Ultra Graphics House

Pojedyńcze mapy tylko naszych użytkowników i rodzące się zestawy map.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

25 lip 2017, 20:43

Devi90, janusz level designu


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Devi90
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1409
Rejestracja: 22 cze 2014, 16:56
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

25 lip 2017, 20:50

Pan Szatan pisze:Devi90, janusz level designu
A ty na wszystko narzekasz ;> A tak na serio sam byś takiego nie zrobił xD


왜 이걸 읽나요?
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

25 lip 2017, 20:52

Devi90 pisze:[A tak na serio sam byś takiego nie zrobił xD
Zrobiłbym gdyby mi się chciało, ale mi się nie chce :):


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Szynkacz
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1018
Rejestracja: 23 maja 2017, 00:41
Postawił piwo: 1 raz

25 lip 2017, 20:54

Pangioza xD
Nie no, Devi według mnie zrobiłeś fajną robotę. Może jak ktoś będzie robił film z Postala 2 to mu się to przyda (np. mi :P). BTW Mógłbym użyc tej mapy :?: Oczywiście dam ją w opisie :)
Edit: Szatan dajesz :diabeł: A tak wogóle czemu Devi ma w Skąd:Galaktyka Kurvix, a nawet nie zajrzał do tematu z Kapitanem Bomba xD
Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, 20:56 przez Szynkacz, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Devi90
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1409
Rejestracja: 22 cze 2014, 16:56
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

25 lip 2017, 20:55

Pan Szatan pisze:Zrobiłbym gdyby mi się chciało, ale mi się nie chce :):
Taaaa... ale wytłumaczenie, dawaj, daje ci wyzwanie, zrób takie coś i jeżeli zrobisz, na takim samym
poziomie, albo nawet lepszym, to dostaniesz medal z kartofla od NRGeeka, a jak nie to będziesz
zap* na galerze xD
SzynkaczPL pisze:Nie no, Devi według mnie zrobiłeś fajną robotę. Może jak ktoś będzie robił film z Postala 2 to mu się to przyda (np. mi :P ). BTW Mógłbym użyc tej mapy :?: Oczywiście dam ją w opisie :)
Do filmu? Nie ma problemu, do póki, nie jest czyjaś praca używana do swoich celów,
i wmawianie, że to ktoś ją zrobił, a nie główny twórca, to nie mam z tym problemu :P
SzynkaczPL pisze: A tak wogóle czemu Devi ma w Skąd:Galaktyka Kurvix, a nawet nie zajrzał do tematu z Kapitanem Bomba xD
To miałem jeszcze wpisane, zanim się na forum zarejestrowałeś :P
Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, 20:58 przez Devi90, łącznie zmieniany 2 razy.


왜 이걸 읽나요?
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

25 lip 2017, 21:03

Devi90 pisze:a pralka jest akurat dobra
Właśnie nie za bardzo, bo ścina grę i jest równie wysoka jak koleś.

PS: Przestańcie już z tą 'Pangiozą' :P


Awatar użytkownika
Devi90
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1409
Rejestracja: 22 cze 2014, 16:56
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

25 lip 2017, 21:15

Dev4ever pisze:Właśnie nie za bardzo, bo ścina grę i jest równie wysoka jak koleś.
Z wysokością to różnica 5 cm, będzie raczej mało zauważalna, ale jeżeli chodzi o ścinanie, to fakt, przesadziłem xD
Być może zamienię ją na jakąś inną, ale nie obiecuję, choć tak jak już mówiłem, to miała być mapa
tylko do testów, bez większej próby lepszego zoptymalizowania, tym bardziej, że nie ma tu akcji ani strzelania :D
No i z racji, że to tylko mapa do testów, to w innych moich modach np. w takim Pripyacie optymalizacja będzie już
dobra, bo tam się postaram by się nie ścinała (no dobra w paru miejscach może klatki spadną, ale nie
będzie to drugi Cop Day's gdzie ze 100 klatek spadnie do 5, a po chwili gra się scrashuję, czytaj.
będzie dało się grać xD )
A co jeszcze do pralki to w Oryginalnym P2 też przecież były takie wielkie xD
PS: Przestańcie już z tą 'Pangiozą' :P
Pangioza :D

