Chyba mogę o tym jawnie pisać. Ilekroć wejdę do panelu Server Admin (tego, który Postal 2 sam oferuje) by zdalnie konfigurować serwer, to jedna rzecz mnie irytuje. Wejdę w Opcje gry czy Opcje serwera, czy wejdę na Listę banów. Nie muszę nic zmieniać, wystarczy że tam wejdę. I już ustawia na serwerze
MaxPlayers=16
kiedy było 32. Jak mnie to wkurza. Nigdzie nie mam tych 16, w żadnym INI serwera ani mojego Postala. Bo nawet gdy takie było, to zmieniłem na 32. A ten cholerny panel pozwala na max 16. I zauważyłem, że dzieje się to tak samo po tym, jak wejdą tam inni admini serwera.
I weź wyłączaj serwer, poprawiaj INI zdalnie i włączaj z powrotem. I wpierw czekaj, by nikogo na serwerze nie było.
Gdzie to jest? Co to jest? Czyta wprost z paczki .U i na sztywno sczytuje z Engine.GameInfo i nic tego nie zmieni? Ma ktoś na to radę?
[POMOC] Server Admin Postala 2 resetuje liczbę graczy do 16
Moderatorzy: Moderatorzy, ServerAdmin
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Radzik
- Administrator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Zrobiłem mały test na serwerze MaxVote. Mianowicie jest tam ustawione max 16 graczy. Spróbowałem więc ustawić 15 graczy i udało się. Próbuje więc w drugą stronę wpisuję 17 graczy klikam apply, i widzę jak w tym momencie, 17 zmienia się na 16. Próbuje więc jeszcze raz tym razem wpisuję 24, i ponownie widzę jak 24 zmienia się na 16. Teraz powstaje pytanie, czy takie jest ograniczenie tylko w webadminie?
Przejrzę pliki webadmina i obczaję do czego zmienne się odwołują.
EDIT
Dodatkowo jeszcze obczaiłem czy możliwe jest ustawienie więcej niż 16 graczy, z poziomu samej gry przed startem serwera, i tutaj ten sam problem. Wymusza max 16 graczy.
Przejrzę pliki webadmina i obczaję do czego zmienne się odwołują.
EDIT
Dodatkowo jeszcze obczaiłem czy możliwe jest ustawienie więcej niż 16 graczy, z poziomu samej gry przed startem serwera, i tutaj ten sam problem. Wymusza max 16 graczy.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2016, 22:44 przez Radzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Niepoważny admin
Przyznam że nigdy nie widziałem aby na jakimkolwiek serwerze było więcej niż 16 graczy. W sumie to może i dobrze bo byłoby bardzo tłoczno to raz, dwa tabelka statów pod F1 musiałaby być bardzo ściśnięta. Ale świat się rozwija może i w końcu będzie potrzeba większej liczby miejsc do grania.
Tylko czy jest możliwość ustalenia limitu graczy powyżej 16 na samej mapieRycho3D pisze:Może na mapie jest 16 ustawione
Ostatnio zmieniony 03 sie 2016, 00:59 przez Piroziom, łącznie zmieniany 1 raz.
Piro is back
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Tak jest przy każdej chyba mapie. Nie wiem jak ustawy mapy do ustawów serwera się mają, ale sądzę, że serwer powinien być silniejszy. Poszukam map z większą ilością, potem z mniejszą - i zobaczę. O, jest jedna mapa 1na1, ciekawe...Rycho3D pisze:Może na mapie jest 16 ustawione
To co wpiszesz we właściwościach, to jest. Mamy taką mapę zresztą, sama nazwa mówi to: mpDGT-KK-The_Stadium-[NM](SW){32p}.Piroziom pisze:Tylko czy jest możliwość ustalenia limitu graczy powyżej 16 na samej mapie
Myślałem, może w samym html-u tej stronki/panelu (pliki w folderze Web każdego StP/FreeMP) jest coś zakodowane. Może mój Firefox trzyma cache i z niego wkleja. Może dostawca netu na swoich serwerach cache... Różnie człowiek myśli. Ale z Opery to samo. Wy macie to samo.
To znaczy startowałeś hosta z własnej gry? Bo jeśli tak, to byłby kolejny dowód, że sczytuje ma chama wprost z paczki U, ignorując to, co jest w ini.Radzik136 pisze:czy możliwe jest ustawienie więcej niż 16 graczy, z poziomu samej gry przed startem serwera, i tutaj ten sam problem. Wymusza max 16 graczy.
No, dziś było 11u, więc do 16u jest już bliziutko. A potem - dalej hop! ł:Piroziom pisze:Przyznam że nigdy nie widziałem aby na jakimkolwiek serwerze było więcej niż 16 graczy. W sumie to może i dobrze bo byłoby bardzo tłoczno to raz, dwa tabelka statów pod F1 musiałaby być bardzo ściśnięta.
