Puzzle city stuff

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

TiTmx4
Początkujący morderca
Posty: 65
Rejestracja: 29 mar 2016, 17:55

21 lut 2017, 14:24

Ta twoja optymalizacja nic nie dała dalej jest 20/30 Fps jak patrzy się na centrum , a i jeszcze jedno nie da się zoptymalizować triggeredLightów bo one to "DynamicLights" a one są stale renderowane i dletego fps spada bo jest ich dużo i jesli dołożysz jeszcze z 8 skrzyżowań to jeszcze bardziej spadną fpsy ;)

Edit: Ps. Działa to tak słabo bo silnik jest za słaby i stary w porównaniu do silnika takiego jak jest w Swat4 który jest troszke nowszy ale jak bardzo zoptymalizowany pod oświetlenie i innye elementy.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 14:40 przez TiTmx4, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

21 lut 2017, 14:53

To raczej wina mover-ów, nie świateł.
Ale gdybyś zrobił taką mapę z BSP to nawet byś jej nie uruchomił :D
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 14:53 przez Rycho3D, łącznie zmieniany 1 raz.


8=======D
TiTmx4
Początkujący morderca
Posty: 65
Rejestracja: 29 mar 2016, 17:55

21 lut 2017, 16:13

Sam sobie sprawdz usuń samochody i dalej tak samo , a jak nawet usónołem wszystkie staticmesh'y to był przrost raptem 10/20 fps , więc to nie wina mover'ów ani staticmesh'ów tylko TriggerLight'ów :czytaj:

A co do zrobienia mapy w bsp to odpaliłbym ale nie chce mi się przerabiać ponad 1000 staticmesh'ów na brush , ty to możesz zrobić bo to twoja mapa ;)


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

21 lut 2017, 16:43

Mxxx4 pisze:A co do zrobienia mapy w bsp to odpaliłbym ale nie chce mi się przerabiać ponad 1000 staticmesh'ów na brush
przy 400 bsp edytor mi się zawieszał podczas bulid-u więc 1000 tym bardziej nie da rady :D


8=======D
Awatar użytkownika
Devi90
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1409
Rejestracja: 22 cze 2014, 16:56
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

21 lut 2017, 16:49

Rycho3D pisze:przy 400 bsp edytor mi się zawieszał podczas bulid-u więc 1000 tym bardziej nie da rady :D
To jakiego ty masz kompa? Rozumiem, że nie każdy ma kompa z kosmosu, ale proszę cię, to już nawet kompy z 2005 roku umiały więcej zrobić xD


왜 이걸 읽나요?
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

21 lut 2017, 17:25

Propostal pisze:To jakiego ty masz kompa? Rozumiem, że nie każdy ma kompa z kosmosu, ale proszę cię, to już nawet kompy z 2005 roku umiały więcej zrobić xD
To nie wina kompa tylko edytora, sam sprawdź na swoim.


8=======D
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

21 lut 2017, 23:34

Rycho3D pisze:Optymizacja dokonana + inne pierdułki
No i teraz jest lepiej, mam 60/70 fps (czasem spadek do 50), czyli jest dużo płynniej :)
Rycho3D pisze:To nie wina kompa tylko edytora, sam sprawdź na swoim.
Stety albo niestety silnik jest słabo zoptymalizowany i przy większych mapach gra będzie się cięła, dobrym przykładem są mapy z AVPC, lub mapy z Lost Island Remake. Sprzęt niewiele tutaj daje (a jeżeli już, to podkręcony do granic możliwości procesor z średniej/wyższej półki, wtedy to może by dało te 20 klatek więcej) ;)
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 23:51 przez Dev4ever, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Devi90
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1409
Rejestracja: 22 cze 2014, 16:56
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

22 lut 2017, 00:37

No właśnie nie do końca, znaczy silnika również, ale po kolei, moc komputera też jest potrzebna, np. Rychowi już na 400 bsp się wiesza, a ja z kolei jak robiłem poprawioną wersję Cop Days'a to na jakiejś tam mapie (chyba drugiej) było mocno ponad 500 bsp (prawie 600) i to szło na lajcie, a na starym kompie (gdzie miałem odrobinę słabszą grafę i tylko 4gb ramu) to ledwo co "się doczłapało" (lel myślałem, że bez procka nowego zbyt wiele zmian nie będzie, a tu jednak). Podobnie u mojego kolegi, który dopiero pierwszy raz miał styczność z PostEDem, postawił na mapie bezmyślnie chyba ok. 600 bsp, a miał o wiele wiele słabszego kompa ode mnie, zgadnijcie co się stało, scrashowało mu kompa całkowicie jak ledwo co wcisną build xD A więc, nawet na oczy i na chłopski rozum widać, że lepszy komp jednak coś tam daje ;)


왜 이걸 읽나요?
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lut 2017, 08:40

Bsp zajmuje bardzo dużo pamięci, szczególnie jeśli jest duży.
Jeśli będę stawiał kostki 256x256 obok siebie to to walne ze 2000, ale jak będę wycinał skomplikowane budynki, to zawiesi się o wiele wcześniej.
Nawet SM jeśli zrobię 2x większy to zajmuje 2 x tyle pamięci.
Można robić małe obiekty i potem je skalować, ale to nie wygodne.


8=======D
Awatar użytkownika
Devi90
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1409
Rejestracja: 22 cze 2014, 16:56
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

22 lut 2017, 09:50

Ja tam już końccze temat bsp tutaj, wróćmy do samej mapy


왜 이걸 읽나요?
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

22 lut 2017, 14:50

Propostal pisze: A więc, nawet na oczy i na chłopski rozum widać, że lepszy komp jednak coś tam daje
Oczywiście, że daje, ale w przypadku postala różnica w wydajności będzie mało zauważalna, powodem jest kiepsko zoptymalizowany silnik gry, przez co przy większej rozwałce/większej szczegółowości map, w grze dostrzeżemy gwałtowne spadki fps.

Do tematu: przydało by się jakoś urozmaicić teren, dodać wzniesienia, pagórki itp.. Mapkę można by było też połączyć z Metropoly :)


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

22 lut 2017, 14:59

Bartosz pisze:Mapkę można by było też połączyć z Metropoly :)
O nie tylko nie to xd


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lut 2017, 20:36

Bartosz pisze:Mapkę można by było też połączyć z Metropoly :)
Ludzie nie będą chodzili tak daleko.
Jest pewne ograniczenie, około 16000 od środka ścieżki, a dalej stoją jak debile i nie widzą path nodes.


8=======D
Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6423
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

22 lut 2017, 20:37

W takim razie możesz nazwać tę mapkę "Minipoly" :P


Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

22 lut 2017, 22:46

Rycho3D pisze:Optymizacja dokonana + inne pierdułki ;)
Fajnie. Mapka o wiele płynniej mi chodzi w najbardziej newralgicznych punktach :ok:


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
ODPOWIEDZ