UnreralEd.exe, UCC.exe oraz Postal2.exe nie są od siebie zależne, bo wzajemnie do siebie się nie odwołują. Po właczeniu edytora przybywa uruchomiony jeden proces UnrealEd.exe, w menadżerze zadań nie zobaczy dodatkowo uruchomionego Postal2.exe, on jest nieaktywny. Te trzy pliki wykonywalne działają niezależnie od siebie. Jedyne co ich łączy, to wspólnie wykorzystywane paczki.
Owe pliki *.exe, pliki *.dll oraz *.u to wszytko zestawy funkcji, pętli itd. Exe tym się od nich różni, że ma postać pliku wykonywalnego, który korzysta z pozostałych bibliotek jemu podległych. Część z tych bibliotek to pliki DLL, czyli biblioteki systemowe, odpowiedzialne za to, aby wszystko pracowało w środowisku Windows. Pliki U zaś to biblioteki odpowiedzialne za pracę w środowisku samej gry. Najniżej U, potem DLL, najwyżej EXE.
Pisząc "skrypty odnoszą się do exe" trzeba mieć na uwadze, że wykonuje je właśnie owe EXE. I to od tego EXE, a nie odwrotnie, zależy, co program widzi i czego mu potrzeba w plikach U. Same skrypty U są "bezwładne" i bez środowiska w jakim zostały uruchomione, nic nie zrobią. Środowisko gry widzi w nich swoje, środowisko edytora swoje, a UCC - swoje. To, że w paczkach U jest odniesienie do funkcji w UnrealEd.exe, wcale nie oznacza, że UnrealEd.exe musi być obecny, kiedy uruchomił owe *.U Postal2.exe. UnrelaEd.exe nie jest aktywny i tak, bez względu na to, czy jest w folderze System, czy go nie ma. Czyli nie jest też potrzebny.
Mam wrażenie, że wciąż trzymasz się tego, że skrypt w np. Core.u odnosi się bezpośrednio do pliku Postal2.exe (jego nazwy) czy UCC.exe. Nie, on się odnosi do zawartości tego EXE. Odnosi w tym sensie, że informuje EXE o tym, gdzie to EXE ma "włożyć" ten skrypt, do czego odwołać się, używając tego skryptu. Przejrzyj takie podstawowe paczki jak Core.u czy Engine.u, ich skrypty też do czegoś się odwołują, do wyższej instancji. Do czego? Do funkcji zaszytych w pliku wykonywalnym, w EXE. Czy to EXE, czy DLL, czy U - to wszystko to samo, różni się tylko zależnością od siebie i od systemu operacyjnego. W uproszczeniu, ale tu wystarczy, by zrozumieć.
prawdziwy 666 pisze:modyfikacja pliku exe niema wpływu na elementy takie jak postacie i bronie bo one są w zewnętrznych paczkach
a modyfikacja plików U aby uruchomić cheaty spowoduje niezgodność plików wiec dolicha jak niby oni cheatuja???
Widać jest sposób, aby jednak bez modyfikacji standardowych paczek podpiąć dodatkową. Jak przygotuję wykorzystywane kiedyś przeze mnie polecenia i pliki, to wszystko Ci zapodam, może tobie się uda.
Pamiętasz sytuację, gdy na hoście były paczki MadMods, ale w INI nie były one skonfigurowane dla klienta, toteż gracze bez tych paczek nie mogli użyć broni z MadMods, ale obrywali z tych broni, bo atakujący miał tego moda aktywnego. Gracz bez moda widział efekty broni, ale broni samej nie widział. Gra atakującego je używała i wysyłała komunikaty (headshot, cięcie) do serwera, ten je przetwarzał i odsyłał do gracza atakowanego. Atakowany nie miał MadMods, ale komunikaty wysłane z serwera pozbawiały go życia, bądź ręki.
I na tym te cheaty działają. Atakujący je używa, bo je ma. Serwer informację odbiera i wysyła do atakowanego. A atakowany je "dostaje" w postaci nie wiadomo kiedy sprezentowanego mu headshota bądź nie wiadomo czemu zwiększonej nagle liczby apteczek u atakującego.