Te 32 to bardziej dla listy serwerów, by być na niej dobrze pozycjonowanym. Pierwszym kryterium, który serwer jest wyżej na liście jest liczba aktualnie graczy. Następne są ping i max ilość graczy. Jeśli wszędzie brak graczy, to najwyżej na liście są serwery z MaxPlayers=32. Nasza 16tka jest poniżej tej czołówki. A to z deka niekomfortowe jest.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 2 razy.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Radzik
- Administrator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Zgadza się próbowałem odpalić hosta z własnej gry. Zasadniczo można by zarządzać serwerem tylko z poziomu samej gry "Admin Login" bo być może to nie zmieni ilości slotów, ale tu jest drugi problem nie zmienisz ani mapy bo się nie wczytają, ani muratorów bo nie jest to możliwe. Chyba więc na prawdę szczytuję z pliku .U więc chyba trzeba się do tego pliku dogrzebać i znaleźć zmienną odpowiedzialna za ilość graczy, lub napisać własnego webadmina Ktoś chętny?
Niepoważny admin
- Radzik
- Administrator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Spróbowałem i niestety to nie pomogło. Chyba nie ma wątpliwości, że to siedzi głęboko w pliku .U tylko teraz pojawia się problem, bo modyfikując plik .U możemy doprowadzić do mismatchy u osób chcących się podłączyć do serwera, co oznacza że należałoby napisać cuś co zmienia wartość Max Players w pliku ini na 32, i uruchamiane jest w przeglądarce internetowej.
EDIT
Zrobiłem nietypowy test, który może częściowo wyjaśnić dlaczego ustawić można maksymalnie 16 slotów na serwerze. Ustawiłem ilość botów na 16 i w tabeli wyświetlanych wyników, było ich widać 13, oraz wyświetlona została informacja, że jest jeszcze brakuje 3 innych graczy do wyświetlenia. Ustawiłem więc ilość botów na 32, i ponownie było wyświetlanych 13 graczy, z tą różnicą, że teraz brakowało 19 graczy, o czym informował komunikat.
Stwierdziłem więc, że zrobię test ostateczny i ustawię 64 boty, i tutaj ździwko, tabela informuje, że brakuje 19 graczy, natomiast na górze po lewej stronie ekranu, wyświetlana jest informacja, że zajmuję 64 miejsce.
Nie mogę pominąć faktu, że przy takiej ilości graczy, rozgrywka jest utrudniona, nie z powodu tego, że mapy są zwyczajnie za małe, ale z tego powodu, że silnik gry wyraźnie nie daje sobie z nimi rady.
Patrząc na obciążenie CPU i GPU widziałem, że mój komputer nie jest przeciążony, tylko sam silnik nie jest wstanie przetworzyć tak dużej ilości informacji.
Wynika z tego, że narzucony limit 16 graczy, wynika częściowo z zabiegu optymalizacyjno-zabezpieczającego serwer, chociażby przed potencjalnymi Crashami, od których MP wolnie niestety nie jest.
Sam test jaki wykonałem jest dość absurdalny, ale ma pewien sens, ponieważ gracze mogą wygenerować podobne o ile nie większe obciążenie.
EDIT
Zrobiłem nietypowy test, który może częściowo wyjaśnić dlaczego ustawić można maksymalnie 16 slotów na serwerze. Ustawiłem ilość botów na 16 i w tabeli wyświetlanych wyników, było ich widać 13, oraz wyświetlona została informacja, że jest jeszcze brakuje 3 innych graczy do wyświetlenia. Ustawiłem więc ilość botów na 32, i ponownie było wyświetlanych 13 graczy, z tą różnicą, że teraz brakowało 19 graczy, o czym informował komunikat.
Stwierdziłem więc, że zrobię test ostateczny i ustawię 64 boty, i tutaj ździwko, tabela informuje, że brakuje 19 graczy, natomiast na górze po lewej stronie ekranu, wyświetlana jest informacja, że zajmuję 64 miejsce.
Nie mogę pominąć faktu, że przy takiej ilości graczy, rozgrywka jest utrudniona, nie z powodu tego, że mapy są zwyczajnie za małe, ale z tego powodu, że silnik gry wyraźnie nie daje sobie z nimi rady.
Patrząc na obciążenie CPU i GPU widziałem, że mój komputer nie jest przeciążony, tylko sam silnik nie jest wstanie przetworzyć tak dużej ilości informacji.
Wynika z tego, że narzucony limit 16 graczy, wynika częściowo z zabiegu optymalizacyjno-zabezpieczającego serwer, chociażby przed potencjalnymi Crashami, od których MP wolnie niestety nie jest.
Sam test jaki wykonałem jest dość absurdalny, ale ma pewien sens, ponieważ gracze mogą wygenerować podobne o ile nie większe obciążenie.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2016, 14:09 przez Radzik, łącznie zmieniany 2 razy.
Niepoważny admin