej bez, ta z mgłą bardziej tnie (przynajmniej u mnie coś takiego jest
I w ogóle niewielki pokaz slajdów mam tylko na trzech mapach
1. Mapa z przyczepą (plotscite2)
2. Mapa z posterunkiem policji (plotscite)
3. Mapa na której jest koncert (N_Dome czy jakoś tak)
Na pozostałych gra chodzi płynnie
Moim zdaniem wszystko zależy od wielkości map oraz od ilości elementów doń wsadzonych
Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew
Mam wielką prośbę:
mógłby ktoś podzielić plik na 6 części i umieścić je na https://odsiebie.com/ lub rapidshare? Nie chcę w razie błędów CRC pobierać tak dużego pliku jeszcze raz, a mając go w częściach wiedziałbym, która jest wadliwa. Będę wdzięczny za pomoc.
mógłby ktoś podzielić plik na 6 części i umieścić je na https://odsiebie.com/ lub rapidshare? Nie chcę w razie błędów CRC pobierać tak dużego pliku jeszcze raz, a mając go w częściach wiedziałbym, która jest wadliwa. Będę wdzięczny za pomoc.
[center]
[/center]
[/center]