Tworzenie nowego moda STP+AW

Wszystkie modyfikacje dla Postala 2, StP, MP, oraz inne gry bazujące na P2
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Arax205
Miłośnik broni
Posty: 163
Rejestracja: 22 mar 2011, 16:17
Lokalizacja: Dolny Śląsk

04 maja 2011, 18:35

Czy ktoś może mi konkretnie pomóc ?


Awatar użytkownika
Koloses
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1024
Rejestracja: 27 kwie 2008, 09:27
Lokalizacja: 67-100
Otrzymał  piwo: 1 raz

04 maja 2011, 18:47

Arax205 pisze:Czy ktoś może mi konkretnie pomóc ?
Zabierasz się za UnrealED, o którym prawdopodbnie nie masz zielonego pojęcia oprócz ustawiania actor classes i kilku static meshy, a potem dziwisz się że nikt nie chce ci pomóc.Masz na forum tutoriale, dojdziesz do tego sam.Tylko przejrzyj je dokładnie..I nie wcale nie musi być tam napisane jak zrobić konkretną rzecz, ale jeżeli miałbyś wiedzę w nich zawartą to z tym nie miałbyś problemu.

Co do konkretnej pomocy to Rycho takowej ci udzielił, a jeżeli chodzi ci o pomoc przy "dziele" to sorki, ale już mamy jeden mod...zwie się AWP i nikt nie będzie robił drugiego.


Awatar użytkownika
Arax205
Miłośnik broni
Posty: 163
Rejestracja: 22 mar 2011, 16:17
Lokalizacja: Dolny Śląsk

05 maja 2011, 16:09

Koloses pisze:Zabierasz się za UnrealED, o którym prawdopodbnie nie masz zielonego pojęcia oprócz ustawiania actor classes i kilku static meshy
No tu się z tobą zgodzę całkowicie. Widziałem dział Szkoła mistrzów i tematy, jeśli rzeczywiście jest tam wszystko czego potrzebuję to przeczytam i wypróbuję to wszystko, a potem będę pisać w tym temacie.


Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

05 maja 2011, 18:20

Możesz wypróbować swoje 'możliwości' . Ale na dłuższą metę, jest już taki mod awp.


Awatar użytkownika
Arax205
Miłośnik broni
Posty: 163
Rejestracja: 22 mar 2011, 16:17
Lokalizacja: Dolny Śląsk

06 maja 2011, 14:41

Piszesz:
F34RM4ST3R pisze:jest już taki mod awp.
A skąd wiesz jaki będzie mój mod skoro piszesz że jest już taki ? Po za tym dobrych modów nigdy nie za wiele.


Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

06 maja 2011, 14:51

Napisałeś stp+aw ...więc 'oświeć nas' co chcesz zrobić.


Awatar użytkownika
Arax205
Miłośnik broni
Posty: 163
Rejestracja: 22 mar 2011, 16:17
Lokalizacja: Dolny Śląsk

06 maja 2011, 19:24

Przeczytaj wszystko od początku to się dowiesz.

Nowe pytanie: Otóż zauważyłem że w STP na mapach porozmieszczane są pickupy które pojawiają się tylko w określone dni, np. faja zdrowia i radar w komórce obok przyczepy Kolesia. Mleko w sklepie u Habiba. Jak edytować picku aby nabrał takich właściwości ?
Ostatnio zmieniony 11 maja 2011, 19:17 przez Arax205, łącznie zmieniany 3 razy.


Awatar użytkownika
Koloses
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1024
Rejestracja: 27 kwie 2008, 09:27
Lokalizacja: 67-100
Otrzymał  piwo: 1 raz

11 maja 2011, 21:40

Klikasz na Postać/Pickup/Mesh/cotamsobiechcesz
I w Properties otwierasz zakładkę Object
W polu grup wpisujesz dla:
Poniedziałku Day_A
Wtorku Day_B
Środy Day_C
Czwartku Day_D
Piątku Day_E

W AWP

Poniedziałku 7dayA
Wtorku 7dayB
Środy 7dayC
Czwartku 7dayD
Piątku 7dayE

Jeżeli chcesz, aby twoja "rzecz" pojawiała się w dwa dni jednocześnie to wpisujesz w cudzysłowiu np:
"Day_A,Day_C"
To sprawi że przedmiot pojawi się w poniedziałek i w środę.Ważna rzecz:
Jeżeli podajesz kilka argumentów to MUSZĄ być wpisane w cudzysłów.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

