Tworzenie postaci

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Pablo Abruzzi
Seryjny zabójca
Posty: 398
Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
Lokalizacja: Niedaleko Katowic

23 wrz 2008, 12:00

Jestem początkujący jeśli chodzi o edytor, ale ,,wielbię" postala (2) i chciałbym wiedzieć jak się tworzy nowych ludzi w edytorze w innych postach nie było nic konkretnego(przynajmniej ja nie znalazłem). Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2008, 14:00 przez Pablo Abruzzi, łącznie zmieniany 1 raz.


Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

23 wrz 2008, 14:14

Tworzenie postaci(jako modeli 3D) jest trudne. Potrzebujesz programu(3D Studio Max, Blender), stworzyć model i dodać go do gry. Jeżeli chodzi ci o stworzenie tekstury potrzebujesz programu graficznego(polecam Photoshopa, chociaż do prostej edycji wystarczy nawet Ms Paint).


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Pablo Abruzzi
Seryjny zabójca
Posty: 398
Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
Lokalizacja: Niedaleko Katowic

23 wrz 2008, 14:52

Mi chodziło o normalne tworzenie podstawowych postaci typu Gary Coleman itd. Ich też nie moge normalnie stworzyć?


Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

23 wrz 2008, 15:13

Acha, czyli chcesz je dodać do mapki, czy stworzyć nową, bo już nie kapuję!


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Pablo Abruzzi
Seryjny zabójca
Posty: 398
Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
Lokalizacja: Niedaleko Katowic

23 wrz 2008, 17:50

Chce dodać normalne postacie z gry do normalnej mapy, no może nie takiej normalnej bo do orginalnej mapy z Postala 2 STP; nic nowego po prostu,np: gline itd.


Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

23 wrz 2008, 18:36

Aha no to trzeba było tak od razu :)


UWAGA! Zanim cokolwiek zrobić, zrób kopię zapasową mapy!
Napiszę Ci w miarę zrozumiale co pokolei robić:
1. Otwórz edytor .../.../Postal2STP/System/UnrealEd.exe
2. Czekasz aż ci się załaduje.
3. Klikasz na File, a następnie Open
4. Otwierasz jakąś mapę. polecam suburbs-3(jest to dom- tutaj zaczynasz grę)
5. Przechodzisz na zakładkę Actor Classes nastepnie rozwijasz Actor, a następnie rozwijasz kolejno:
Pawn
P2Pawn
P2MoCapPawn
mpPawn
PersonPawn
Bystanders

Teraz kliknij na jakiegoś np. Fanatics. Przejdź do mapy.
Kliknij prawym przyciskiem myszy w miejscu gdzie chcesz postawić postać i wybierz:
Add Fanatics Here
Żyjesz jeszcze? Jeśli tak to pozostało już tylko zapisać mapę Ctrl+L i włączyć grę!
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2008, 18:37 przez Mr Minio, łącznie zmieniany 3 razy.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Pablo Abruzzi
Seryjny zabójca
Posty: 398
Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
Lokalizacja: Niedaleko Katowic

23 wrz 2008, 19:10

Dzięki coś wspaniałego nie chce być wredny, ale wiesz może jak się nadaje broń postacią i tak przy okazji on po włączeniu będzie chodził czy stał w miejscu :?:


Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

23 wrz 2008, 19:31

Postać będzie miała broń w zależności jaki poziom trudności wybierzesz. Postać będzie chodziła.

Ubiegam pytanie jak dodać broń, którą może podnieść Koleś.
Actor Classes
Actor
Pickup
WeaponPickup
P2WeaponPickup

Następnie wybierasz jakąś broń którą chcesz dodać, załóżmy że to będzie Koktajl Mołotowa.
Wybierasz MolotovPickup, klikasz prawym na mapce i wybierasz:
AddMolotovPickup Here. Zapisujesz mapkę, a następnie ją włączasz i podnosisz broń w miejscu gdzie ją umieściłeś.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2008, 19:37 przez Mr Minio, łącznie zmieniany 3 razy.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Demonical Monk
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 138
Rejestracja: 25 lip 2008, 17:27

23 wrz 2008, 19:56

Nie prawda! Można ustalić broń po przez kliknięcie PPM i wybranie Attributes czy coś takiego. Otwierasz Base EQ i klikasz ADD. Później z listy wybierasz broń jaką ma posiadać fanatyk. W atrybutach możesz też ustalić PlayerIsEnemy lub PlayerIsFriend. Jeśli fanatyk wklei się do ziemi, wciskasz SHIFT i trzymając również lewy, prawy lub oba przyciski myszy, w zależności od kombinacji którą wybrałeś postać będzie przesuwała się po 3 różnych osiach.


Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

23 wrz 2008, 19:59

Nie wiedziałem tego :) dzięki.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

23 wrz 2008, 23:12

W zasadzie, jeżeli wybierzesz któryś z najtrudniejszych poziomów, to istotnie, dana postać będzie miała jakąś dodatkową randomową broń.

A co do tego czy postać będzie stała czy się szwędała, to zależy to od wartości właściwości PawnInitialState. Nazwy tych wartości w edytorze dość sporo mówią, co oznaczają, więc nie będę ich tutaj tłumaczył (z resztą pewnie nawet nie wiem do czego wszystkie służą). Najlepiej jest samemu poexperymentować.


Speed means freedom of the soul
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

24 wrz 2008, 04:45

Hehe. :): Widzę, że ciekawy temat o tworzeniu postaci ktoś zaczął, i to w dodatku nowy ktoś. Podjarałem się, ale czytam dalej... Ach! Chodziło o dodawanie do mapy, po prostu! :lol: Ale na początek dobre i to. ;) A w poznaniu głębszym tajników edytorki rzeczywiście, najlepiej jest eksperymentować. No i mieć dużo czasu.



Może jeszcze uzupełnię, co do samego tytułu tematu. Do utworzenia NOWEJ postaci potrzebne są trzy główne elementy, dziedziny wiedzy i umiejętności:

1. Edycja grafiki - czyli grafika 2D (dwuwymiarowa), dla której edycji najlepsze są wymieniony płatny Photoshop, darmowe GIMP, Paint.NET, czy inne zaawansowane, ale już płatne programy. Są to narzędzia które pozwolą utworzyć nam nowe tekstury, bądź zmienić istniejące. Jest w internecie bardzo wiele poradników, jak się tego nauczyć. Także na naszym forum co nieco jest.
Jak eksportować i importować tekstury masz na forum, choćby w temacie [Tutorial] - Jak przerobić textury. Jeśli zmieniamy tylko grafikę, to na tym możemy pozostać. Zapisujemy zmienioną paczkę tekstur i tyle. Efekt zmian widzimy w uruchomionej grze. Tekstury zawarte są w plikach o rozszerzeniu .UTX i znajdują sie w podfolderze Textures.

2. Edycja obiektów trójwymiarowych - czyli grafika 3D (3 wymiary) którą dzielimy na modele statyczne i modele ruchome. Przedmioty w obu to jest to samo, różni je tylko to, że w drugim przypadku bryły mają zdolność ruchu. Najlepszym bez wątpienia programem do edycji 3D jest 3ds max, jest on jednak bardzo drogi, bo, niestety, jego twórcy nie przewidzieli, że można go używać w celach hobbystycznych, a nie tylko zawodowych. Dla hobbysty darmową alternatywą jest Blender, który też ma wszystko co potrzeba.
Pliki w folderze StaticMeshes, które mają rozszerzenie .USX to są te elementy nieruchome. Można je wyeksportować z Postala 2, zmienić i na nowo zaimportować. Efektem takich zabiegów może wyjść kosmita, dziki stwór itp. Roboty wiele, ale poza naszymi zdolnościami, chęcią i czasem nic nas nie ogranicza. Bo po zintegrowaniu naszego dzieła z grą, nasze meshe "podpięte" są do istniejących animacji. Nasz człowieczek, któremu daliśmy ciało biega w grze poruszany przez istniejące animacje.
Owe animacje, czyli pliki .UKX, które są w folderze Animations, nie można niestety wyeksportować z gry. Dostępne są tylko animacje rąk, które pozwalają nam dodać nowe ruchy do tworzonej przez nas broni. Ale nie zmienimy całej postaci. To trzeba zrobić od podstaw, a jest to bardzo zaawansowana dziedzina animacji 3D. Dodam, że żaden fanowski mod do P2 nie ma nowej własnej animacji. Można dowolnie edytować animacje całych postaci w Postalu, bo import naszych prac umożliwia nam sam PostEd. Ale najpierw trzeba mieć to, co chcemy zmieniać. A takie animacje (pliki w formacie .3DS) nie są udostępnione publicznie. Trzeba kontaktu z twórcami samego Postala 2, czego przykładem jest mod ED, który ma nowe animacje całej postaci, zrobione własnie przez edycje plików oryginalnych animacji P2. Tu co nieco o tym zajęciu: [POMOC] Program do modeli 3d.

