1. Podchodzi koleś do tego bandyty, a on każe mu oddać kase. Oddaje mu kase po dobroci płacząc pod nosem. Złodziej ucieka a okradziony szuka policji i rozpoczynają poszukiwania.
2. Podchodzi koleś do tego bandyty, a on każe mu oddać kase. Koleś zaczyna krzyczeć do niego i kopie go po czym oboje uciekają.
3. Podchodzi koleś do tego bandyty, a on każe mu oddać kase. Koleś wyjmuje bazooke, a złodziej zaczyna szybko spieprzać.
4. Podchodzi koleś do tego bandyty, bandyta nic nie robi.
5. Podchodzi koleś do tego bandyty, zaczynają ucinać pogawędke

No ludzie a to tylko jedna sytuacja. W kolejkach, czy nawet interakcja ze zwierzętami to kolejna gama możliwych zdarzeń i reakcji. Ta gra pod względem interakcji NPC jest po prostu genialna i nie znam gry która pod tym względem by dorównała Postalowi 2.