12 maja 2011, 11:53

Arax205 pisze:A skąd wiesz jaki będzie mój mod skoro piszesz że jest już taki ? Po za tym dobrych modów nigdy nie za wiele.
Arax205 pisze:Po pierwsze chciał bym połączyć STP i AW, tak aby w tej wersji dało się odcinać kończyny ludziom. Jak to zrobić ? Jakieś pomysły ? Proszę o pomoc.
Tylko nie odsyłajcie mnie do używania AWP bo nie chce, nie podobają mi się dodane w tej wersji P2 bronie, nie chce ich.
Sama startowa idea cienka, moim zdaniem. Jak już Ci odpowiedziano, możesz usunąć niechciane bronie i - już masz swojego moda. Nie widzę sensu, aby robić po raz drugi to samo. Bo co, odpalać to będziesz z poziomu AW? Przecież to będzie nowe AWP... Tyle widzę pożytku z tego tematu, że się czegoś dowiesz. Na razie niczego więcej z Twojego zamiaru nie widzę konkretnego.

I chyba nie zdajesz sobie wprawy, ile trzeba lat i doświadczenia, by coś takiego zrobić. Myślisz, że Kamek zrobił AWP tak od razu, bo miał ze startu taki zamiar?


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

12 maja 2011, 12:02

Jak usunie bronie z AW ,to czym odetnie te kończyny? :D


8=======D
Awatar użytkownika
Koloses
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1024
Rejestracja: 27 kwie 2008, 09:27
Lokalizacja: 67-100
Otrzymał  piwo: 1 raz

12 maja 2011, 13:56

Jak usunie bronie z AW ,to czym odetnie te kończyny? :D
Czytanie ze zrozumieniem nie boli... a nawet oszczędza niepotrzebne, głupie moim zdaniem posty, które wykazują
brak powyższej umiejętności.
Napisał że nie chce broni z AWP [ A Week in Paradise], a nie AW [Apocalypse Weekend]..verstehen?
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 14:29 przez Koloses, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Arax205
Miłośnik broni
Posty: 163
Rejestracja: 22 mar 2011, 16:17
Lokalizacja: Dolny Śląsk

12 maja 2011, 15:16

Masz rację Tiquill może to dlatego że nie mam teraz, przed końcem roku szkolnego, za wiele wolnego czasu. na wakacjach owszem, ale teraz średnio. A dlaczego chcę połączyć STP i AW, bo to rodzaj próby, czy jestem dość wytrwały ? Poza tym chce nieco zmienić fabułę i parę elementów z AWP mi się nie podoba.

Poza tym nie tylko ja mogę dodawać tu swoje pytania, jeśli ktoś sam tworzy własnego moda to też może zadać tu swoje pytanie, oczywiście jeśli będzie miało sens. Nie mówię o niczym specjalnym jak np. DarkPS. Poza tym nowi użytkownicy mogą obserwować ten temat i uczyć się.

Co do wypowiedzi mojego poprzednika, ma rację sam się o tym przekonałem nie raz na tym forum. Czytanie ze zrozumieniem nie boli, sam się o tym przekonałem. A co do samych broni nie chce też tych zdublowanych broni z ED, o innej animacji. A tak poza tym przydała by się mała edycja maczety z AW, trochę inny kolor, odbijająca światło, ale tylko samym ostrzem i szybko latająca przy żucie. To tylko mój luźny pomysł, nie jest potrzebny, ani niepotrzebny i nie wiem czy zostanie zrealizowany.

A poza tym ludzkie kończyny potrafi odcinać / wyrywać nawet wyrzutnia rakiet.

17:41 - Właśnie ostatecznie zakończyłem próbę rozstawiania pickupów według porad Kolosesa, wielkie dzięki wszystko zajefajnie działa. To powinno być dodane do jakiegoś poradnika o PostEd.

Próbowałem, ale nie mogę, te bronie w AWP są do D!. I te wszystkie wymysły z postaciami, to mi się zbyt głupie wydaje. Nadmiar broni i zbyt łatwa gra i to na samym poziomie "przeciętny". Muszę znów zacząć używać STP, ale niech ktoś mi odpowie: Co zrobić aby dodać taką opcję jak odcinanie kończyn w STP, bronie wyłącznie z AW. Tiquill wydaje ci się że ta idea jest głupia, ale zobaczymy jakie będą oceny po jego wydaniu.