3. Edycja skryptów - czyli języka programistycznego, który daje życie całej grze. Owe skrypty są zawarte w paczkach o rozszerzeniu .U, które to paczki znajdują się folderze System. Aby dodana animacja, która ma być nowym kompletnym projektem a nie tylko przeróbką istniejących plików, w ogóle nam chodziła, trzeba ją oskryptować. Ba, gdy nawet chcemy dodać nowych przechodniów ubranych w nasze teksturki, to takich nowych przechodniów trzeba oskryptować, trzeba nadać im nową klasę. Czyli podłubać w skryptach właśnie. Drobne zmiany, polegające na kopiowaniu istniejących skryptów są dosyć łatwe do opanowania. Ale utworzenie samodzielnie jakiejś funkcji czy całego skryptu to już trudna orka i wymaga większego nakładu pracy, zapału i czasu niż praca z grafiką 2D czy 3D. Co prawda PostEd umożliwia edycję skryptów, ale, no, każdy to odradza. Bo ma rację. xD Od tego jest UCC.exe czyli program działający w tekstowej konsoli systemowego Wiersza poleceń. Nie jest może atrakcyjny, ale po przyzwyczajeniu i obyciu z nim staje się prawdziwym przyjacielem. ;) Oczywiście są inne programy, które pomagają w tworzeniu czy przeglądaniu skryptów. Tu ich lista i opis: Narzędzia. Zaś tu encyklopedia dla każdego "skryptowca" P2: wiki.beyondunreal.com.



I tak po wielu miesiącach (latach?) nauki, prób i błędów... możemy zrobić moda dającego nowe postacie, nowe animacje, nowe skrypty, która powali wszystkich na kolana. :rozjaździa: Albo zrobić to szybciej, ale bez ceregieli z animacjami a tworząc tylko tekstury i uciekać sie do prostych modyfikacji skryptów.


No i trzeba też zajrzeć do tego tematu: Tutoriale, rady, linki. No i czytać inne nasze tematy oraz zakładać własne. Nie sposób nam (tym, którzy zdobyli jakąś wiedzę) dawać wszystkiego z góry. Będziemy pomagać w miarę zgłaszanych potrzeb.
Jest zamówienie - jest realizacja. ;)
:blah:


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Pablo Abruzzi
Seryjny zabójca
Posty: 398
Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
Lokalizacja: Niedaleko Katowic

24 wrz 2008, 10:15

A i jeszcze jedno. Czy jest możliwe zapisać orginał w STWORZONE MAPY czy jakoś tak, w opcjach gry, bo kiedy zapisuje w maps jako nowa mapa ( opcją save as...) nie ma tego w stworzonych mapach ani w grze; mógłby ktoś coś poradzić :?:
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 10:16 przez Pablo Abruzzi, łącznie zmieniany 1 raz.


Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

24 wrz 2008, 14:18

Aby mapka była wyświetlana w "Moje Mapy" w opcjach, należy przed jej nazwą dodać końcówkę "cus-"


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Pablo Abruzzi
Seryjny zabójca
Posty: 398
Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
Lokalizacja: Niedaleko Katowic

24 wrz 2008, 18:46

Wielkie dzięki :D bardzo mi pomogłeś
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 18:46 przez Pablo Abruzzi, łącznie zmieniany 1 raz.


Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
ODPOWIEDZ