Tworzenie mapy do multiplayer

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

02 cze 2009, 20:32

Tak i oto jest pytanie co trzeba włożyć do mapy jaki skrót trzeba dodać do nazwy itd.
pytam się bo robię mapę do multi


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

02 cze 2009, 21:06

Pomógłby tutki Scotta, jeśli masz do nich dostęp, tam on mapę do multi robił. Ale i bez tego się da. Jaka różnica?
Nazwa, czyli przedrostki dla map: mpDGT (dla death match, team dm i grab) i mpDT (dm, tdm) oraz mpS (dla snatcha).
Zawartość: Dla trybu DM i TDM nic nie dajesz, poza większą, niż w singlu, ilością playerstartów. Dla trybu snatch dodajesz łóżka, gdzie zwracana jest postalowa panienka - tu też musisz zrobić mapę o lustrznym odbiciu zawartości, aby obie drużyny miały sprawiedliwie podobny teren walk. Zaś dla trybu Grab dodajesz punkty, gdzie leżą worki, które trzeba zbierać.

I to praktycznie wszystkie różnice, jakie mi teraz do głowy przychodzą.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
eddie
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1345
Rejestracja: 19 kwie 2007, 17:18
Lokalizacja: Breslau

02 cze 2009, 21:10

Nazwy: mpA-nazwa; mpDGT-nazwa; mpDT-nazwa; mpQ-nazwa; mpS-nazwa; mpX-nazwa; mpXZ-nazwa, mpY-nazwa
Nie pamiętam co jest od czego, nie gram na multi. Q, X, XZ, Y są do ED. Reszta STP i AWP


Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

02 cze 2009, 21:13

robię mapę do deathmatch. Zrobiłem tak jak powiedziałeś dodałem przedrostek ale jak włączam mapę z multi to nie włącza jej. Co się stało ?
Edit 21:19
A czy mógłby ktoś uploadować te tutki scotta ?
Ostatnio zmieniony 02 cze 2009, 21:20 przez Tiszer, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

02 cze 2009, 23:39

Nie wiem, co tam masz złego w tej mapie. Ale rady powyższe wystarczą, by taką mapę do DM i TDM zrobić. Wystarczy prosty sześcian, parę playerstartów, pathnodes i przedrostek w nazwie, np: mpDT-MojaMapa.fuk. Rebuild, save. Gra w trybie multi zobaczy mapę i ją prawidłowo uruchomi. Boty się zespawnują, będą biegać, rozgrywka multi już jest.

A skoro tobie nie działa, coś musiałeś innego źle zrobić. Sprawdź loga.


A co do tutków, cóż, to trochę potrwa, ale postaram się je gdzieś wrzucić. Jeśli tylko nie trzeba na to zgody autora.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2009, 23:43 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

05 lut 2010, 08:39

Hmm wczytaj swoją mapkę i kliknij przycisk Build All w okienku wyskoczą ci wszystkie błędy związane z mapą. (najlepiej wszystkie usuń oprócz Player Start).

Możliwe też jest że dodałeś coś do mapy a nie masz tego w postalu!
np Dodałeś Broń do mapy a potem usunąłeś jej pliki!

Błąd ten wyskakuje gdyż masz coś na mapie, co postal nie morze w czytać!


Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

22 sty 2011, 12:48

ArtekXDPL pisze:Hmm wczytaj swoją mapkę i kliknij przycisk Build All w okienku wyskoczą ci wszystkie błędy związane z mapą. (najlepiej wszystkie usuń oprócz Player Start).!
Naprawdę sorry za odkopywanie tematu, ale po prostu jak to przeczytałem, to facepalm zrobiłem.

Kiedy jest, że brush have null material. Tego nie usuniesz. Po drugie, trzeba mieć trochę skilla w angielskim, bo te błędy trzeba czytać, i rozumieć. Wtedy będziesz wiedział, co oznacza błąd na przykład:

Brush have null material.

Jeśli nie usuniemy błędu z PlayerStartem (w twoim przypadku, jak chcemy wszystko kasować), to mapa nam się wczyta, ale rozwali nas na początku.
Stworzysz fajne miejsce, potem pełno błędów, kasujesz wszystko po kolei. A gdybyś przeczytał, byś wiedział, że np. dwa obiekty znajdują się w tym samym miejscu. A taki błąd nie przeszkadza ,by mapa nie chodziła.

Swoją drogą, czy aż tak trudno, otworzyć mapę multi, i popatrzeć, jakie są tam klasy wpakowane na mapę?


Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

23 sty 2011, 01:02

MaKiPL pisze:Kiedy jest, że brush have null material. Tego nie usuniesz.
Jak się bardzo chce, to wystarczy dodatkowo dodać meshowi teksturę, ale co ja tam wiem xD
MaKiPL pisze:Po drugie, trzeba mieć trochę skilla w angielskim, bo te błędy trzeba czytać, i rozumieć.
Zacząłeś się uczyć angielskiego, że tak tym wszędzie kozaczysz? :-P
MaKiPL pisze:Jeśli nie usuniemy błędu z PlayerStartem (w twoim przypadku, jak chcemy wszystko kasować), to mapa nam się wczyta, ale rozwali nas na początku.
Bullshit. Wystarczy zmniejszyć wartość KillZ. Błąd będzie dalej, ale wszystko ładnie ruszy.
MaKiPL pisze:A gdybyś przeczytał, byś wiedział, że np. dwa obiekty znajdują się w tym samym miejscu. A taki błąd nie przeszkadza, by mapa nie chodziła.
Tu się muszę zgodzić :-P
MaKiPL pisze:Swoją drogą, czy aż tak trudno, otworzyć mapę multi, i popatrzeć, jakie są tam klasy wpakowane na mapę?
Tutaj też 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 sty 2011, 19:31

MaKiPL pisze:Brush have null material.
Your post have null reply. :P But your current problem inject for previous post. Yes?


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

24 sty 2011, 17:28

Tiquill pisze:
MaKiPL pisze:Brush have null material.
Your post have null reply. :P But your current problem inject for previous post. Yes?
Może nie wnosi nic do tematu, ale poprawia wypowiedź jednego z użytkowników.
I nie rozumiem, co chciałeś zaznaczyć, pisząc:

Kod: Zaznacz cały

But your current problem inject for previous post. Yes?
Ja nie mam żadnego problemu.

ByTheWay - Why did you use English?


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

27 sty 2011, 20:32

Wyskoczyłeś z tym, jakbyś właśnie miał taki problem. Takie wrażenie odniosłem, stąd moja reakcja. A english wydał mi się odpowiednio komiczny tu, jak i komiczną twoją reakcję odebrałem. Teraz już wiem, że niesłusznie. Peace. :)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