Jak na razie tylko Koloses pomógł mi w prost, jeszcze raz dziękuję.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 20:06 przez Arax205, łącznie zmieniany 7 razy.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

13 maja 2011, 04:23

Arax205 pisze:Co zrobić aby dodać taką opcję jak odcinanie kończyn w STP, bronie wyłącznie z AW. Tiquill wydaje ci się że ta idea jest głupia, ale zobaczymy jakie będą oceny po jego wydaniu.
Głupia, jeśli chcesz to odpalać z poziomu AW. Bo mimo wszystko zaczniesz robić drugie AWP, nie ma rady. A na to pytanie mi nie odpowiedziałeś, z poziomu AW czy STP. Bo rzecz zmienia się zupełnie w projekt naprawdę godny uwagi, gdy chcemy startować z STP. Nie raz o tym myślałem i chciałem zacząć to robić. Co? Importować rozwiązania z AW (oraz z AWP) do STP. Taki patch dla STP, który robi z tej wersji gry nową i samowystarczalną jakość. Ale. Ale trzeba ogromu czasu, wiedzy jak też samej uwagi i cierpliwości by taki import zrobić.

Cokolwiek chcesz zrobić, musisz wziąć poprawkę, na co się mierzysz. Podam przykład najwymowniejszy. Przyjrzyj się historii powstawania samego AWP. Postal 2 wyszedł w 2003 roku. Dość szybko pojawiły się pierwsze skromne mody, wystartował też Kamek. Jakaś mała przeróbka skryptu i - wszyscy się cieszą. Potem coraz więcej, coraz więcej, aż w końcu powstało KW2, suma wczesnych dokonań Kameka. Jednocześnie był on aktywny na scenie multiplayer, tam też zaczynał od serii drobnych modów a te pierwsze dokonania multi wieńczyły mody kModsPlus i xAdmin. Wyszło w międzyczasie AW, Kamek zaczął importować swoje stare rozwiązania do tej wersji, dodawać nowe aż w końcu doszedł do wniosku, że zamiast tworzyć mody częściowo zmieniające AW, lepiej zrobić to całościowo. Równolegle z Kamekiem tworzył swoje mody MaDJackal, też od drobnych zaczynając (o czym nie każdy wie, bo nie są dostępne) aż ukoronowaniem tych prac był MadMods. Same nowe rzeczy! Obaj twórcy dogadali się i MadJackal udostępnił Kamekowi swój dorobek współtworząc z nim nowy mod: AW7. Premiera finalnej wersji AW7 miała miejsce w 2005 roku, minęły więc dwa lata. Dwa lata!

Premiera AWP to koniec roku 2006. Trzy lata prac. Premiera patcha 1409X to już początek roku 2010, po dłuższej przerwie Kamek, motywowany przez Toploadera wrócił do pracy i zrobił go. I tak AWP to ukoronowanie pracy Kameka w trybie single, zaś pach 1409X - wieńczy dokonania w trybie multi. Policz sobie ile to wszystko trwało lat.

Nawet nie wiesz, co tak naprawdę kryje się w patchu 1409X, co on w sobie ma. Tak samo, jak nie wiesz, co tak naprawdę zawiera AWP i jak jest skomplikowany. Widzisz tylko mapy, bystanderów i pickupy. I myślisz, że to wystarczy, by zabrać się za taką robotę. Apelujesz, by zabierali głos w tym temacie ludzie, którzy się na tym znają. A sam co zrobiłeś? Zrób najpierw i zaprezentuj jakąś mapę. Jedną mapę. Poznasz trud tej pracy i nabierzesz właściwego spojrzenia na swój zamiar. A nie zabierasz się za coś tak dużego. Zapał, który szybko się zasapał. :D

Szanuję Twój entuzjazm, ale - no, sam się dowiesz, co o tym myślę, gdy sam zjesz trochę zębów na edycji Postala. Nie chcę zniechęcać. Ale bierzesz się do tego od d... strony. Zaczyna się od małych projektów, kończy na dużych. Nigdy zaś odwrotnie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 2 razy.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Arax205
Miłośnik broni
Posty: 163
Rejestracja: 22 mar 2011, 16:17
Lokalizacja: Dolny Śląsk

13 maja 2011, 14:00

Oczywiście że wiem: Każdy, mod i każda gra to masa skryptów i różnych budulców z których są zbudowane mapy. Oczywiście chcę to odpalić od strony STP. Zaprezentował bym jakąś mapę, z nie ukrywaną chęciom i satysfakcją, ale tu trzeba zacząć od strony skryptów itp. A ja kompletnie nie wiem od czego zacząć. Gdybym się aż tak dobrze znał na modach to sam już z dwie mapy bym zrobił. Co dalej ? Otrzymam pomoc, wskazówki ?


Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

13 maja 2011, 14:45

Chyba wszystko co 'narazie' potrzebne znajdziesz w 'szkole mistrzów' .


ODPOWIEDZ