więc tak:
-jak zrobić tłukące się butelki po piwie
-jak zrobić dźwięki na całej mapie i obszarowo
-jak zrobić wybuchające samochody i magnetofon (znalazłem tylko policyjny wóz który eksploduje po strzale w niego)
-jak zrobić niebo
-jak zmienić broń postaciom
-jak poruszać przedmiotami (np żeby auto postawić pionowo , obrócić przedmiotem o 45°itp.)
-jak zrobić że po uderzeniu w bankomat wypadły z niego pieniądze
Za udzielenie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny.Aha używam zwykłego postala 2 stp jak by to miało jakieś znaczenie .
[pomoc] pytanka początkującego
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
nie pytał bym się o takie mniej ważne rzeczy nie czytając tego .Po co by mi to było jak bym nie umiał zbudować podstawowej mapy
ps.tu masz dowód że podstawy znam
https://forum.postalsite.info/m ... .html#40769
ps.tu masz dowód że podstawy znam
https://forum.postalsite.info/m ... .html#40769
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2009, 10:40 przez adana4, łącznie zmieniany 1 raz.
damdan/adana4
Znajdują się one gdzieś w itemach w zakładce ze skryptami. Wybacz, że tak ogólnie, ale nie jestem sobie przypomnieć gdzie to dokładnie było.adana4 pisze:-jak zrobić tłukące się butelki po piwie
Tak samo jak w 1.adana4 pisze:-jak zrobić wybuchające samochody i magnetofon (znalazłem tylko policyjny wóz który eksploduje po strzale w niego)
Tu już jest prościejadana4 pisze:-jak zmienić broń postaciom
1. Wczytujesz mapę
2.Klikasz na daną postać, a następnie w [nazwapostaci] Proporties
3.Rozwijasz zakładkę PawnAttributes>BaseEquipment
4. Klikasz na "ADD"
5.Rozwijasz zakładkę "0*" i zmieniasz zamiast None na np: MachineGun
* Zależy ile broni chcesz dać postaci. Jak będziesz dawał następne będzie ta cyfra stopniowo rosła.
Za pomocą narzędzi które masz po lewej stronie Edytora np : Vertex Editing Potem trzymasz Control i poruszasz myszką trzymając Lewy lub Prawy przycisk myszy.adana4 pisze:-jak poruszać przedmiotami (np żeby auto postawić pionowo , obrócić przedmiotem o 45°itp.)
Reszty nie wiem to ci nie powiem musisz poczekać na kogoś bardziej "doświadczonego"
Dźwięki robisz tak:
Actor classes i wybierasz SongThing/SoundThing
dajmy np.Dźwięk
potem bierzesz properties na tej ikonce i zjeżdżasz do sound
potem zaznaczasz AmbientSound i klikasz na te '...' wtedy otwiera ci się zakładka Master browser w 'sound' , wybierz jakiś dźwięk i zminimalizuj wtedy klikasz na 'use'
SoundVolume na '255'
i teraz SoundRadius [jeśli chcesz żeby muzyczka grała na całej mapie i w każdym miejscu była słyszalna , dajesz Soundradius na 64000.000000
Jeśli na okręgowo to dajesz np. na 500.000000 , i testuj ;] masz taki guziczek i ci odpala muzyke , i zwiększaj SoundRadius jeśli chcesz dalej dźwięk i tak dalej
Actor classes i wybierasz SongThing/SoundThing
dajmy np.Dźwięk
potem bierzesz properties na tej ikonce i zjeżdżasz do sound
potem zaznaczasz AmbientSound i klikasz na te '...' wtedy otwiera ci się zakładka Master browser w 'sound' , wybierz jakiś dźwięk i zminimalizuj wtedy klikasz na 'use'
SoundVolume na '255'
i teraz SoundRadius [jeśli chcesz żeby muzyczka grała na całej mapie i w każdym miejscu była słyszalna , dajesz Soundradius na 64000.000000
Jeśli na okręgowo to dajesz np. na 500.000000 , i testuj ;] masz taki guziczek i ci odpala muzyke , i zwiększaj SoundRadius jeśli chcesz dalej dźwięk i tak dalej
Butelka :
Wlaczasz actor class browser->prop->PropBreackable->window i tam masz bottle, klikasz na bottle i umieszczasz gdzie chcesz na mapie, czyli klik prawym w dowolnym miejscu na mapie i 'add bottle here'
Skoro potrafisz zrobic wybuchajacy radiowoz, to wystarczy zmienic jego StaticMesh w zakladce display na co chcesz.
Natomiast przedmioty najlepiej ustawia sie w oknach 2d tj. front, top i side.
Bankomat:
Dodajesz bankomat (static mesh) pozniej wybierasz w actor class browser->Spawner i dodajesz na mape kolo bankomatu(z tego spawnera 'wylecal' pieniazki ).W zakladce Events->tag wpisujesz np. 'money' a event zostawiasz pusty.W zakladce Spawner->SpawnerClass wybierasz MoneyPickup.
Dalej wybierasz z ACB triggera i dodajesz go zaraz przed banktomatem. W jego opcjach w zakladce Events -> tag wpisujesz 'Trigger' a w Event 'money' (jezeli to wpisales w zakladce tag w spawnerze). Dalej w zakladce 'trigger' wybierasz triggertype i wybierasz tam 'TT_shot'. Jezeli ustawisz tam jeszcze triggerOnceOnly na true to trigger bedzie dzialal tak jak na zwyklym postalu-czyli mozesz uzyc tylko raz, a false to bedziesz mogl uzywac go w nieskonczonosc
Pozdrawiam, madrox
Wlaczasz actor class browser->prop->PropBreackable->window i tam masz bottle, klikasz na bottle i umieszczasz gdzie chcesz na mapie, czyli klik prawym w dowolnym miejscu na mapie i 'add bottle here'
Skoro potrafisz zrobic wybuchajacy radiowoz, to wystarczy zmienic jego StaticMesh w zakladce display na co chcesz.
Natomiast przedmioty najlepiej ustawia sie w oknach 2d tj. front, top i side.
Bankomat:
Dodajesz bankomat (static mesh) pozniej wybierasz w actor class browser->Spawner i dodajesz na mape kolo bankomatu(z tego spawnera 'wylecal' pieniazki ).W zakladce Events->tag wpisujesz np. 'money' a event zostawiasz pusty.W zakladce Spawner->SpawnerClass wybierasz MoneyPickup.
Dalej wybierasz z ACB triggera i dodajesz go zaraz przed banktomatem. W jego opcjach w zakladce Events -> tag wpisujesz 'Trigger' a w Event 'money' (jezeli to wpisales w zakladce tag w spawnerze). Dalej w zakladce 'trigger' wybierasz triggertype i wybierasz tam 'TT_shot'. Jezeli ustawisz tam jeszcze triggerOnceOnly na true to trigger bedzie dzialal tak jak na zwyklym postalu-czyli mozesz uzyc tylko raz, a false to bedziesz mogl uzywac go w nieskonczonosc
Pozdrawiam, madrox