PS. Tyle postów w jeden dzień, to chyba rekord :D


왜 이걸 읽나요?
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

30 lip 2017, 16:56

Devi90 pisze:gramy, patrzymy, aha źle to i to, wychodzimy, poprawiamy, tylko najpierw trza przebudować całą mapę
potem kliknąć graj, czekać aż się załaduję i dopiero wtedy po 5 minutach, można zobaczyć przez
10 sekund, czy jakiegoś obiektu źle nie ustawiliśmy czy coś), a jak już się zrobi
Ja zawsze przed robieniem brushy, których nie jestem pewien czy mi wyjdą, robie save'a mapy, bo potem szybciej jest wczytać mapę, niż naprawiać buble.

Co do mapy, to - ładniejszej grafiki w Postalu raczej próżno szukać. Super robota Devi :ok:


Awatar użytkownika
Devi90
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1409
Rejestracja: 22 cze 2014, 16:56
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

30 lip 2017, 17:04

seebeek17 pisze: Ja zawsze przed robieniem brushy, których nie jestem pewien czy mi wyjdą, robie save'a mapy, bo potem szybciej jest wczytać mapę, niż naprawiać buble.
Ja też tak czasami tak robię, ale to już z takimi naprawdę jak nie jestem pewny, ale teraz jak już
wiem, że brushe można przesuwać, usuwać itp, bez psucia mapy innymi brushami, to robota jest o wiele łatwiejsza :D
seebeek17 pisze:Co do mapy, to - ładniejszej grafiki w Postalu raczej próżno szukać. Super robota Devi :ok:
Dzięki dzięki :D


왜 이걸 읽나요?
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

30 lip 2017, 20:06

Wygląda jak mieszkanie Czeliosa w filmie Adrenaline.
Wiem bo kiedyś robiłem moda na podstawie tego filmu i skopiowałem je ze szczegółami :D


8=======D
Awatar użytkownika
Devi90
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1409
Rejestracja: 22 cze 2014, 16:56
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

30 lip 2017, 22:15

Rycho3D pisze:Wygląda jak mieszkanie Czeliosa w filmie Adrenaline.
Wiem bo kiedyś robiłem moda na podstawie tego filmu i skopiowałem je ze szczegółami :D
Nie znam, ja się inspirowałem akurat, demami z UE 4 :D


왜 이걸 읽나요?
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

13 sie 2017, 02:05

Pierwsza rzecz do Postala, dla której naprawdę przydałyby się gogle VR. :spoko: No ale - są uwagi. :D

Devi90 pisze:Yep, wszystko od podstaw, cała mapa, wszystkie modele i textury nowe
Uściślij może co. "Wszystko od podstaw znalezione w necie i dodane do gry"? Czy: "Wszystko od podstaw, każdą teksturę sam zrobiłem"? :P

Devi90 pisze:Akurat nie zwracałem zbytnio uwagi na takie rzeczy jak wielkość obiektów itp. by można było się
przeglądać w lustrze czy coś, na drzwi też nawet nie zwróciłem uwagi, aczkolwiek też chciałem tego
trochę uniknąć, natomiast nie tak łatwo "wymierzyć" dobrą wielkość w Psotedzie (tym bardziej, że nie ma
tak jak np. w CryEnginie testowania mapy w czasie rzeczywistym, w sensie klikamy start, gramy, patrzymy, aha źle to i to, wychodzimy, poprawiamy, tylko najpierw trza przebudować całą mapę
potem kliknąć graj, czekać aż się załaduję i dopiero wtedy po 5 minutach, można zobaczyć przez
10 sekund, czy jakiegoś obiektu źle nie ustawiliśmy czy coś), a jak już się zrobi
jakiegoś brusha, czy np. takie lustro za nisko bądź za wysoko, czy cokolwiek, to już niestety nie ma możliwości, przesunięcia go, jedynie można się pobawić z usuwaniem, wstawianiem od nowa itp, ale chyba każdy wie jak to
później wygląda (czytaj: jak nieudana operacja plastyczna czyjejś twarzy).
A wystarczyło postawić na mapie bystandera, albo kilku, obok obiektów, by mieć skalę do porównania. I nie pisać tyle... :blah:

Dev4ever pisze:raz mam 400+ fps, a raz mam poniżej 10
Zależy gdzie spojrzałeś. Czyli: Zależy ile wierzchołków miał dany obiekt. Ale to na pewno wiesz.

Devi90, jak dajesz wysokiej jakości grafikę, to nie musisz zaraz dawać wysokiej jakości modeli.

No i piszę swoje uwagi wg tego co czytam i widzę w temacie. Jeszcze nie grałem.

Devi90 pisze:tylko najpierw trza przebudować całą mapę
A po grzyba? Jak przesuwasz modele? Nie trzeba. Jak przebudowujesz brushe? Starczy geometria, ewentualnie ścieżki. Jak zmieniasz światło? Nie trzeba. Zresztą światło robi się na końcu a ta mapa chyba nie dla światła ma się błyszczeć, ale dla tekstur. Terrain? Chyba go nie masz. Nie trać czasu na niepotrzebne pełne rebuildy.
Devi90 pisze:Dziwne, zawszę jak tak robiłem to się potem mapa psuła jak nie wiem co
Pełen rebuild mapę zwykle naprawia, jak nie wiem co. ;)


Dev4ever pisze:Można przesunąć każdego brusha, wystarczy że wejdziesz do okna "Top" szukasz siatkę brusha lustra, zaznaczasz go, potem przechodzisz do okna "Dynamic Light" i możesz go dowolnie przesuwać
Rozwinę: Do odnajdywania danego brusha na mapie służy widok Perspective (pierwszy sześcianik w pasku widoków).
seebeek17 pisze:Ja zawsze przed robieniem brushy, których nie jestem pewien czy mi wyjdą, robie save'a mapy, bo potem szybciej jest wczytać mapę, niż naprawiać buble.
Też rozwinę. :diabeł: Otwierajcie drugiego PostEd z bieżącą mapą i w nim róbcie testy. Jak się nawet PostEd wykrzaczy, to ten testowy. A wy elegancko na pasku Windowsa klikacie na bezpieczną i stabilną podstawkę, która czeka na wasze genialnie zoptymalizowane działania. To daje taki komfort pracy, że...


Devi90 pisze:No to już pretensje nie do mnie, tylko do twórcy modelu, choć mógłbym ją powiększyć, ale za mało
miejsca tam na to jest poza tym nie chce mi się xD
Do ciebie, panie majster, do ciebie. :P Skalowanie pozwala zmniejszać i rozciągać na wszystkie boki każdy obiekt. Ja rozumiem, że dla testów, że z ciekawości. Ale czy jakość tych tekstur gdzieś tam za twą głową nie wołała: "Nie rób nam siary, rób mapę by wszystko było takie piękne jak my!", co?
Devi90 pisze:robiłem tą mapę na szybko i miał być to tylko taki test :P
Generalnie z uwag ludzi i twoich reakcji wnoszę, że nadal masz podejście do roboty typu "A zrobię! A nie będę staranny!".


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Devi90
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1409
Rejestracja: 22 cze 2014, 16:56
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

14 sie 2017, 01:32

Tiquill pisze:
Uściślij może co. "Wszystko od podstaw znalezione w necie i dodane do gry"? Czy: "Wszystko od podstaw, każdą teksturę sam zrobiłem"? :P
W sensie mapa cała od podstaw, textury w większości moje (znaczy z gugle grafika, bo nie mam
warunków i sprzętu, by fotografować mieszkanie xD), modele to większość z neta, sam bym takich nie zrobił,
zresztą nie chciało by mi się, ale za to dosyć mocno je przerobiłem, mn.i. żeby dało się je wgl
do PsotEDa zaimportować :P
Tiquill pisze:
A wystarczyło postawić na mapie bystandera, albo kilku, obok obiektów, by mieć skalę do porównania. I nie pisać tyle... :blah:
No tak zawszę robię, ale tutaj jakoś zapomniałem o tym xD
Tiquill pisze:Devi90, jak dajesz wysokiej jakości grafikę, to nie musisz zaraz dawać wysokiej jakości modeli.
No wiem, ale nie chciało mi się robić od nowa własnego modelu robić (kiedyś robiłem
własną pralkę do mojego Psotala 2 na CryEnginie 3, i model nie wyszedł tak źle, nawet
dobrze wyglądał, ale było to kosztem pół dnia pracy), a nie mogłem znaleźć jakiegoś sensownego
modelu z małą liczbą poligonów, ale też takiego, który nie wyglądał, by jak dwa kwadraty
ze słabo nałożoną teksturą (choć i tak wszystkie modele były w takim formacie, że
sam musiałem je od nowa mappować, ale to nawet lepiej :D) Miałem to ogólnie wszystko naprawiać,
no ale ale jak widać jestem takim leniem, że do tej pory nie zrobiłem, mn.i. przez brak chęci i czasu, ale
też przez mój internet, który wysyła tego moda pół dnia, a nie chce mi się zbytnio robić już aktualizacji
do starego moda, o którym już nikt nie pamięta, i czekać pół dnia, aż wyślę się mapa, w której jedynie
zmieniłem tak bardzo malutko leciuteńko wielkość kibla i wanny, lekkio obniżyłem lustro i zmieniłem
model pralki, choć miałem też pomysł, żeby lekko polepszyć jeszcze nieco grafikę dodając
shadery też do obiektów i robiąc kilka innych takich pomniejszych drobnostek,
nwm, jak chcecie to mnie do tego przekonajcie i zmotywujcie, to może rusze dupsko :D
Ekmmm ta, znowu się rozpisałem :blah: xD
Tiquill pisze:A po grzyba? Jak przesuwasz modele? Nie trzeba. Jak przebudowujesz brushe? Starczy geometria, ewentualnie ścieżki. Jak zmieniasz światło? Nie trzeba. Zresztą światło robi się na końcu a ta mapa chyba nie dla światła ma się błyszczeć, ale dla tekstur. Terrain? Chyba go nie masz. Nie trać czasu na niepotrzebne pełne rebuildy.
No ta jak jest to np. tylko jakiś klocek postawiony, czy coś to tylko geometria, itp. ale to nie zmienia faktu, że to zawszę trwa i zabiera cenne minuty
Tiquill pisze:Zresztą światło robi się na końcu
Ja tam zawszę wolę robić na "na żywo" , jakoś lepiej mi się wtedy buduje :P
Tiquill pisze: Pełen rebuild mapę zwykle naprawia, jak nie wiem co. ;)
No właśnie nie do końca, a przynajmniej na tym zbugowanym PostEDzie na Steamie (ale
i tak go wolę używać ze względu na lepszy "komfort" pracy), często nawet trzeba się bawić
opcjami Buildingu, przy pełnym Rebuildzie, tym bardziej jak się używa Anti Portalów, Zone Portalów itp.

Tiquill pisze: Rozwinę: Do odnajdywania danego brusha na mapie służy widok Perspective (pierwszy sześcianik w pasku widoków).
Tiquill pisze:
Też rozwinę. :diabeł: Otwierajcie drugiego PostEd z bieżącą mapą i w nim róbcie testy. Jak się nawet PostEd wykrzaczy, to ten testowy. A wy elegancko na pasku Windowsa klikacie na bezpieczną i stabilną podstawkę, która czeka na wasze genialnie zoptymalizowane działania. To daje taki komfort pracy, że...
No akurat można powiedzieć, że tak w połowie o tym wiedziałem, ale przyda się, dzięki :D

Tiquill pisze:Do ciebie, panie majster, do ciebie. :P Skalowanie pozwala zmniejszać i rozciągać na wszystkie boki każdy obiekt. Ja rozumiem, że dla testów, że z ciekawości. Ale czy jakość tych tekstur gdzieś tam za twą głową nie wołała: "Nie rób nam siary, rób mapę by wszystko było takie piękne jak my!", co?
No ale miejsca tam akurat nie ma zbytnio xD Powiększenie o 3 cm będzie mało widoczne,
niby mogłem trochę przesunąć tą gablotę z ręcznikami, ale w czasie jak skończyłem
tą mapę to nie wiedziałem jeszcze o tej świetnej możliwości przesuwanie i usuwania
Brushy bez psucia przy tym pół mapy, no ale tak jak mówię, jak będzie mi się chciało
i będzie sens, to zrobię jakiś updejt :P
Tiquill pisze:Generalnie z uwag ludzi i twoich reakcji wnoszę, że nadal masz podejście do roboty typu "A zrobię! A nie będę staranny!".
No właśnie nie do końca xD Po prostu tej mapy nie miałem w planach nawet, zrobiłem ją
tak z ciekawości, tak na spontanie, nie miałem czasu na robienie niej, nie chciałem jej
robić pół roku, a przy tym przerwać pracy nad Pripyatem i innymi projektami na ten czas,
już takiego Pripyata, będę robił dużej, bardziej go dopieszczę i dopracuję, więc spokojnie :P
Tiquill pisze:Pierwsza rzecz do Postala, dla której naprawdę przydałyby się gogle VR. :spoko:
I już kończąc, Dziękuję :D


왜 이걸 읽나요?
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

14 sie 2017, 11:30

No ta jak jest to np. tylko jakiś klocek postawiony, czy coś to tylko geometria, itp. ale to nie zmienia faktu, że to zawszę trwa i zabiera cenne minuty
LOL? :bolek:
To trwa 1 max 2 sekundy....


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

14 sie 2017, 14:33

Devi90 pisze:No ta jak jest to np. tylko jakiś klocek postawiony, czy coś to tylko geometria, itp. ale to nie zmienia faktu, że to zawszę trwa i zabiera cenne minuty
Cenne to są, ale minuty dla ciebie, by choć raz to zrobić. Zacznij tak robić, to skończyć gadać, że to trwa cenne minuty. :D Geometria trwa moment, Pathe dłużej, światło dłużej. Ale wszystko robione pojedyńczo trwa znacznie krócej niż pełen build. Pełen build robi się w dwu przypadkach: 1. Na końcu pracy/na koniec dnia pracy. 2. Jeśli chcesz sprawdzić czy nie ma błędów, które "powędrują" niezauważone w głąb następnych godzin pracy i nie będą potem już do cofnięcia.
Devi90 pisze:No ale miejsca tam akurat nie ma zbytnio xD Powiększenie o 3 cm będzie mało widoczne,
niby mogłem trochę przesunąć tą gablotę z ręcznikami, ale w czasie jak skończyłem
tą mapę to nie wiedziałem jeszcze o tej świetnej możliwości przesuwanie i usuwania
Brushy
A wiesz, że Brushe można skalować? I to wszystkie naraz? I tyle innych rzeczy można. Całe morze możliwości przed tobą. ;)


Kurczę, przydałby się tutorial do zaawansowanego mappingu. Tyle by wielu ułatwił. Lata już się do niego przykładam... :drapanie: Kto inny zrobi? xD

Devi90 pisze:No właśnie nie do końca xD Po prostu tej mapy nie miałem w planach nawet, zrobiłem ją
tak z ciekawości, tak na spontanie
A to spoko. Fajnie, że w ogóle wydałeś taką ciekawostkę. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